VS700 zonder sap

Flagg

MF veteraan
4 apr 2004
8.298
2
Okay dit is een vreemde.

2 weken geleden wilde ik 's avonds de motor starten, zet hem op contact, hele kerstboom gaat aan. Druk op de startknop... alles uit en doet niets meer. licht uit lampjes uit...alles uit. :?

De dag erna alles losgehaald en nagekeken (zekeringen, stekkertjes etc.) en nadat we alles weer in elkaar hadden gezet, even op contact gezet.... en jawel lampies gaan weer aan...startknop.....vroem. Het kreng doet het weer.

Nou ja, vond het allang best, al die tijd geen probleem meer gehad. Tot gisteravond. Bij een vriend op bezoek geweest wil om 02:00 naar huis. ADOS (another day, old shit) weer precies hetzelfde, contact -> kerstboom aan -> start -> alles uit en nooit meer aan. Ik zijn auto geleend en vanmorgen weer terug.

Helemaal losgehaald alles wat electrisch is weer nagekeken terwijl ik hem op contact liet staan. he-le-maal NIETS. :(

Ik bij de accu kijken en ik raak een schroef aan met de schroevedraaier (let wel: zette er geen kracht op, draaide niet, raakte hem alleen aan) en jawel klikkerdeklik en alles gaat aan. Was trouwens een metalen schroevedraaier, maar emt plastic handvat.

Aangezien de accu bij een vs700 nogal verstopt zit, weet ik niet 100% zeker of die schroef in verbinding staat met de accu, maar volgens mij wel. (rechterkant motor vlak naast de accu) Heb de schroef vaster proberen te draaien maar dat was niet mogelijk.

Maar de accu is wel goed, en ik heb een keer iets dergelijks gehad met de auto, en toen bleek een accupool niet goed vastgedraaid te zijn. het enige verschil was dat het dashboard wel gewoon bleef branden en nu dus niet.

Massa draad was ook goed aangesloten, en ik heb alle connectors ed gecontroleerd op corrosie, ales was okay.

Iemand nog goede ideëen wat het probleem kan zijn? Kan toch knap iritant worden, tis tijdens het rijden nooit mis gegaan, dus ik heb het idee dat het mis gaat als er veel stroom gevraagd word. (starten)

Hhhm vrij lang verhaal geworden, maar het is handiger om er bij te vertellen wat ik allemaal gecontroleerd/geprobeerd heb.

Klinkt als een accu pool die of niet goed vast zit op door corrosie slecht contact maakt.

Op het moment dat je spanning vraagt(veel spanning i.v.m. starten) stopt de stroom doorvoer op een een of andere manier.

Okay dit is een vreemde.

2 weken geleden wilde ik 's avonds de motor starten, zet hem op contact, hele kerstboom gaat aan. Druk op de startknop... alles uit en doet niets meer. licht uit lampjes uit...alles uit. :?

......................................

Nou ja, vond het allang best, al die tijd geen probleem meer gehad. Tot gisteravond.

.....................................

Als het nu nóg 'n keer voorkomt zou ik die motor gewoon niet meer ná zonsondergang proberen te starten.. :+

Terug
Bovenaan Onderaan