vt500c

Mesjoggah

Die hard MF'er
23 sep 2001
788
39
Poortvliet
Omdat mijn vriendin ook een eigen motor wil, is ze wat gaan zoeken en nu heeft ze haar oog laten vallen op een Honda VT500c uit 1985, wie heeft ervaring met een dergelijke fiets, waar moet je op letten en wat is een nette prijs.
en kun je er een behoorlijke special van maken?

Groetjes,
Eddie
 
Mijn vriendin had voor dat ze de bandit kocht een vt500. Ding is alleen geschikt voor bebouwdekom en 80 km wegen. Sneller rijden is slecht te doen. Dan zou ik (als ze toch een chopper wilt) een zwaarder model kopen (vt700 oid). De vt500 is wel een heel eenvoudige motor. Erg geschikt voor een beginner. Prijzen kun je het beste vergelijken via marttplaats of motoroccasion.nl. De prijzen zullen schommelen tussen de 4000 en 6000. Ik zou hem bij een partiulier of kleine motorzaak kopen.
Kijk voor meer info ook bij www.shadowmc.nl.
 
De vt500 is een ideale beginmotor, zeker voor motormeisjes. En hij kan echt wel harder als 80 km. Het was ook mijn eerste motor, werd later vervangen door de vt800 en nu rij ik magna 750c. Dus koop gerust een vt500, je zult er geen spijt van krijgen.
 
Natuurlijk kan hij harder. Ik heb er ook wel eens 160 op gereden. We hadden echter ook een vt 700. Die was veel fijner om te rijden. Mijn vriendin was de vt 500 heel snel beu door het toch wel erg berperkte vermogen.
 
Cora heeft pasgeleden een VT600 gekocht. Ik weet niet of die 500 en 600 er erg verschillend uitzien, maar die van haar is aardig verbouwd ( door een firma die JapStore heet, vlgs mij de oude DPP ).
Andere uitlaten, ander achterspatbord, andere balhoofdplaten met brede voorvork en 6* onderuit, dicht achterwiel, Corbin zadel, onderspoiler ( voor die ontzettende snelheden ;) ) en verder nog een hoop chroom en nepchromen dingetjes die er grotendeels weer afgaan ( \"live to ride blabla met adelaar ). Wel aardig detail vindt ik de alu plaatjes die een olietank sugereren.
Ik heb er zelf een stuk op gereden ( zag er waarschijnlijk uit als een circusbeer op een fietsje :+ ) en het rijdt lekker en makkelijk. Alles lekker licht in de bediening. Niet bar snel en maar 4 versnellingen.
Leuk om mee te beginnen.
CHre.jpg
 
Ziet de 500 er toch iets anders uit....

vt500c.jpg


Verschil in vermogen:
600:
Max. vermogen 29 kW (39 pk)/6.500 tpm (DIN)
Max. koppel 48,1 Nm (4,9 kgm)/3.500 tpm (DIN)
500:
Max. vermogen 35 kW (47,5 pk)/9000 tpm (DIN)
Max. koppel 45 Nm (4,2 kgm)/7000 tpm (DIN)
 
Ziet de 500 er toch iets anders uit....

Ja, ik zat net wat te zoeken op het Internet om te kijken hoe zo\'n 500 er precies uitziet. Zit een aardig verschil in, maar dingen als voorvork, achterwiel, zadel etc zullen er toch zeker zijn.

( bedankt voor de foto, kon geen duidelijke vinden op het net, zag dat er ook nog een andere VT500 is, een wegmodel dat Ascot heet, erg leuk ding om te zien )

Enne......doe een beetje voorzichtig als klein meisje met zo\'n grote Bandit *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan