VTR kapot

Ralphie

MF veteraan
15 mei 2003
3.576
0
Lienden
Afgelopen week met een groepje naar Oostenrijk geweest om te sturen. En wat..op de tweede dag met een gangetje van 80-90 VTR kapot, enorm geratel. Wegslepen naar Honda dealer, diagnose minimum schade: nokkenaskettingspanner kapot, wellicht ook kleppen. Balen! ;( Gelukkig vervangende motor, Suzuki SV1000S (heerlijke fiets) en vakantie af kunnen maken.

Ik had begrepen dat vanaf model 1999 de modificatie van de spanner doorgevoerd zou zijn. Iemand bekend met dit probleem met modellen van 1999? Enig idee wat de kosten zijn om het te laten maken?
 
Verbaasd me enigsinds dit verhaal.
Ik had een nieuwe CBR600F in 1994, en die had dit probleem ook.
Bij de 16.000 km begon het geratel, de ketting was niet een paar tanden verdergeslipt maar toch de timing van de klepjes was toch hommeles.
Uitvallen en veel herrie das wat ik me er nog van herinner.

Garantie destijds, nieuwe spanner, en ja het was een zeer bekend euvel.

Is de oude toeleverancier zeker weer terug bij honda ? |(
 
Mij is het zelfde overkomen met m`n VTR uit `97. Het komt regelmatig voor bij de oudere modellen. Je moet meteen beide spanners laten vervangen, anders sta je misschien over een maand weer stil... Grapje kostte bij v/d Wal in Vianen ongeveer € 150,-. Succes!
 
heb evt. nog wel een compleet blok voor je liggen(van een sp1,hebbie meteen wat pk-tjeserbij ;) ).
heeft een kleine 2500 km gereden.

Als je mocht besluiten je motor te verkopen, heb ik daar ook evt wel belang bij, schroef ik namelijk zelf dat blokkie erin, hoor het wel..

greetz en sterkte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan