VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 12 Summeredition

SP meeting reloaded part 2 2008

  • 1:SP Headquarters Ulestraten & daarna whatever

    Stemmen: 4 80,0%
  • 2:Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3:Duitsland

    Stemmen: 1 20,0%
  • 4:België

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5:Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmen
    5
Status
Niet open voor verdere reacties.

donnybrasco

MF veteraan
16 jan 2003
6.139
0
44
Amersfoort
www.motor-forum.nl
from your:




SP Topic Deel 12


Voor nieuwe foto's en/of toevoegingen aan het topic mailen naar:
don.wigmore
gmail.com




600 mb google vid sp meeting 2007


600 mb Film van de VTR Meeting 06 Juni 2007 Lage Vuursche

500 mb google vid sp meeting 2006

500 mb Film van de VTR Meeting 14 mei 2006 Limboland



SP Meeting 2007&2008 foto's.



Topicledenfoto's zijn klikbaar groter te maken ;)



Vinnie
Sp1ke/Tomaazz

Voske
Ribbel
Remco

Pepe
naj666

Hakman
Raven
Kefke
[email protected]
Jeroen
Don
RVR
Cossie
TenCats
MartijnSp1
Sjebbig

Pmugen

[email protected]é
MAzlbeer
Deeptone

2-wheelfanatic
Sethje
Dwalhout
Gobert
Rubberduck
Svensp1
-Smile-
Teewee
The Challenge
Peter
Tpod
Jonessss
Jarnozem
Geoff
Miehoe
Nosco
Mol sp1

Arlo

Vuurbloed

Klever

Geestfietser

vtr mouse

Bliksems

goofy1978

Rickus 2X SP1

Gerjen

Mr Del Sol 2X SP2

Bokske

Dolorfin

Markus

CBeRik

VTReb

Ron tiger

timberace sp1

OB6D

kick44

Rednax

Silverfang

Yrjo-SP1

Rotsj

Nithwith zeg maar Tim :Y


Diverse tests kun je hier bekijken en downloaden high res :P
[NORML]http://woongroep.qpluso.nl/SPtest/scans_Don[/NORML]

Verschillen tussen de SP1/SP2 buiten de kleurencombi om

Frame:


Throttle Bodies:


Swingarm:


Power:


Vering:


Roman Sixta sp dragrace specialist


[NORML]http://www.topgas.com/kun06.htm[/NORML]

SP1 op topsnelheid op een landingsbaan in Finland

[NORML]http://s191.photobucket.c...=view¤t=vtr_sp1.flv[/NORML]

instellingen Sp1 klik op afbeelding.








SP1&SP2 Manual
[NORML]http://www.speedzilla.com...l-available-download.html[/NORML] (Laatste blz opzoeken in thread!)
Of hier
[NORML]http://www.yousendit.com/...id=K2NZa0ZTeFVoeWJIRGc9PQ[/NORML]
Of hier
[NORML]http://www.vtwinrider.com/[/NORML]

Diversen:

wwwhoc.org.uk/gallery/press/2000/2000_VTR1000_SP-1.pdf

Eigenbouwprojecten Thorsten Durbahn

[NORML]http://www.honda-rc51.de/Gallery.htm[/NORML]

Eigenbouwproject Haporta's HP1

Zelfbouw Bakker/Sp1 eindelijk gereed!

Eigenbouwproject Gregg's Custom RC51


[NORML]http://www.gc-cycles.com/index.html[/NORML]

Eigenbouwproject PVM Viper

[NORML]http://www.pvm-honda.ch[/NORML]
[NORML]http://www.pvm-honda.ch/i...sk=view&id=226&Itemid=150[/NORML]

Eigenbouwproject Sp1 Turbo



[NORML]http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138940[/NORML]

Project van Vincent met sp/rc51 blok

[NORML]http://www.vincentmotors.com/BIK/index.php[/NORML]
[NORML]http://archives.motorcycl...incentBlackLightning.html[/NORML]
Stel hier uw ideale vincent samen

[NORML]http://www.vincentmotors.com/CNF/[/NORML]


Project van Mondial met sp/rc51 blok


[NORML]http://www.internetmr.nl/...company.nl/nl;mondial.pdf[/NORML]
[NORML]http://www.themotorcyclecompany.nl/[/NORML]
Mondial kan besteld worden bij:
[NORML]http://www.mondialmotors.it/[/NORML]

Alex Hodge's concept design hawk




[NORML]http://www.coroflot.com/p...al_id=136689&set_id=57346[/NORML]

tuning SP1 De eerste link is een gratis tuning tip!

Flappervalve mod
[NORML]http://www.rc51.org/valve.htm[/NORML]






De veerinstellingen van de SP2

Gebaseerd op 85 kg, dus met name de veervoorspanning kan bij jullie anders moeten. Instellingen gelden alleen voor de SP2. HK Suspension heeft het ingesteld. Principes zijn: voor en achter moet ie gelijk inveren. Instelling is (op mijn verzoek) sportief met een tikkie naar de comfortabele kant.
Daar gaat ie:

Achter

Voorspanning op het tweede nokje van onderen
Compressie (bovenaan) naar rechts dichtdraaien en dan drie kliks uit.
Rebound (onderaan) naar rechts dichtdraaien en dan 1,5 slag uit (1 slag is een volle slag, dus 360 graden, voor de zekerheid anders gaat er iets erg fout).

Foto's achter:

Voorspanning




Compressie




Rebound




Voor

Voorspanning (rood, eerste foto) linksom dichtdraaien en dan 3,75 slag uit
Compressie (potje onderaan, tweede foto) rechtsom dichtdraaien en dan 11 kliks uit (de eerste klik uit is eigenlijk een halve, maar die tel ik mee)
Rebound (blauw, eerste foto) rechtsom dichtdraaien en dan 1,75 slag uit.

Foto's voor

Voorspanning (rood) en rebound (blauw)




Compressie



Vtr sp uitlaatwissel cursus
[NORML]http://nl.youtube.com/watch?v=4g4JNfOF2Pg[/NORML]

Vtr sp Ketting span cursus

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=6BKdK7YBOkw&NR=1[/NORML]
Tip v/d dag
Draai de blokjes van de kettingspanner om, zodat de as er van rechts in gaat.
Je kunt dan bij de/montage van het wiel de remklauw laten zitten, en het wiel veel makkelijker weer monteren.
Je bent dan dat gepiel met je remklauw kwijt.

SP Onderdelen catalogus
[NORML]http://woongroep.qpluso.n...01_RC51_Parts_Catalog.pdf[/NORML]

Pers info van de sp uit 2000
Press Information 2000
[NORML]http://www.v-four.freeserve.co.uk/vtr1000sp202e.pdf[/NORML]


SP Microfisches

[NORML]http://www.masteroftwins.de/index2.html[/NORML]

OEM Parts : MRCycles


Uitleg montage van een undertail

Uitleg montage van een undertail

Bedradingsschema origineel(SP1)

Bedradingsschema origineel
alternatieve download locatie:
[NORML]http://www.minibuggy.net/.../files/sp1_wiring_710.pdf[/NORML]

Bedradingsschema origineel(SP2)

Bedradingsschema origineel van de SP2

Bedradingsschema HRC fabrieksracer
Bedradingsschema HRC fabrieksracer

Diverse media o.a. meeting foto's 2006/sp topic leden aanklikken.
[NORML]http://s81.photobucket.com/albums/j215/raysnake/sp%20topic/[/NORML]

[email protected]'s server

Diversen

Superbike overwinningen+algemene info

[NORML]http://www.v-four.freeserve.co.uk/rc51-wsb.htm[/NORML]

[NORML]http://www.v-four.freeserve.co.uk/vtr1000.htm[/NORML]
 
Laatst bewerkt:

donnybrasco

MF veteraan
16 jan 2003
6.139
0
44
Amersfoort
www.motor-forum.nl
Wallpeperzzz

De foto's zijn klikbaar groter te krijgen









Oude Topics.



VTR1000 SP 1&2 topicje

vtr 1000 sp 1&2 topicje (deel 2)

VTR 1000 SP 1 & 2 Topic Deel 3

VTR 1000 SP 1 & 2 Topic Deel 4

VTR-SP1&2 Topic deel 4 1/2

VTR-SP1&2 Topic deel 5

VTR Sp1 & Sp2 deel 6

Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Vtr SP1 & SP2 Deel 8

VTR SP 1&2 Topic Deel 9

VTR SP1&2 Topic Deel 10

VTR SP 1&2 Topic Deel 11

donnybrasco in "VTR 1000 SP 1&2 Meeting 2008"

SP Meeting 2007

VTR SP-Meeting/Mergellandroute

VTR Barbekjoe SBK Northside meeting 2006

VTR tourdag



The Dutch SP Fanatics crew



With Nicky Hayden Colin Edwards and Joey Dunlop claiming AMA and World titles, respectively, on the Ducati-beater!

SBK 2000

Slight




















Fotofinish Those were the days


Round 1 race 1 WSBK Hockenheim 2000

[NORML]http://video.google.nl/ur...PlINoH4fzp0BYY3ATzyDs9RtA[/NORML]

Race 1:Monza 2000

[NORML]http://video.google.nl/videoplay?docid=7629640638098733213[/NORML]


TT 2000 Isle of Mann Joey dunlop





R.I.P
























SUZUKA 8 HOURS 2000







1:Cabin Honda Honda VTR 1000 Ukawa-Kato R.I.P 1976 2003




Testsession 2001 Suzuka















SUZUKA 8 HOURS 2001

1:Cabin Honda Honda VTR 1000 Rossi-Edwards
2:Cabin Honda Honda VTR 1000 Okada-Barros

Rossi-Edwards




















FIM World Endurance Championship 2001
Final Standings:
1:Wim Motors Honda SP-1 182 points
Laurent Naveau/Albert Aerts/Heinz Platacis





AMA



SBK 2002


Round 1 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375255[/NORML]
Round 2 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375297[/NORML]
Round 2 race 2
[NORML]http://blip.tv/file/375702[/NORML]
Round 3 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375666[/NORML]
Round 4 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375210/[/NORML]























SUZUKA 8 HOURS 2002

1:CABIN HONDA D.KATO C.EDWARDS Honda VTR1000SPW
2:CABIN HONDA M.TAMADA T.OKADA Honda VTR1000SPW
3:SAKURAI HONDA A.BARROS Y.TAKEDA Honda VTR1000SPW



Katoh 2002 R.I.P 1976 2003




AMA superbike worldtitle 2002















SUZUKA 8 HOURS 2003

1:Team Sakurai Honda JPN Honda VTR1000SPW
The#11 Seven Stars Honda, and the #74 Sakurai Honda DNF
#7Seven Stars Honda Disqualified









Into the first corner and the No11 Seven Stars Honda, and the No.74 Sakurai Honda all went down. There was pandemonium in the gravel for Hayden, Kagayama and Okada and their pit crews couldn’t believe their bad luck.
The Seven Stars Honda No.7 had to come back into the pits after 54 laps. After setting the fastest lap of the race, mechanical problems seemed to be ruling them out of the race. The pit crew worked desperately trying to find out what was wrong with the No.7 Honda V-Twin…and again they worked on the bike in the pit lane instead of inside the box!And that’s not allowed in the rules!

















Nukumi/Kamada


;)
 
Laatst bewerkt:

jarnozem

Die hard MF'er
5 apr 2007
474
0
47
Raalte
Jonesssss,

Ik heb een rekje in elkaar gelast. 2 punten bevestigd aan de demper ophang punten en 2 aan de bouten net achter je zitje. werkt goed.............
 

geestfietser

Die hard MF'er
15 jul 2007
812
0
51
Hoogwoud
ribbel bedankt voor de tip over de high mount dempers van voske.houdt me overgens wel aanbevolen voor high mounts,dacht dat je ze zo over kon zetten,niet dus. |(
 

pepe

MF veteraan
25 jun 2003
23.251
139
en de complimenten van mijn vrouw voor de openingspost donny *D
 

Jeroen

MF veteraan
31 aug 2003
4.526
2
44
Emmeloord
Eerst maar eens een filmpie van me nieuwe demperts:

Badaboemmm...

Dit was nog voor de hervul-operatie.

Dit is hoe een opengemaakte demper eruit ziet:

(links gevuld en gereed, en rechts...die moet nog... :P )


Het binnenwerk:



En dit is wat er nog in zat:

Viel mij 100% mee hoeveel dempingsmateriaal er nog aanwezig was.


Heb nog een paar andere killers gescoord. De bijgeleverde killers waren van een paar Hotcam dempers en die zaten net ff te ruim.
Nu heb ik ze geruild tegen een paar afkomstig van een set Duo-Techs, en die passen precies. :)
Ze doen niet veel kwa geluiddemping maar ik heb ze wel met een popnagel vast gezet zodat het in ieder geval wat lijkt.
"Tsja, kweenie meneer agent...Heb ze zo gekocht... :') "
 
Laatst bewerkt:

donnybrasco

MF veteraan
16 jan 2003
6.139
0
44
Amersfoort
www.motor-forum.nl
Eerst maar eens een filmpie van me nieuwe demperts:

Badaboemmm...

Dit was nog voor de hervul-operatie.

Dit is hoe een opengemaakte demper eruit ziet:
[afbeelding]
(links gevuld en gereed, en rechts...die moet nog... :P )


Het binnenwerk:
[afbeelding]


En dit is wat er nog in zat:
[afbeelding]
Viel mij 100% mee hoeveel dempingsmateriaal er nog aanwezig was.


Heb nog een paar andere killers gescoord. De bijgeleverde killers waren van een paar Hotcam dempers en die zaten net ff te ruim.
Nu heb ik ze geruild tegen een paar afkomstig van een set Duo-Techs, en die passen precies. :)
Ze doen niet veel kwa geluiddemping maar ik heb ze wel met een popnagel vast gezet zodat het in ieder geval wat lijkt.
"Tsja, kweenie meneer agent...Heb ze zo gekocht... :') "

Leuk filmpje hoor!


Greetzzz Don
 

Gerjen

MF'er
13 mrt 2007
125
0
Ik ben ook weer van de partij. En meteen maar een vraagje. Ik ben aan een nieuw setje banden toe (zo'n twin weet ze wel te slijten zeg). Ik twijfel tussen de Metzeler racetec K3, de Conti Sportattack of een setje Michelin PP 2ct's. Deze banden zijn allemaal in de maat 190/55/17 leverbaar.
Hebben jullie ervaring met deze banden? En wat is jullie advies?

@Don: Goed werk weer!
 

Gobert

MF veteraan
22 okt 2005
36.436
0
94
Elysium
Sodeju, zat net nog eens even door het OT te scrollen. Toch wel impressive hoor wat daar allemaal verzameld is.
 

Hakman

MF veteraan
2 okt 2004
3.722
0
67
Groningen
Ik ben ook weer van de partij. En meteen maar een vraagje. Ik ben aan een nieuw setje banden toe (zo'n twin weet ze wel te slijten zeg). Ik twijfel tussen de Metzeler racetec K3, de Conti Sportattack of een setje Michelin PP 2ct's. Deze banden zijn allemaal in de maat 190/55/17 leverbaar.
Hebben jullie ervaring met deze banden? En wat is jullie advies?

@Don: Goed werk weer!
De racetec zal wel lekker snel slijten, is meer een circuitband. En de Michelin is beter dan de Conti, zeker in de regen. Dus voor op straat zou ik voor de Michelins gaan.

@Don: goed bezig!
 

Ribbel

MF veteraan
6 mrt 2004
2.933
0
Ja
Eerst maar eens een filmpie van me nieuwe demperts:

Badaboemmm...

Dit was nog voor de hervul-operatie.

Dit is hoe een opengemaakte demper eruit ziet:
[afbeelding]
(links gevuld en gereed, en rechts...die moet nog... :P )


Het binnenwerk:
[afbeelding]


En dit is wat er nog in zat:
[afbeelding]
Viel mij 100% mee hoeveel dempingsmateriaal er nog aanwezig was.


Heb nog een paar andere killers gescoord. De bijgeleverde killers waren van een paar Hotcam dempers en die zaten net ff te ruim.
Nu heb ik ze geruild tegen een paar afkomstig van een set Duo-Techs, en die passen precies. :)
Ze doen niet veel kwa geluiddemping maar ik heb ze wel met een popnagel vast gezet zodat het in ieder geval wat lijkt.
"Tsja, kweenie meneer agent...Heb ze zo gekocht... :') "
Hey jeroen!!
Hebbie die oude killers nog?
Wat is daar de buitendiameter van, passen ze in een gat van 53 mm?
Zou ze eventueel graag terug hebben. :)


Gerjen, ga voor de Michelins, superband onder alle omstandigheden....
 
Laatst bewerkt:

Pralientje

MF veteraan
4 jul 2003
2.147
0
Hoi sp rijders.

Eind mei ga ik naar de GP van italie (muggello) iemand ervaring hier om zo'n grote afstand af te leggen. (850km op 1 dag) rest op de tweede dag. Hoeveel km kan je halen op de snelweg ongeveer 160 km/uur en power commander
Iemand goede tips?

gr Jarnozem
Uit het vorige deel 11:
Ik heb eens in 1 dag van Noord Denemarken naar Maastricht geknald. 18:00 van de boot uit noorwegen en om 03: was ik thuis. dikke 1000Km.

Voordeel het was snachts, wat koeler en weinig verkeer. Maak je niet ongerust dat de motor het niet trekt. Het grote gevaar bij dergelijke lange ritten is je vermoeidheid. Schijnt velemalen erger te zijn dan met een glaasje teveel achter het stuur te kruipen!

Mijn advies, maak van je heenreis ook al een deel van je vakantie en doe het rustig aan!
 
Laatst bewerkt:

Pralientje

MF veteraan
4 jul 2003
2.147
0
Ik wil achterop mn motor een slaapzak vastbinden om mee te nemen naar Frankrijk.
Er zitten van die bevestigingshaken etc. standaard achterop, maar waarmee maak je het zo vast, dat het en niet eraf valt met 180 km/u en niet de lak/stickers beschadigd?
Touw, spanbadjes, .....?
Please advice :?
ook uit het vorige deel:
Ik heb mezelf een bagageplaat gemaakt, van een oud SP-kofferdekseltje. Werkt in ieder geval perfect! Met spanbandjes krijg ik er 2 kanozakken goed strak erop bevestigd.




SP1-rulez mocht hem lenen, maar hij gaat de zelfde dagen als ik met de motor op vakantie. Hij gat hem nu namaken. Misschien kun je met hem meeliften in de constructie ervan.
 

2-wheel fanatic

MF veteraan
8 mrt 2004
6.710
1
www.portretfoto-emmen.nl
Uit het vorige deel 11:
Ik heb eens in 1 dag van Noord Denemarken naar Maastricht geknald. 18:00 van de boot uit noorwegen en om 03: was ik thuis.
Voordeel het was snachts, wat koeler en weinig verkeer. Maar je niet ongerust dat de motor het niet trekt. Het grote gevaar bij dergelijke lange ritten is je vermoeidheid. Schijnt velemalen erger te zijn dan met een glaasje teveel achter het stuur te kruipen!

Mijn advies, maak van je heenreis ook al een deel van je vakantie en doe het rustig aan!
Vorig jaar zijn we de vakantie begonnen met een rit van 900km. Vier motoren. Dat doe ik dus nooit weer. Op een gegeven moment is het levensgevaarlijk doordat je vermoeid en dus weinig gconcentreerd bent.

Mijn advies is hetzelfde als VFR. Maak van je heenreis al een deel van je vakantie. Eventueel vanaf Oostenrijk/Zwitserland lekker de B wegen pakken. Gegarandeerd de moeite waard :Y :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.