Vrouwen en hun motorfietsen

Wordt jij daar nou ook zo moe van? Alsof een vrouw geen motor kan rijden, alleen een 250 cc ofzo...
Ligt eraan wie het is.. Maar omdat ik voorheen natuurlijk een 400 heb gereden en ook nog 25KW... krijg ik vaak dubbel commentaar..

Het zijn vaak jaloerse mannen... die balen dat hun vriendin/vrouw geen motor wil rijden :P
 
Op vrijdag 14 maart 2003 12:28 schreef CBRgirl het volgende:Het zijn vaak jaloerse mannen... die balen dat hun vriendin/vrouw geen motor wil rijden :P

Sjonge, een CBR, das een zware motor voor een vrouw. :o



:+
 
Op vrijdag 14 maart 2003 12:28 schreef CBRgirl het volgende:Het zijn vaak jaloerse mannen... die balen dat hun vriendin/vrouw geen motor wil rijden :P

Volgens mij valt dat wel mee, ze kicken gewoon op zo'n stoere dame ofzo. Whatever.

Het maakt m.i. echt niet uit, en ik voel me ook niet beledigd als wie dan ook een opmerking maakt dat ik 'maar' een 600cc rijd of wat dan ook. Bovendien vond ik de 250cc lesmotor best leuk en wil ik zo'n fiets nog graag voor 'erbij', voor die korte ritjes de stad in.

Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil, het gaat er toch om dat ik me lekker voel op die fiets. En daar heb ik niet per se veel of weinig Pk's, cc's, noem maar op voor nodig.
 
heb zelf een kawasaki zephyr 550cc,......

Heb pas mijn rijbewijs en ik vind het een fijne beginners motor,.......
Ooit hoop ik op een yamaha fazer 1000cc te gaan rijden, maar dan moet ik er wel eentje tegen komen die niet al te prijzig is......

sommige maken grapjes dat ik op een opgevoerde brommer rij, maar dat laat ik lekker langs me heen gaan,....... eerst veel ervaring opdoen en dan overstappen naar een zwaardere motor,.....
 
Het maakt m.i. echt niet uit, en ik voel me ook niet beledigd als wie dan ook een opmerking maakt dat ik 'maar' een 600cc rijd of wat dan ook. Bovendien vond ik de 250cc lesmotor best leuk en wil ik zo'n fiets nog graag voor 'erbij', voor die korte ritjes de stad in.
Ik heb, toen ik op m'n Fazer600 had, nooit te horen gekregen "wat een lichte motor".
Maar sinds ik op een een Fazer1000 rijd lijkt het bijna wel het enige wat mensen te zeggen hebben wat een zware motor voor een dame/meisje/vrouw :(
 
Ik heb, toen ik op m'n Fazer600 had, nooit te horen gekregen "wat een lichte motor".
Maar sinds ik op een een Fazer1000 rijd lijkt het bijna wel het enige wat mensen te zeggen hebben wat een zware motor voor een dame/meisje/vrouw :(

Schouderophalend de opmerking incasseren en denken 'wat klein denkgebied, zo'n hokjesgeest', toch?
 
Mijn eerste keus was een CBR600, maar toen duidelijk werd dat ik licht rijbewijs ging halen, de CBR maar uit mijn hoofd gezet.
Wat het gaat worden als de Bandit er uitgaat....vind de Suzuki 600R erg mooi, maar te groot en lomp voor mij, dan zal het eerder een R6 worden of een zwaardere naked.
 
Mijn vrouw 3 maanden zwanger op een R 1150 R

full


Als je dan zwaar wilt kun je het krijgen
 
Motorfiets van mijn vrouw:
Fireblade2000.jpg

:9~

ps: Rijden kan ze er ook op, maar daar heb ik nog geen pics van...
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft met een Suzuki 600 en een CBR 600 gereden en rijd sinds sept. 2002 op een Mille van 2002. Ik moet zeggen het gaat er niet verkeerd af. Dus dames, laat je niet gek maken dat een zware fiets alleen voor kerels is. Er zijn ook zat kerels die niet op een zware fiets kunnen rijden.

Piccie van haar brommert
full
 
Het verschil tussen mannen en vrouwen zit over het algemeen toch in lengte en spiermassa, dus vrouwen zullen meer moeite hebben met zware motoren in de zin van veel kilo's. Hier gaat het over motoren die droog minder dan 190 kilo wegen en ik zie dan ook niet waarom een vrouw daar niet op zou kunnen rijden. Een tijd geleden maakte ik een proefrit op een Fireblade uit '99. Ik verwachtte een piekerige, helse fiets maar het ding bleek juist supersoepel en handelbaar te zijn. Een echte damesfiets! :P
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk is het stoer is het stoer om te zeggen ik het een 1000 cc om meer maar misschien is het beter om te bewijzen dat je goed kunt rijden.
dus meiden laat je niet gek maken en rijdt wat je lekker vindt rijden, zelf rijdt ik trouwens een thundercat en ook daar wordt door sommige mannen gezegd een mooie vrouwenfiets ja als ze daar blij mee zijn gefeliciteerd
 
natuurlijk is het stoer is het stoer om te zeggen ik het een 1000 cc om meer maar misschien is het beter om te bewijzen dat je goed kunt rijden.
dus meiden laat je niet gek maken en rijdt wat je lekker vindt rijden, zelf rijdt ik trouwens een thundercat en ook daar wordt door sommige mannen gezegd een mooie vrouwenfiets ja als ze daar blij mee zijn gefeliciteerd
:?
Het spijt me bijzonder, maar ik kan er geen touw aan vast knopen....
 
Wat is precies de definitie van een zware motorfiets? Is een 1000cc per definitie zwaar? De Honda VTR-1000F Firestorm heeft nl. minder pk's dan mijn Kawasaki ZX-6R. Of gaat het om het gewicht? Of om het koppel? Help :? :?
 
Wat is precies de definitie van een zware motorfiets? Is een 1000cc per definitie zwaar? De Honda VTR-1000F Firestorm heeft nl. minder pk's dan mijn Kawasaki ZX-6R. Of gaat het om het gewicht? Of om het koppel? Help :? :?

Jammer, jammer, jammer...
;(
 
Op zondag 16 maart 2003 12:35 schreef BarT595 het volgende:
Het verschil tussen mannen en vrouwen zit over het algemeen toch in lengte en spiermassa, dus vrouwen zullen meer moeite hebben met zware motoren in de zin van veel kilo's. Hier gaat het over motoren die droog minder dan 190 kilo wegen en ik zie dan ook niet waarom een vrouw daar niet op zou kunnen rijden...
Zoveel maakt het niet uit hoor, 190 of 220 kilo. Als het valt hou je het toch niet tegen...
 
Wat is precies de definitie van een zware motorfiets? Is een 1000cc per definitie zwaar? De Honda VTR-1000F Firestorm heeft nl. minder pk's dan mijn Kawasaki ZX-6R. Of gaat het om het gewicht? Of om het koppel? Help :? :?
Zwaar <-> veel massa <-> aarde trekt er flink aan dmv. zwaartekracht.

(in tegenstelling tot licht)


Verder (net als alles) zo relatief als maar zijn kan, want 150kg is best zwaar, maar ook best licht. :P
 
241 kilo drooggewicht + 20 liter brandstof (0.72kg/ltr)241+14.4 = 255.4 kilo
en dan nog wat olie, remvloeistof en dergelijke maakt ong 260 kilo. :}
De RDW beschouwd een K als een zware motorfiets en dat staat expliciet vermeld op het kentekenbewijs.
Bovenstaande gaat dus om met werkenlijk gewicht, daar komt bij de cylinderinhoud en het vermogen.
Nu ik er nog op en karren maar ;)
 
241 kilo drooggewicht + 20 liter brandstof (0.72kg/ltr)241+14.4 = 255.4 kilo
en dan nog wat olie, remvloeistof en dergelijke maakt ong 260 kilo. :}
De RDW beschouwd een K als een zware motorfiets en dat staat expliciet vermeld op het kentekenbewijs.
Bovenstaande gaat dus om met werkenlijk gewicht, daar komt bij de cylinderinhoud en het vermogen.
Nu ik er nog op en karren maar ;)

:} Ik zou dus nooit met een veilig gevoel op zo'n blok beton stappen :) Vind et knap van je.. :}
 
een vrouw op een motor is altijd leuk opm te zien
ik heb een paar jaar geleden een keer een vrouw op een transalp zien rijden bij amsterdam zwart leren pak met een lange zwarte vlecht onder het helmpje vandaan..
(was geen vent met lang haar)...

mijn vriendin rijd ook motor en ik rijd graag achter haar hoor.. :9~
 
Mijn vrouw (Nijntje) rijdt gewoon op dezelfde motor als ik, dat houd dus de afgelopen paar jaar in : CBR1000F - GSX1100R - VTR1000F
Nu zijn we weer aan het rondkijken voor een tweede motor, maar die mag niet lichter als 750cc (tenzij het een hele snelle 600 is) })
 
:} Ik zou dus nooit met een veilig gevoel op zo'n blok beton stappen :) Vind et knap van je.. :}

De vorige motor was een Honda Deauville en die had ook aardig wat kilo's (ben even vergeten hoeveel) maar de K rijdt als een scheermes, tijdens het rijden merk je de kilo's niet.
Wel als ik hem al zittend moet verplaatsen met mijn nog te hoog monozitje, het monozitje wordt dus binnenkort verlaagd ;)
 
De vorige motor was een Honda Deauville en die had ook aardig wat kilo's (ben even vergeten hoeveel) maar de K rijdt als een scheermes, tijdens het rijden merk je de kilo's niet.
Wel als ik hem al zittend moet verplaatsen met mijn nog te hoog monozitje, het monozitje wordt dus binnenkort verlaagd ;)

Rijden valt meestal wel mee ja... maar vooral het 'lopen' ermee.. en hij zal maar een keer kantelen ;( Ik zou de mijne al nooit meer kunnen tegenhouden.. laat staan eentje van 100kg meer ;)
 
zo als tuupke mijn man al zei rij ik zo'n beetje over al op
moet wel als je een motor hebt maar ja.
als het is goed krijg toch een motor dit jaar
heb wel me eisen mag ook wel toch ga niet lichter dan 600

zo lang het maar geen chopper of een all roud is dus een toer of racer
moet het worden

maar eerst de ketel laten maken die is steeds stuk

gr nijntje
 
Terug
Bovenaan Onderaan