Hoi,
Ik kom er niet uit en heb jullie advies nodig.
Heb meerdere VT 600 motoren en lopen prima op 1 na en ik krijg het niet gevonden.
Wat zijn de symptomen :
Met standaard setup in de carb ( sproeiers 115/40 )
- Trekt goed op / door
- Valt langzaam terug naar stationair
- Stationair fluctueert als de motor warm is
- Heb geen choke nodig bij het starten met koud weer
- alle bougies worden zwart ( niet vettig )
Aangepaste setup in carb ( sproeiers 100/38 )
- start met moeite
- is niet mee te rijden
- Knallen uit uitlaat
Wat heb ik gedaan :
- top end revisie laten uitvoeren door een ervaren monteur. Voor en na de top end revisie zelfde klachten. Compressie is goed.
- De carb heb ik al 2x compleet uit elkaar gehad en in een ultrasoon bad gereinigd / vlotter hoogte gecontroleerd / air mix schroeven vervangen door nieuwe incl nieuwe rubbertjes
- nieuwe luchtfilter / olie / oliefilter
- carb boots al 2x vervangen
- carbtune synchronisatie apparaat gekocht. Aangesloten op deze motor en de meters slaan bijna niet uit. Aangesloten op een andere vt600 en daar doen ze het prima.
- kleppen gecontroleerd en opnieuw gesteld.
- benzinepomp volume getest volgens handboek.
Door mijn beperkte kennis ben ik pas als laatste begonnen met remmenreiniger op mijn stationair draaiende motor te spuiten. Zodra ik remmenreiniger spuit op het onderste gedeelte van mijn motorblok ( waar de 2 cilinders bij elkaar komen ) valt hij direct uit ( zie filmpje ).
Het lijkt dus op een valse lucht probleem maar ik weet niet of alle sympthomen die ik opnoem hierbij passen.
Iemand suggesties?
Ik kom er niet uit en heb jullie advies nodig.
Heb meerdere VT 600 motoren en lopen prima op 1 na en ik krijg het niet gevonden.
Wat zijn de symptomen :
Met standaard setup in de carb ( sproeiers 115/40 )
- Trekt goed op / door
- Valt langzaam terug naar stationair
- Stationair fluctueert als de motor warm is
- Heb geen choke nodig bij het starten met koud weer
- alle bougies worden zwart ( niet vettig )
Aangepaste setup in carb ( sproeiers 100/38 )
- start met moeite
- is niet mee te rijden
- Knallen uit uitlaat
Wat heb ik gedaan :
- top end revisie laten uitvoeren door een ervaren monteur. Voor en na de top end revisie zelfde klachten. Compressie is goed.
- De carb heb ik al 2x compleet uit elkaar gehad en in een ultrasoon bad gereinigd / vlotter hoogte gecontroleerd / air mix schroeven vervangen door nieuwe incl nieuwe rubbertjes
- nieuwe luchtfilter / olie / oliefilter
- carb boots al 2x vervangen
- carbtune synchronisatie apparaat gekocht. Aangesloten op deze motor en de meters slaan bijna niet uit. Aangesloten op een andere vt600 en daar doen ze het prima.
- kleppen gecontroleerd en opnieuw gesteld.
- benzinepomp volume getest volgens handboek.
Door mijn beperkte kennis ben ik pas als laatste begonnen met remmenreiniger op mijn stationair draaiende motor te spuiten. Zodra ik remmenreiniger spuit op het onderste gedeelte van mijn motorblok ( waar de 2 cilinders bij elkaar komen ) valt hij direct uit ( zie filmpje ).
Het lijkt dus op een valse lucht probleem maar ik weet niet of alle sympthomen die ik opnoem hierbij passen.
Iemand suggesties?