Vrouwen en hun motorfietsen

Ik ben een vrouw en weeg 60 kg.
Ik rijd op een Bmwf650gs. Dat is een 800 cc. Ik moest er ook even aan wennen, want de motor is vrij direct op het gas ( ik heb hierover eerder eens een vraag gesteld op dit forum). Maar nu rijd ik er heerlijk op. Ik denk ook dat het wel een vrij makkelijke motor is.
Probleem vind ik vooral bij de zwaardere motoren het gewicht en de hoogte.ij de allroad/adventure motoren) Je komt moeilijk met de voeten aan de grond en als de motor omvalt krijg je hem met geen mogelijkheid alleen overeind.
Een supersport is het beste.
Veel vermogen en weinig kilo’s.
En meestal gebouwd op kleine Aziaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: InaH
Ik ben een vrouw en weeg 60 kg.
Ik rijd op een Bmwf650gs. Dat is een 800 cc. Ik moest er ook even aan wennen, want de motor is vrij direct op het gas ( ik heb hierover eerder eens een vraag gesteld op dit forum). Maar nu rijd ik er heerlijk op. Ik denk ook dat het wel een vrij makkelijke motor is.
Probleem vind ik vooral bij de zwaardere motoren het gewicht en de hoogte.ij de allroad/adventure motoren) Je komt moeilijk met de voeten aan de grond en als de motor omvalt krijg je hem met geen mogelijkheid alleen overeind.

Kijk deze ff.

 
Maar misschien is het handig dat je een foto van jezelf post, dan kan ik er wat makkelijker over oordelen. :+
 
Een supersport is het beste.
Veel vermogen en weinig kilo’s.
En meestal gebouwd op kleine Aziaten.
Die hebben lage en ver weg staande clipons,meestal is dat ook niet handig voor kleine personen.
En dikwijls ook nog een vrij hoge zadelhoogte,omdat de voetsteunen ook hoog staan.
Ze zijn wel in Azië gebouwd,maar helemaal niet ontworpen voor de Aziatische markt,of je moet het over een 250/400 cc hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: InaH
Die hebben lage en ver weg staande clipons,meestal is dat ook niet handig voor kleine personen.
En dikwijls ook nog een vrij hoge zadelhoogte,omdat de voetsteunen ook hoog staan.
Ze zijn wel in Azië gebouwd,maar helemaal niet ontworpen voor de Aziatische markt,of je moet het over een 250/400 cc hebben.
Ik kan niet anders dan je op alle punten gelijk geven :+

Mt-10?
Cb900rr?
 
Ik ben een vrouw en weeg 60 kg.
Ik rijd op een Bmwf650gs. Dat is een 800 cc. Ik moest er ook even aan wennen, want de motor is vrij direct op het gas ( ik heb hierover eerder eens een vraag gesteld op dit forum). Maar nu rijd ik er heerlijk op. Ik denk ook dat het wel een vrij makkelijke motor is.
Probleem vind ik vooral bij de zwaardere motoren het gewicht en de hoogte.ij de allroad/adventure motoren) Je komt moeilijk met de voeten aan de grond en als de motor omvalt krijg je hem met geen mogelijkheid alleen overeind.
Hier 1,58 m en een krappe 50 kilo. Het probleem is inderdaad niet het vermogen (een beest tussen je benen is de max imho) maar inderdaad de hoogte en het gewicht. Althans, met lessen bij mij 🤣 en dan ook alleen maar soms bij de noodstop. Eens je de ervaring hebt met je motor lijkt het me geen probleem. En verlagen kan altijd. Omvallen en hem zelf niet overeind krijgen, tja, heren genoeg die behulpzaam zijn. Dus hier rijden we lekker verder op een 125 😣 voor de ervaring en hopen dat òf de rijschool met een oplossing komt òf ik de nodige controle weet te krijgen om altijd naar 1 kant te eindigen, daar waar ik mijn 1 voet aan de grond kan krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: InaH
Mijn afmetingen zijn wat meer, maar voor een Noord-Europese man bescheiden (1,76 m bij 65 kg). Toch vind ik de meeste motoren eerder te klein dan te groot. Op- en afstappen en manoeuvreren is hooguit 1% van je rijtijd, die andere 99% wil je gewoon lekker zitten. Balans is bij een grote motor meestal niet anders dan bij een kleine, of op een fiets. De zadelhoogte van mijn racefiets is 101 cm, gemeten vanaf de grond; van mijn motor slechts 83…
 
Laatst bewerkt:
Groot ? Ja, ok maar wel geen kans om onverwachts het gevaarte even uit balans te laten gaan.
Vrouwtje voor't eerst achter het stuur..jpg
 
Mijn afmetingen zijn wat meer, maar voor een Noord-Europese man bescheiden (1,76 m bij 65 kg).
Ik bedoelde dat het verschil in lengte tussen mij en bovenstaande 18 cm is, al zie ik dat het verschil in zijn zadelhoogtes ook 18 cm is 😊. En 18 cm is en blijft toch een groot verschil.
Maar de breedte van een zadel speelt ook wel degelijk mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan