VT700 of XV700? Welke van de 2

Turbo-driver

Rookie
2 sep 2006
8
0
Bussum
Ik ben van plan om op korte termijn een motor te kopen. Mijn oog is gevallen op de Honda VT700 van 1986/87 of de Yamaha XV700. Het wordt m'n eerste motor en heb dus geen idee wat de voor en nadelen (lees zwakke punten)zijn van beide motoren.

Heb vandaag op een bijzonder fraaie VT700 proef gereden. Heerlijk.

Alle info is welkom.

Bvd
 
Je hart volgen, nadat je je beurs hebt gecontroleerd!!
Wat vindt jij de mooiste, prettigste, chicste etc. etc. Dat is het mooie aan motor, iedereen zijn eigenheid.
Nu krijg je straks 5 Honda en 5 Yamaha, en dan ??

Heel veel plezier met JOUW keuze!! :] :] :]
 
'T enige dat ik je kan zeggen is dat die honda's super betrouwbaar zijn en eigenlijk geen problemen kennen. :}

Over de Yamaha zeg ik niets want daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zou letten op de algehele staat van beide brommers en weinig onderhoud is ook altijd prettig. :] :W
 
Ik bedoelde eigenlijk ook meer wat vinden (weten) jullie qua betrouwbaarheid, kosten onderhoud, zwakke punten (hoorde iets van startmotor bij de Virago) van beide fietsen. Heb op marktplaats diverse VT's en XV's gezien voor 1500 a 2000 Euro.
Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen van rijders zoals Shadow Gijsie.
 
Heb zelf de Honda vt 700 (1985) en hij heeft mij in de afgelopen 10 jaar nog nooit laten staan.
Ik ben dan ook zeer tevreden. :]
 
Ook de virago's zijn betrouwbare fietsen, weinig onderhoud door de cardan aandrijving, lucht gekoeld, en simpel in onderhoud.
Er is bij de oudere types idd een probleem met de startkoppeling, startmotor is meestal wel goed, maar dat is te verhelpen (zelf al 3x gedaan).
Voor de rest hebben ze het zelfde onderhoud nodig als alle andere motoren.
Persoonlijk heb ik vooral voor het uiterlijk voor de virago gekozen, en rij nu al ruim 14 jaar met veel plezier op diverse modellen.
 
of een suzuki intruder vs 700/750/800/1400
weinig onderhoud, betrouwbaar, relatief goedkoop in aanschaf, makkelijk te customizen enz enz.
 
Heb zelf beide dwz. een vt700 en een xv920 (ook'n xv750 gehad).

Zelf kies ik voor de Yamaha.
Dikkere klappen en meer grondvermogen en geen waterkoeling-ellende.
Een goed onderhouden xv700 doet zo'n 150.000 km's.

Maar je koopt 2dehands, dus gewoon beide bekijken/berijden.
 
theaterfiguur jij hebt al meerder keren dat verhaal met die koppeling bij de kop gehad he...............
euh........ik hulp nodig hebben.electrisch been is hier ook naar de haaien.(xv700 van zwartewolf)
mij werdt afgeraden dit zelf aan te pakken..ietsmet tandwielen die in het carter kunne verdwijnen met alle gevolgen van dien?

is dit waar of is dit een klusje wat redelijk makkelijk zelf uit te voeren is?
vertel eens hoe wat waar enzo'?
 
Bedankt voor alle reacties.

Heb vandaag een zwarte Honda VT700c gekocht bij een particulier. Haal 'm volgende week op (motor krijgt nog een beurt bij z'n oude dealer) en zal dan een foto op dit forum zetten. Laat er op eigen kosten nog nieuwe banden op zetten....kost zoiets eigenlijk?....en is er een voorkeur voor merk en type???
 
Veel plezier met je Honda aankoop,heb je goed aan gedaan.
Je banden tja ligt er aan, ik zelf heb harde banden (gaan langer mee).
maar zachte banden hebben een beter rij gedrag het is net waar je zelf voor wilt gaan.
Kosten geen idee kun je beter eerst vragen. (anders eerst snuffelen op internet)
 
voor en achterband kosten samen ongeveer 225 euro Bridgestone
verder heb je een goede keuze gemaakt met de honda.
veel rijplezier.
8-)
 
Ik ga er even vanuit dat de XV700 evenveel kost als de VT700 .... en dat dat ook een van de redenen is waarom je twijfelt.
In dat geval is de XV te duur (of de VT verdacht goedkoop ....). Over het algemeen is de VT abnormaal duur voor de ouderdom.

Rond de € 2000 kan je een heel leuke XV1100 kopen. Van zo rond '88 of zelfs jonger. Mijn voorkeur gaat uit naar luchtgekoelde tweecylinder. Meer karakter en meer "echt". De VT is in alle opzichten een "nepper". :-)
Een XV700 zou ik niet kopen! Doe dan maar een XV750. Die zijn wat nieuwer. En missen de alom bekende eerste-Virago-problemen.

Ik heb jaren Virago gereden en kan je wellicht nog meer tips geven.
 
theaterfiguur jij hebt al meerder keren dat verhaal met die koppeling bij de kop gehad he...............
euh........ik hulp nodig hebben.electrisch been is hier ook naar de haaien.(xv700 van zwartewolf)
mij werdt afgeraden dit zelf aan te pakken..ietsmet tandwielen die in het carter kunne verdwijnen met alle gevolgen van dien?

is dit waar of is dit een klusje wat redelijk makkelijk zelf uit te voeren is?
vertel eens hoe wat waar enzo'?
Is redelijk simpel, kijk hiervoor even in het XV-virago topic vanaf deze post : Post van Theaterbeest in topic 'Yamaha XV Virago Topic'
 
Laatst bewerkt:
yamaha======NEPHONDA
Ik ga er even vanuit dat de XV700 evenveel kost als de VT700 .... en dat dat ook een van de redenen is waarom je twijfelt.
In dat geval is de XV te duur (of de VT verdacht goedkoop ....). Over het algemeen is de VT abnormaal duur voor de ouderdom.

Rond de € 2000 kan je een heel leuke XV1100 kopen. Van zo rond '88 of zelfs jonger. Mijn voorkeur gaat uit naar luchtgekoelde tweecylinder. Meer karakter en meer "echt". De VT is in alle opzichten een "nepper". :-)
Een XV700 zou ik niet kopen! Doe dan maar een XV750. Die zijn wat nieuwer. En missen de alom bekende eerste-Virago-problemen.

Ik heb jaren Virago gereden en kan je wellicht nog meer tips geven.
:} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan