VS 700 Intruder 1986

De stroom zou alleen moeten worden onderbroken als de standaard nog uit staat en je hem in de versnelling zet. Zolang je dit laatste niet doet zou de motor gewoon moeten starten.
 
Komt het mooie weer en wil je met de Intruder naar buiten......... zit er even geen leven in. Anderhalf jaar binnengestaan, benzine uit de tank en carbs, druppellader, middenbok enz.
Vandaag tank gevuld, benzineslag vernieuwd, accu vol en starten. NOT !!! Lampen branden, startmotor draait, alleen het STAND lampje in de teller blijft branden. De schakelaar van de zijstandaard los gemaakt en gecontroleerd. Op het moment dat deze wordt ingedrukt wordt ook de stroom onderbroken. Dus als de zijstandaard wordt ingeklapt wordt ook de stroom onderbroken. Ik had eerder andersom verwacht, maar dat ligt eerder aan mijn beperkte technische kennis. :Y

Wie weet wat er aan de hand is en wat ik moet doen om het te verhelpen? :? :?
Gaat het blok wel rond?
 
De stroom zou alleen moeten worden onderbroken als de standaard nog uit staat en je hem in de versnelling zet. Zolang je dit laatste niet doet zou de motor gewoon moeten starten.


Klopt het dan wel dat als ik de motor op contact zet het STAND lampje dan automatisch gaat branden, ongeacht de stand van de zijstandaard?
De schakelaar heb ik gemeten met een multimeter. De buzzer stopt als de schakelaar wordt ingeduwd.
 
Laatst bewerkt:
Spuit even wat startpilot of remmenreiniger in je luchtfilter en probeer hem dan nogmaals te starten. Vaak pakt hij hem dan wel op en blijft dan wel draaien. Als een motor een tijdje stil heeft gestaan wil het starten wel eens moeilijker gaan en een VSje heb je dan zo verzopen. Het rode lampje gaat bij mijn VS700 ook branden als ik hem start, weet alleen niet wat er gebeurt als ik hem in de versnelling zet want zo ver heb ik hem nog niet in elkaar.. :+ Op mijn beide VS750jes zit geen stander signalering.
 
Laatst bewerkt:
Zal meteen nalopen of ik een vonk op de bougies krijg en of de benzine tot in de carburateurs komt. Vervolgens de remmenreiniger proberen.
 
Zou beginnen met de remmenreiniger..

dan weet je al het voorgaande in 1 x.. :+
 
Laatst bewerkt:
Vonk en benzine zijn oke. Allebei de bougies vonken en de benzine slang tussen pomp en carb was gevuld met benzine.

Mogelijk dat toch de accu de boosdoener is. Vorige keer kon ik talloze keren starten. Nu was het 2 keer starten en daarna tikte de startmotor alleen nog maar. Accu was vers geladen. Lichten ed. brandden wel nog, maar die trekken ook niet zoveel stroom.
Van de week maar eens kijken wat er veranderd met overstarten vanaf een andere accu. Jammer dat de accu zo slecht bereikbaar is om over te starten.
 
Laatst bewerkt:
Verlichting verbruikt dus wel behoorlijk stroom je zit al gauw op 50 watt en dat is al een kleine 4A en aangezien je maar zon 12-13A in je accu hebt is ie zo leeg gestart starten vraagt kortstondig tot 100A van je accu.......

er van uitgaande dat je accu in orde is anders is het allemaal nog minder....
 
Helemaal correct. Nieuwe accu, 2 keer starten en lopen.😄
Alleen met wegrijden is het nog niet zoals het moet. Hij komt wat moeizaam van de plaats, na een paar meter gaat-ie dan als de brandweer. De intruder heeft een paar jaar stil gestaan. Kan het dan zijn dat de koppelingsplaten zijn gaan plakken? Wie kan hier iets over roepen?
 
Als de koppelingsplaten blijven plakken dan kom je niet eens van je plaats..
Hoort zich eerder aan alsof je benzine verzorging verstoort cq vervuilt is door aanslag van verouderde benzine, als er nog oude benzine in je tank zit meteen wegmieteren (steek er maar de BBQ mee aan maar niet mee gaan rijden) en je filter in je benzinetank uitspoelen cq schoonmaken, daarna een flesje carburateur/injectie reiniger bij de benzine en dan je tank eens leegrijden, dat je er nieuwe olie en een filter in moet stoppen dat snap je natuurlijk al.

Veel plezier.
 
De tank en carbs waren leeg gemaakt. Voor het starten de tank gevuld met superplus 98 benzine. Olie, filter, bougies en vloeistoffen waren ook al vervangen. De reiniger is wellicht een goede optie, baat het niet, schaden zal het niet.
 
De carburateurs ook daadwerkelijk open gemaakt om alle prut er uit te halen anders blijft de kans nog groot dat er sproeiers en dergelijke verstoppen of vervuilen waardoor je fiets toch nog slecht gaat lopen alleen de benzine aflaten is (helaas) niet genoeg, de benzine van vandaag heeft maar een korte houdbaarheidsdatum voordat ie begint te verouderen.
Gebruik zelf altijd fuel stabilizer kost niet veel en is geweldig spul.

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan