vt600 liters benzine in carter

1127 te koop

Rookie
11 mei 2015
23
3
Capelle aan den IJssel
Goedenavond,

Tijdje geleden dat ik hier wat heb geplaatst, alles ging goed namelijk…

Vorige week een kort ritje gemaakt met de vt600, reed perfect. Helaas benzine op en laatste stukje moeten lopen.

Kwam goed uit want wilde de tank spuiten en dat is fijner wanneer er geen benzine in zit.

Vanochtend alles weer gereed, starten en draaien.
Als ik gas gaf dan viel hij gelijk dood.
Tijdje stationair laten draaien, wellicht was hij te koud. Haalde niets uit.

Motor weer uitgezet en toen hoor ik IN het blok nog iets stromen/ druppelen.

Uitlaat gaf witte rook, ruikend naar benz.
Heb de vuldop voor olie eraf gedraaid en daar was het probleem. Vulkaanuitbarsting van benz met olie.

Heb de aftapplug uit het blok gehaald en kreeg daar ruim 7 liter onzin uit.

Mijn beste gok zou zijn dat doordat ik de tank volledig leeg gereden heb, er troep in de carb is gekomen waardoor het 1 en ander nu vast/ verstopt zit.

Goede gok?
Of kan het nog iets anders zijn??

alvast bedankt
John
 
Fantastisch, breekt er zo’n elleboogje af van de choke die in de carb gaat.

heeft iemand zo’n ding toevallig liggen?

Verder wat rommel uit de carb weten te halen. Die lange sproeiers zaten dicht. Alles uit elkaar en met lucht doorgeblazen.
Vlotternaalden lijken nu iig goed te sluiten.
 
die???

1656242924432.png


 
Dat rubber elboogje is alleen maar een hoesje,als die breekt is niet erg,maar meestal breekt de kunststof moer die
in de carburateur zit,en dan moet je het hele setje nr11 kopen.
 
Daar lijkt het wel op ja.
Ja is een vaker voorkomend euvel,plastic is al oud en breekt daardoor vrij makkelijk af.
Goedkoop alternatief,
 
Laatst bewerkt:
Probleem is wel als het er zo bijhangt dat de motor op choke blijft staan,starten zal wel gaan,maar rijden zal niet lang goed gaan.
denk niet dat het gewicht van de kabel genoeg is om de veerkracht te overwinnen.
en anders houdt je hem in positie door een ijzeren staafje in vorm te plooien zodat je het aan de kabel en een vast punt kunt vast strippen.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n vettig rubberen bochtje, waarmee zou je dat willen lijmen?
Loopt de lijm er ook nog tussen, blijft je gas hangen.
Gaat niet om het bochtje, bleek een kunsstof moer in te zitten en deze is afgebroken.

Heb er gisteren een dot High Tack lijm tussen gegooid. Ben benieuwd of het zometeen vastzit.

Anders vind ik die Ali oplossing een goedkope maar lijkt vooral een duurzamere oplossing dan die originele kunsstof troep..
 
Vandaag de motor weer voorzien met nieuwe olie en een tijdje stationair laten draaien.
Hoewel hij wel weer lekker strak op het gas zat, toch weer de carter volgelopen met benzine.

carb is schoon gemaakt.

Voordat ik laatst een stukje had gereden heb ik helaas niet gekeken of er toen ook al benzine in zat. Motor stond daarvoor ca 3 jaar stil.

beetje frustrerend als je na een verbouwing eindelijk wilt gaan rijden en je komt dan dit soort fratsen tegen…

hoop dat iemand de gouden tip heeft
 
vlotters kontroleren VOOR je ze weer monteert. gewoon op hun kop houden en blazen in de benzineleiding. krijg je er lucht door lekken ze.
naald en zitting in volgorde van pogingen : kuisen/polieren/vervangen . ook vlotterzitting eruit hale en O-ring controleren als die die heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan