VTR 1000f probleem; Help!! geen vasloper toch?

6npolo

MF'er
3 jun 2004
30
0
Goedemiddag heb een (groot) probleem en deze is alsvolgt,

Vanmiddag aan het rijden en na een stop mijn motor weer starten, deze maakte direct na het starten een raar ratelend kabaal, (dacht eerst uitlaat los bij cilinder, tenminste daar leek het op, dus nog een kilometer of 2 doorgereden, toch maar gestopt, want vertrouwde het niet. ff gewacht weer proberen te starten maar een geratel van heb ik jou daar. raar leek wel vast te slaan.

olie zit er genoeg in, versnellingen werken ook nog maar startmotor draait nu niet meer rond.

wel eens wat gehoord van een nokkenasketting, kan dit het wezen of evt. de startmotor defect????

Gaarne hulp

bij voorbaat dank


groeten
 
Lijkt verdacht veel op een nokkenaskettingspanner die kapot is. Stoppen en laten vervangen die handel.
 
hoop het niet voor hem, maar.....
Hoop het WEL!, voor hetzelfde geld zijn er tandwielen stuk bigeind verrot kleppen krom of de ketting breekt zelfs..met alle gevolgen van dien etc..

kettingspanner is het goedkoopst...ander's mot blok uit elkaar!...
 
Lijkt mij dat 1 nokkenasketting kapot is, zodat 1 cylinder nog wel draait en dat de ander ook draait door de klappen van de ander zonder de kleppen.....
 
Schade is als volgt;

Defecte nokkenaskettingspanner (voorste cilinder, voor zo ver duidelijk daar kwam kabaal vandaan), ketting er afgelopen, kleppen naar z'n kl*te,
vanmiddag ff bij de reparateur langs om te overleggen, kon vorige week nog niet zeggen of er een gat in de zuiger zit en of de kop gereviseerd moet worden.

Al met al een leuk klein onderdeeltje zo'n spannertje. :-(
 
Jeetje, dat is echt klote voor je ;(

Was het alleen maar het spannertje dan viel het allemaal wel mee, maar dit is echt serieuze schade. Veel sterkte en succes.
 
Schade is als volgt;

Defecte nokkenaskettingspanner (voorste cilinder, voor zo ver duidelijk daar kwam kabaal vandaan), ketting er afgelopen, kleppen naar z'n kl*te,
vanmiddag ff bij de reparateur langs om te overleggen, kon vorige week nog niet zeggen of er een gat in de zuiger zit en of de kop gereviseerd moet worden.

Al met al een leuk klein onderdeeltje zo'n spannertje. :-(
als je dan toch bezig ben opboren die hap en wiseco zuigers erin :P .....wel K*T voor je....

hebbie nog een piccie van de schade....voor het schok effect hier B| :+
 
Goedemorgen,

Heb weer wat meer info;

Door het spanner-verhaal zijn er twee kleppen van de voorste cilinder krom, maar de zuiger is gelukkig niet beschadigd (anders had het hele blok er uit gekund en was een ander blok een optie geweest, want het is een geheel).

Dus twee nieuwe kleppen besteld, geleiders zijn nog goed
Twee nieuwe kettingspanners besteld, doen de andere cilinder ook maar gelijk om dit gezeik niet weer te krijgen, en wat pakkingen uiteraard.

Financieel gezien komt alles toch nog met arbeid op ongeveer op een eurootje of 600/700. :(
(maar had dus nog veel erger gekund).

Dus ik raad iedereen aan die een Firestorm heeft van 98/99 heeft met 30 a 40 duizend kilometer op de teller om (mocht deze gene een keer wat geld over hebben) de originele nokkenas kettingspanners te vervangen. Dan zou je ongeveer de helft kwijt wezen van bovengenoemde bedragen.


Groeten, van een toch niet helemaal depressieve Firestorm-rijder
 
Kost een hoop centen. Is wel weer minder B|
Maar je kunt in ieder geval weer :]

Dus ik raad iedereen aan die een Firestorm heeft van 98/99 heeft met 30 a 40 duizend kilometer op de teller om (mocht deze gene een keer wat geld over hebben) de originele nokkenas kettingspanners te vervangen. Dan zou je ongeveer de helft kwijt wezen van bovengenoemde bedragen.


Is dit dan geen incidenteel probleem, zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad, anders laat ik bij de volgende grote beurt ook maar meteen de spanners vervangen.
 
Dag Sjoske,

Has er wel eens van gehoord, maar dacht dat dat mij wel niet zou gebeuren, en nu zie je maar,

Las het ook op het VTR forum van VTRDopey al op de eerste pagina gelijk.
Trouwens als eerste reactie in dit topic werd er ook al gelijk gedacht aan de spanner van de nokkenasketting, dus ja, preventief vervangen kost natuurlijk ook een hoop geld, gewoon anders nog wat informeren en voor jezelf afwegen hoe groot je het risico vindt om ze te laten zitten. toch?
 
Collega van me had hetzelfde,daar hadden ze tegen gezegd dat het een bekend probleem is bij de Honda VTR.

Die voorste nokkenasketting zou te weinig smering krijgen?? (ben zelf nie zo technisch)

Maarals de motor altijd bij een erkende dealer is onderhouden (aantoonbaar) dan kun je een beroep doen op de coulance-regeling.

(bij hem was dit niet het geval) :X
 
Goedemorgen,

Heb weer wat meer info;

Door het spanner-verhaal zijn er twee kleppen van de voorste cilinder krom, maar de zuiger is gelukkig niet beschadigd (anders had het hele blok er uit gekund en was een ander blok een optie geweest, want het is een geheel).

Dus twee nieuwe kleppen besteld, geleiders zijn nog goed
Twee nieuwe kettingspanners besteld, doen de andere cilinder ook maar gelijk om dit gezeik niet weer te krijgen, en wat pakkingen uiteraard.

Financieel gezien komt alles toch nog met arbeid op ongeveer op een eurootje of 600/700. :(
(maar had dus nog veel erger gekund).

Dus ik raad iedereen aan die een Firestorm heeft van 98/99 heeft met 30 a 40 duizend kilometer op de teller om (mocht deze gene een keer wat geld over hebben) de originele nokkenas kettingspanners te vervangen. Dan zou je ongeveer de helft kwijt wezen van bovengenoemde bedragen.


Groeten, van een toch niet helemaal depressieve Firestorm-rijder

Ik had al zoiets verwacht.... :(

Jammer voor je man! Ik had ook erger verwacht kwa prijs...dus dat valt nog mee.
Veel sterkte met de afhandeling. :)
 
Dag Sjoske,

Has er wel eens van gehoord, maar dacht dat dat mij wel niet zou gebeuren, en nu zie je maar,

Las het ook op het VTR forum van VTRDopey al op de eerste pagina gelijk.
Trouwens als eerste reactie in dit topic werd er ook al gelijk gedacht aan de spanner van de nokkenasketting, dus ja, preventief vervangen kost natuurlijk ook een hoop geld, gewoon anders nog wat informeren en voor jezelf afwegen hoe groot je het risico vindt om ze te laten zitten. toch?

Wou hem rond 30K toch een grote beurt laten geven. Laat ik het meteen meenemen. Voorkomen is beter......

Bedankt voor de info :)
 
He Sjoske, dan is het misschien wel wat voor je wat R-devil hierboven zegt wat betreft die coulance regeling, mist je de onderhouds historie aan kunt tonen

scheelt misschien een paar knaken en nooit geschotten is nog altijd mis


succes
 
Heb van de vorige eigenaar geen onderhoudhistorie ontvangen. Hij was ook niet de eerste eigenaar dus ik geloof niet dat dat met die regeling wat wordt.

Maar kan het allicht proberen, niet geschoten.....

:)
 
He sjoske nog een ding,

als je hem toch een grote beurt geeft, pak dan alles ff in een keer mee en laat ff kijken naar (las ik hier ergens op het forum) een of andere "o"-ring bij je waterpomp om lekkage koelvloeistof ofzo te voorkomen, is volgens mij zo gepiept. dan kan er weinig meer mis gaan.
 
He sjoske nog een ding,

als je hem toch een grote beurt geeft, pak dan alles ff in een keer mee en laat ff kijken naar (las ik hier ergens op het forum) een of andere "o"-ring bij je waterpomp om lekkage koelvloeistof ofzo te voorkomen, is volgens mij zo gepiept. dan kan er weinig meer mis gaan.

Zal het meenemen thanks :} :]
 
Hallo Fuse

Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze reparatie,

op de vorige pagina stond iets van te weinig smering van de ketting van de voorste cilinder, heb je dit aan laten passen, zo niet, kan dit naar een x aantal kilometers weer voorkomen dan?
 
Hallo Fuse

Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze reparatie,

op de vorige pagina stond iets van te weinig smering van de ketting van de voorste cilinder, heb je dit aan laten passen, zo niet, kan dit naar een x aantal kilometers weer voorkomen dan?

:^
 
Ik heb het zelf gedaan en ik was €102 kwijt voor 2 spanner's + pakkingen.

Ik heb die spanners laten vervangen en het originele artikelnummer (wat op het fiche staat) was anders dan het nummer van de (tevens originele) spanners die erin zijn gekomen....dus dan zijn ze toch anders denk ik.

Als je ze besteld bij Honda krijg je automatisch de nieuwere....


www.motor-forum.nl/forum/topic.php/21019/24

Pagina 24 daar begind het.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan