VT1100 slaat spontaan af na een paar minuten rijden

XLBeer

MF'er
4 mrt 2011
55
0
Delft
Bij mijn laatste opknap projectje, een Honda VT1100 Shadow uit 1986, kom ik een lastig probleem tegen: de motor slaat spontaan af.

Wat gebeurd er?
Na een paar minuten rijden gaat de motor minder vloeiend, wat onrustig lopen. Bij gelijkblijvende toeren hoor ik kleine extra plofjes uit de uitlaat en de motor houd wat in. Zolang ik de toeren boven de 3ktpm houd blijft de motor wel lopen. Maar bij lagere toeren/stationair valt de motor uit. Ik hoorde dan soms ook een harde knal (gunshot) maar sinds ik vorige week de carbs heb vervangen heb ik geen harde knal meer gehoord.

Na zeker 30 seconden doorstarten slaat de motor weer aan en kan ik weer rijden. De motor valt dan ook niet meer uit.

Wat heb ik al gedaan?
Andere carbs van een goedlopende motor en nieuwe bougies bleken niet de oplossing voor dit probleem.

Wie heeft een idee wat het kan zijn? Tnx.
 
Vlotterhoogte is denk ik wel goed. Want anders zou het probleem zich vaker tijdens een rit voordoen. Bovendien zou dan de vlotterhoogte van de oude en de nieuwe carbs niet goed zijn.

De huidige carbs komen van een goed lopende VT1100. Ik heb de vlotterhoogte niet nagemeten maar ik verwacht dat de vlotterhoogte wel goed is.

Wel bedankt voor je antwoord.
 
Controleer de benzine aanvoer.


Ik heb ook gedacht aan de brandstoftoevoer. Het brandstofpomp relais van veel Honda's uit deze tijd branden na verloop van tijd door. Het relais maakt namelijk bij iedere slag een vonk tussen de contactpunten waarna de pomp er op een gegeven moment mee uitscheid. De contactpunten heb ik nagekeken en zijn nog niet versleten. Wel ff opgeschuurd.

De pomp produceert volume en lijkt wel ok. Ik zal de hele brandstoftoevoerlijn eens nalopen.

Wat maakt dat je denkt dat het probleem zit in de brandstof toevoer?
 
Goedemorgen,

Mijn vt1100 heeft net een nieuwe dynami en temperatuur sensor gekregen en doet dit nu ook. Daarna loopt hij heel snel warm en begint de koelvloeistof te koken.
Iemand enig idee?
 
De dynamo was kapot en is vervangen. Daarna reed ik en begon hij heet te lopen en liep er olie uit de dynamo. Toen weer teruggebracht en is dit hersteld en kwamen ze erachter dat de sensor kapot was. Deze is meteen vervangen en gisteren begon het met starten rujden stotteren stil vallen. Daarna startte hij weer en heb ik lekker getoerd.. tot ik door een wijk reed en dus langzaam reed. Begin het temperatuurlampje opeens te branden en kookte de koelvloeistof. Net de radiator dop gecheckt en deze sloot goed. Weer gestart en de slang naar de dop gevoeld deze bleef zacht.
 
Ik heb hem net, met wat moeite aangeslingerd en stationair laten draaien. De slangen van en naar de radiator worden niet warm. Het blok wel ik krijg het gevoel dat de koeling niet circuleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan