VTR SP - RC 51

Volgens mij is de RC51 gewoon de type-aanduiding voor de Amerikaanse markt. Ze hebben daar willen voortborduren op de RC45 vanwege de link naar de racerij.
 
Volgens mij is het omdat het framenummer van de VTR SP begint met RC51. Mijn RVF400 heeft ook een framenummer die begint met NC35, dit wordt door kenners ook gebruikt om niet iedere keer RVF400 te zeggen.
 
Volgens mij is het omdat het framenummer van de VTR SP begint met RC51. Mijn RVF400 heeft ook een framenummer die begint met NC35, dit wordt door kenners ook gebruikt om niet iedere keer RVF400 te zeggen.

Klopt, de VTR is een RC51. dit is de technischetypeaanduiding. een Africa Twin tot '92 is bijv. een RD04. VTR is op de amerikaanse markt trouwens een TVR!!
 
honda heeft dat met alle modellen. zo heet de cbr ook wel pc.. (.. komt een nummer te staan dat het type/bouwjaar aan geeft). rc51 is de sp1, rc36 is een vfr bj 90 t/m 97, rc24 is de vfr/rvf 400 geloof ik. zo hebben ze allemaal een ander nummer.
 
Wie trouwens het verschil wil zien tussen de RC51 en VTR1000 SP2:
7362

RC51

en

7363

VTR1000 SP2
 
Ik kan je vertellen heb lang zitten dubben wat ik zal kopen een VtR-SP1 of de nieuwe CBR954RR had op beide modellen niet gereden, de VTR-SP1 vondt ik schitterend maar hij leek teveel op mijn oude CBR919RR '97 en heb daar zeer goede herinneringen aan hij liep als geen ander maar wilde iets vernieuwends en ben toen gegaan voor een nieuwe Blade '02, nu ben ik een aantal maanden verder en mijn buurman (goede vriend) heeft nu wel een VTR-Sp1 gekocht en heb nu wel die fiets gereden en ik kan je vertellen, Als honda een motor ontwikkeld net zo licht en snel als mijn Blade maar dan het karakter van een twee cilinder dan wordt dat mijn nieuwe motor want die Blade heeft veel vermogen maar jankt als een kat maar het rustige allround van een Sp1 dat mis ik toch wel! Overigens kijk maar eens op mijn site www.webshots.com/user/bladesjeezer :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan