VTR 1000F '00 soms weigerende snelheidsmeter

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
Nu heb ik eens een vraag voor in dit subforum.

De snelheidsmeter van mijn Firestorm heeft een eigen willetje.
Incidenteel stop hij er mee (km-stand loopt ook niet door)
Hij doet het dus hoofdzakelijk wel, incidenteel niet en incidenteel doet die maar wat :+

Afgelopen voorjaar haperde hij een kort stukje, snelheid viel naar nul terug, km-stand liep ook niet op maar na een kort tijdje kwam die langzaam weer bij.
De hele zomer geen last van gehad.
In het najaar weer eens hetzelfde als in het voorjaar.
De dag erop idem dito.
De dag daarop bleef hij uit.

Bij de winterbeurt is de sensor in de versnellingsbak vervangen nadat hij was doorgemeten (deze gaf de verkeerde waarden aan en is toen geklasseerd als kapot).
Na de winterstop het eerste toerritje gemaakt en verdomd, na een kilometer of 10 viel de teller weer uit :(
Maar na een tussenstop kwam deze weer tot leven en op 1 hapering na bleef deze het doen.
Verleden week viel hij weer eens uit, na een seconde of dertig kwam hij weer bij.
Afspraak gemaakt met de dealer die hem voor de winter had vervangen voor afgelopen zaterdag en deze zou hem doormeten, gaf hij weer verkeerde waarden aan dan zou hij gewoon onder garantie worden vervangen.

Net als kiespijn bij de tandarts deed de meter het gewoon toen ik naar de dealer ging dus deze heeft niets vreemds kunnen meten.
Ik haalde hem weer op en gezien het mooi weer was deed ik nog even een extra rondje.
Na een kilometer of 15 reed ik ineens weer 0 km/h..............
Na 15,5 km reed ik weer 80 na 16 km reed ik 40, althans volgens de teller.
In het 'eggie' bleef ik gewoon een goede 80km/h rijden.
Op een stuk waar ik 140 reed gaf de teller enige tijd aan dat ik maar 100 reed.
Zaterdagavond had hij de storing dus hardnekkig.
Vandaag tijdens woon-werk (vrij kort stukje) geen probleem en zojuist een km of 50 gereden en idem dito geen probleem met de teller :X

Ik kan de dealer begrijpen dat hij weinig kan meten als er geen storing is en ik deel zijn mening dat de sensor (die feitelijk bijna nooit stuk gaat) de echte dader is maar beiden hebben we eigenlijk geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn? :/

Iemand een idee of iets soortgelijks meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een slecht contact ergens? Vocht? Oxidatie? Bedrading nalopen, kijken of de kabels nergens beschadigd is of ergens knelt.
Heel simpel: Stekkers al eens los gehaald, en ingespoten met contactspray?

Dat is deel 2 wat ze deze week mogen gaan onderzoeken.
Ik heb wel gelezen dat de 2000 Blackbird last had van een slechte kabelboom en dat deze onder een recall viel.
Geen idee of dit ook van toepassing is geweest op andere Honda modellen uit dat bouwjaar?

*edit*
Assumption is the mother of all fuck ups maar ik mag aannemen dat ze bij een vervanging van de sensor ook bijbehorende contacten controleren? :X
Hoewel hij bouwjaar '00 is heb ik hen gekocht met 3450 km op de teller en ben ik de eerste eigenaar (datum eerste tenaamstelling nov. 2010, toen ik hem kocht).
Er staan nu 83xx km op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn VTR het zelfde probleem. BJ 97 53000 km
Het begint vaak pas als het blok lekker warm is.
Alles losgehaald en nagekeken, geen gecorrodeerde contacten of andere vreemde zaken.
Tellerunit uitgebouwt en nagekeken, alles aan gedrukt etc, niks geholpen.

Ik heb een reserve cbr 600 blok staan, daar zit een zelfde soort opnemer in als bij de VTR, die wil een keer gaan proberen om te kijken of het aan de opnemer ligt.
Die opnemer werkt volgens mij magnetisch, en daar zal een sensor aan vast zitten, ik heb het vermoeden dat die sensor het opgeeft bij hoge temperaturen.

Mocht je de oplossing vinden hoor ik het graag, als ik er uit kom zal ik het ook posten.
 
Ik heb met mijn VTR het zelfde probleem. BJ 97 53000 km
Het begint vaak pas als het blok lekker warm is.
Alles losgehaald en nagekeken, geen gecorrodeerde contacten of andere vreemde zaken.
Tellerunit uitgebouwt en nagekeken, alles aan gedrukt etc, niks geholpen.

Ik heb een reserve cbr 600 blok staan, daar zit een zelfde soort opnemer in als bij de VTR, die wil een keer gaan proberen om te kijken of het aan de opnemer ligt.
Die opnemer werkt volgens mij magnetisch, en daar zal een sensor aan vast zitten, ik heb het vermoeden dat die sensor het opgeeft bij hoge temperaturen.

Mocht je de oplossing vinden hoor ik het graag, als ik er uit kom zal ik het ook posten.

Ik dacht eerst dat het kwam nadat ik hem had gewassen of er mee in de regen had gereden, mja, dat was ook geen stelregel. :N
Dus na zaterdag dacht ik ook dat het pas kwam bij warme motor maar hedenavond (en vaak het direct weigeren van de teller als ik 's ochtends naar mijn werk rij) bewees/bewijst dat dit ook niet zo was/is. |(

Freaky en echt diep irritant.
Die sensor/opnemer zit van buitenaf in je versnellingsbak en deze is al vervangen geweest.
Het is eigenlijk niets meer dan een sensor en een stuk kabel :?
Wat er in de bak zit weet ik eigenlijk niet? Ik zal eens op zoek gaan.
En zoals ik reeds schreef is dit eigenlijk juist een onderdeel van Honda wat 'nooit' stuk gaat zoals bijv. een SR. :X

Als ik iets verder kom hiermee dan zal ik het zeker laten weten.
 
Nu heb ik eens een vraag voor in dit subforum.

De snelheidsmeter van mijn Firestorm heeft een eigen willetje.
Incidenteel stop hij er mee (km-stand loopt ook niet door)
Hij doet het dus hoofdzakelijk wel, incidenteel niet en incidenteel doet die maar wat :+

Afgelopen voorjaar haperde hij een kort stukje, snelheid viel naar nul terug, km-stand liep ook niet op maar na een kort tijdje kwam die langzaam weer bij.
De hele zomer geen last van gehad.
In het najaar weer eens hetzelfde als in het voorjaar.
De dag erop idem dito.
De dag daarop bleef hij uit.

Bij de winterbeurt is de sensor in de versnellingsbak vervangen nadat hij was doorgemeten (deze gaf de verkeerde waarden aan en is toen geklasseerd als kapot).
Na de winterstop het eerste toerritje gemaakt en verdomd, na een kilometer of 10 viel de teller weer uit :(
Maar na een tussenstop kwam deze weer tot leven en op 1 hapering na bleef deze het doen.
Verleden week viel hij weer eens uit, na een seconde of dertig kwam hij weer bij.
Afspraak gemaakt met de dealer die hem voor de winter had vervangen voor afgelopen zaterdag en deze zou hem doormeten, gaf hij weer verkeerde waarden aan dan zou hij gewoon onder garantie worden vervangen.

Net als kiespijn bij de tandarts deed de meter het gewoon toen ik naar de dealer ging dus deze heeft niets vreemds kunnen meten.
Ik haalde hem weer op en gezien het mooi weer was deed ik nog even een extra rondje.
Na een kilometer of 15 reed ik ineens weer 0 km/h..............
Na 15,5 km reed ik weer 80 na 16 km reed ik 40, althans volgens de teller.
In het 'eggie' bleef ik gewoon een goede 80km/h rijden.
Op een stuk waar ik 140 reed gaf de teller enige tijd aan dat ik maar 100 reed.
Zaterdagavond had hij de storing dus hardnekkig.
Vandaag tijdens woon-werk (vrij kort stukje) geen probleem en zojuist een km of 50 gereden en idem dito geen probleem met de teller :X

Ik kan de dealer begrijpen dat hij weinig kan meten als er geen storing is en ik deel zijn mening dat de sensor (die feitelijk bijna nooit stuk gaat) de echte dader is maar beiden hebben we eigenlijk geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn? :/

Iemand een idee of iets soortgelijks meegemaakt?

hoi ik heb zelf ook een vtr firestorm met ook de klacht dat af en toe de snelheidheids meter weg valt de sensor heb ik al eens er uitgehaald en schoongemaakt maar vies was ie niet ik zit nog te tweifelen of ik een nieuwe sensor ga kopen maar volgens motoport gaat die nooit kapot maar wat zou het dan wel kunnen zijn vroeg ik en die hadden ook geen antwoordt op me vraag iemandt een oplossing voor dit probleem
grt richard
 
hoi ik heb zelf ook een vtr firestorm met ook de klacht dat af en toe de snelheidheids meter weg valt de sensor heb ik al eens er uitgehaald en schoongemaakt maar vies was ie niet ik zit nog te tweifelen of ik een nieuwe sensor ga kopen maar volgens motoport gaat die nooit kapot maar wat zou het dan wel kunnen zijn vroeg ik en die hadden ook geen antwoordt op me vraag iemandt een oplossing voor dit probleem
grt richard
 
Terug
Bovenaan Onderaan