VTR Firestorm invoeren

TS_

MF'er
30 apr 2005
152
0
Opmeer
Beste ridders,

Ik heb een hele mooie VTR Firestorm zien staan in Duitsland en wil deze misschien invoeren. De motor is uit 1999 en heeft 20000 km gelopen en kost nu 3690,-. Wie kan mijn precies vertellen hoe het gaat met invoeren en met welke kosten ik rekening kan houden en hoe hoog. Ik wil namelijk weten waar ik aan toe ben voordat ik dit echt ga doen.

Een hoop is achterhaald zoals de RDW site (BPM berekenen) en oude informatie uit 2007 etc..

Ik zal de motor middels trailer naar Nederland halen om geromslomp met kenteken enzo te voorkomen.

Hier is de motor te zien
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...RED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas zelf een motor uit belgie gehaald die nieuw 12023 euro kostte, bouwjaar was 1998 tellerstand 21000 en ik moest 138 euro BPM betalen. Keuring kostte 130 euro (reken hier zelf ook maar op).
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een firestorm vanaf marktplaats kopen ,staan er plentie te koop.

Scheelt je heel veel poespas,en stel dat je daar komt om die motor te bekijken en hij valt tegen.

Dan ben je niet vrolijk.
 
Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

Bekijk dit topic eens.

Maar waarom een VTR uit Duitsland halen? Net als Wessie zegt, er staan er zat te koop. Deze die je op het oog hebt is in mijn ogen helemaal niet zo bijzonder. Voor het geld dat deze moet kosten kun je in NL ook een leuke halen en scheelt je een hoop gezeur met ophalen, invoeren, bpm betalen etc.

En hier is behoorlijk wat info te vinden over de storm:

STORM op komst.. VTR 1000F (Deel 6)
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik heb mijn VTRF ook geïmporteerd maar ik heb wel veel minder betaald (aankoopprijs). Voor het bedrag wat jij noemt zou ik lekker een NL Firestorm zoeken op marktplaats oid. Het is de moeite niet waard als de aankoopprijs zo hoog ligt.

Voorbeeldje:

KLIK!
 
Ja, mijn broertje heeft ook net een Firestorm via Marktplaats gekocht. :}

Die motoren zijn zowieso niet zo heel duur..... Wel een leuk ding en nu
noemt hij mijn bike een "futloze" 4-cilinder.... B|
 
BPM berekening:

Consumentenprijs: 10888 Maand eerste gebruik: 12 1999
Alle acc en extra's: 0
10888 Maand registratie Nederland: 7 2008
9
Netto catalogusprijs: 8041 108
-5
BPM nieuw: 1664
Leeftijd in maanden: 103
Verminderingsbedrag: 224 Leeftijd afgerond in jaren: 8,6

bruto BPM-bedrag: 1440 PS: afschr.percentages BPM:
> 2 jr 47
afschrijvingspercentage: 90 > 3 jr 57
te betalen percentage: 10 > 4 jr 66
> 5 jr 72
> 6 jr 77
Te betalen BPM: 144 > 7 jr 82
> 8 jr 86
9 - 25 jr 90
> 25 jr 100

Wat kost de motor: honda vtr firestorm


aankoopkosten EUR 3690
reiskosten afhalen/brengen ?
te betalen BPM 178
keuringskosten 104
tenaamstellingsbewijs 9
kenteken plaat 17
evt.wegen 17.50
totaal: 3998
 
Terug
Bovenaan Onderaan