vt600 `91 te arm of te rijk?

sagvagebiker

MF'er
15 jan 2008
108
0
dronten
Hallo,

Een kennis en ik werken aan zijn vt600 `91 .
hij heeft hem afgelopen week opgehaald voor een zacht prijsje, met als kant tekening dat het blok alleen in hoge toeren goed liep.

dan zegt mijn logica, een te rijk mengsel, wanneer de gasnaald omhoog komt, verzuipt hij, bij hogere toeren krijgt ie het mengsel wel goed weg.

waar we achter kwamen, toen het luchtfilter er af lag, als we de luchtinlaat voor 3/4e dicht houden, klimt het blok wel netjes in toeren.

wat dan weer zou betekenen dat het mengsel eigenlijk te arm zou zijn, ( minder lucht ten opzichte van de brandstof )

rondje door de straat met de luchtinlaat afgeplakt voor 3/4, en loopt netjes op, maar niet op vol vermogen, ( op zich een logisch gevolg )


alleen staan deze 2 conclusies recht tegen over elkaar, en zal 1 van de 2 fout zijn.

punten die we getest / gedaan hebben.

brandstof filter vervangen
bougies gecontroleerd
brandstof pomp gecontroleerd
carb. gedemonteerd en met perslucht doorgeblazen.
afstelling van de pilot schroef veranderd, ( vol op tot vol dicht )


de vorige eigenaar heeft er andere pijpjes ondergezet, en naar zijn verhaal heeft de motor hiermee goed gelopen, als er met de sproeier setting gespeeld is weten we niet, ( hadden we even moeten checken toen de carb. er toch uit lag )

maar dat de vorige eigenaar er andere pijpjes onder zette, de motor vanaf daar niet meer goed liep, en toen maar verkocht heeft, lijkt me ook niet voor de hand liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan