vt600 verbouwing

Bink, effe terug naar die mono shock.
Hoeveel korter heb je 'm gekregen? En hoe heb je de aanslagen van de veer gedaan? Die zullen weer op dezelfde afstand als origineel staan neem ik aan...

je kan van die verlagings setjes kopen maar gezien de prijs die ze daar voor durven vragen heb ik deze zelf maar na gemaakt.
zo'n setje zorgt dat de hart hart afstand van de veer ongeveer 2 cm kleiner wordt voor de hoogte van de motor scheelt dat ongeveer 4,5 cm
Ik heb daarna ook nog de stang van de demper 15 mm ingekort door het schroefdraad verder door te tappen (m14x1,25) en er daarna 15 mm af te zagen
Hierdoor staat de veer nu wat strakker opgespannen en is dus ook stugger geworden.
ik denk dat hij in totaal een 7cm lager is geworden
 
Laatst bewerkt:
Dus met de ringen die de veer opsluiten heb je niets gedaan?

http://i1378.photobucket.com/albums/ah112/binkie75/shock_zps1b3425c0.jpg

het gedeelte in de cirkel vervalt dus

IMG_0549_zps9477d648.jpg


En daar komt dit voor in de plaats plaat + bus
 
Ziet er echt super uit!

Ben namelijk ook bezig met een vt600 maar die van mij wordt niet zo drastisch veranderd!

Maar kan ik misschien de maten van je motor steun krijgen want dan kan ik ook makkelijker met het blok bezig!

Alvast bedankt!
 
Zo jij bent echt goed bezig ziet er al strak uit ben benieuwd hoe hij wordt en ik kijk gelijk een beetje af hoe jij het doet ben ook bezig met een shadow dus mooie voorbeelden is altijd makkelijk :} :} :} :}
 
IMG_1471_zps7b3a71cc.jpg
IMG_1472_zpsdea61776.jpg
IMG_1487_zps7d0957c1.jpg


blok gedemonteerd en div onderdelen vervangen en inmiddels ook weer in elkaar gezet
 
van de week de voorpoten er maar weer is in zetten.
Ik heb voor de poten nog 2 covers gemaakt en deze mee laten coaten.
Zodat het gehele kroonstuk een dikker uiterlijk krijgt.
IMG_1531_zpsf0f468b5.jpg
IMG_1532_zps47643e08.jpg
 
IMG_1534_zps2ef6fad1.jpg
zo staat hij er nu bij in het nieuwe jaar gaan we weer verder.
Het echte verbouwen heb ik op mn werk gedaan, Maar het opbouwen doe ik thuis in mijn schuurtje.
is wel een stuk kleiner en is soms (lees vaak) behelpen maar het voordeel is dat je sneller nog even een uurtje wat aan de fiets gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
heb je trouwens de vering ook getest? met oog op doorslaan tegen het hoofdframe van de achter-brug? lijkt nogal dicht bij elkaar te zitten op de foto's nl....

of sla ik loos alarm?
 
Had ik ruim een maand geleden ook al eens gevraagd...
Ik weet van mn zwager zn verbouwde VT600,die had een vergelijkbare constructie,dat het tegen elkaar aanliep met een paar hobbels...
En dat zat nog verder uit elkaar ook!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan