vt 1100c honda

hans 12345

MF'er
24 feb 2008
35
0
Zeg wie wil eens lekker over de techniek van de 1100c spreken ik heb er altijd interesse voor.
Wie weet wat het voor dient bij een honda 1100c bj 85 shadow, want onder de radiator zit een soort ronde motor !!!.
Ik ben zeer benieuwt waar voor hij dient. Een waterpomp !!!
_o-
 
Zeg wie wil eens lekker over de techniek van de 1100c spreken ik heb er altijd interesse voor.
Wie weet wat het voor dient bij een honda 1100c bj 85 shadow, want onder de radiator zit een soort ronde motor !!!.
Ik ben zeer benieuwt waar voor hij dient. Een waterpomp !!!
_o-

heb je een foto? dat praat iets makkelijker.

want het zou ook nog je oliefilter zijn??
 
nee ik heb zelf een onder zoek gedaan dat pompje dient voor een terug winning van je brandstof
( benzine) dat niet in het geheel is verbrand dan terug wordt gelijd naar je carborateurs thanks.
 
Nou ik zal het beter zeggen de brandstof pomp heb ik gevonden die zit naast achterkant van je carborateurs maar deze pomp wat ik bedoelt zit onder je radiator amerikaans model, is wat het niet geheel verbranden bezine ( overtollig ) weer wordt terug gevoerd naar je carborateurs .

Maar nu heb ik een twijfel of mijn waterpomp wel matig of helemaal niet werkt, want ik heb juist mijn thermocontact vervangen en hij koeld redelijk af, thempmeter schaal gezien dat mijn ven begint tedraaien tegen de helft van de schaal temp, op 50%.
Maar zag toch na een lange rit dat mijn temp na een stop rook pauze toch weer zag stijgen tegen
een schaal van bijna 75 % eerst draaide hij op 50 % de ventilator.
Dus dan mag ik toch verwachten nu de ven draaid de schaal toch niet verder mag op lopen want je kan redelijk wat verbrandings lucht reuken hete van de motorblok !

En als ik niet goed gedaan hebt met het vullen van de radiator moet ik iets altijd ontluchten en wie weet hoe ik dat moet doen met de juiste volgorde ( HELP )
 
En nog het volgende als je radiator erg warm word wil dat nog niet zeggen dat je waterpomp werkt toch, want de warmte als van een fluitketel kruipt altijd door naar andere ruimten zoals je radiator!
 
Vuldop bij het balhoofd vullen tot de rand, Reservoir vullen tot bovenste streepje. Motor paar minuten laten draaien en het koelsysteem ontlucht vanzelf.
Waneer nodig het reservoir nog wat bijvullen en klaar.
Als je precies wilt weten hoe alles werkt en waar alles zit (heb ik ook altijd last van) dan raad ik je aan een werkplaatshandboek van je motor te kopen.
 
als je de motor af zet dan stijgt de temperatuur op de meter iets ja. Dat komt omdat de waterpomp dan niet meer draaid en er weinig rijwindkoeling is.
Niks om je zorgen over te maken lijkt mij.
 
nee ik heb zelf een onder zoek gedaan dat pompje dient voor een terug winning van je brandstof
( benzine) dat niet in het geheel is verbrand dan terug wordt gelijd naar je carborateurs thanks.
Een curieuse voorziening (waar vandaan wordt die onverbrande benzine dan teruggepompt b.v.?). Misschien is je motor een import uit een US staat waar voertuigen 1 op 2 mogen draaien zolang er maar spannende kastjes op geschroefd zitten om het mileu te sparen :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan