VTR SP1&2 Topic Deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikzelf ga deze winter een Osco monteren. Na de ervaringen met de ScottOiler, een smeerboel of een te droge ketting omdat het uitstroomkanaal weer eens van z'n plek was geschoven, heb ik het helemaal gehad met dat ding.

Of een PO zoveel beter is dan een SO waag ik te betwijfelen. Ook die moet je tenslotte aanpassen in regenachtige omstandigheden. Dan maar liever af en toe het knopje uittrekken. Dan heb je het tenslotte zelf in de hand... ;)


:W TenCats
 
Hey hallo..
Ben ff benieuwd naar jullie mening. Ik rijd nu een fireblade van ´95, maar wil gaan overstappen naar een brute twin :Y . Zou het liefst een sp1 of sp2 aanschaffen, maar hoor erg veel negatieve dingen over deze fietsen (vooral de sp1). Is het echt waar dat een sp1 belabberd stuurt? Hoor vaak dat je dan beter een rsv kunt kopen!?? Lees ook veel over andere veren in de poten e.d. Of is dit een persoonlijk gevoel?
Hoor graag jullie mening hierover.

Groeten tigerblade81
 
Hey hallo..
Ben ff benieuwd naar jullie mening. Ik rijd nu een fireblade van ´95, maar wil gaan overstappen naar een brute twin :Y . Zou het liefst een sp1 of sp2 aanschaffen, maar hoor erg veel negatieve dingen over deze fietsen (vooral de sp1). Is het echt waar dat een sp1 belabberd stuurt? Hoor vaak dat je dan beter een rsv kunt kopen!?? Lees ook veel over andere veren in de poten e.d. Of is dit een persoonlijk gevoel?
Hoor graag jullie mening hierover.

Groeten tigerblade81

Je luistert naar mensen die niet weten waarover ze praten. Niet doen. Als je wil weten of je op een sporttwin wil gaan rijden moet je het eerst proberen. Je vind het alles of je vind het niks. Maar het is zeker niet iets voor iedereen. Een SP slaat een prima figuur tussen de Mille en de Duc.
Zoals zo vaak hangt het van de rijder af wat je ermee kunt. :W
 
Hey hallo..
Ben ff benieuwd naar jullie mening. Ik rijd nu een fireblade van ´95, maar wil gaan overstappen naar een brute twin :Y . Zou het liefst een sp1 of sp2 aanschaffen, maar hoor erg veel negatieve dingen over deze fietsen (vooral de sp1). Is het echt waar dat een sp1 belabberd stuurt? Hoor vaak dat je dan beter een rsv kunt kopen!?? Lees ook veel over andere veren in de poten e.d. Of is dit een persoonlijk gevoel?
Hoor graag jullie mening hierover.

Groeten tigerblade81
rij een bijna standard sp2 , hij stuurt veel veel beter dan min oude gsxr750
 
Hey hallo..
Ben ff benieuwd naar jullie mening. Ik rijd nu een fireblade van ´95, maar wil gaan overstappen naar een brute twin :Y . Zou het liefst een sp1 of sp2 aanschaffen, maar hoor erg veel negatieve dingen over deze fietsen (vooral de sp1). Is het echt waar dat een sp1 belabberd stuurt? Hoor vaak dat je dan beter een rsv kunt kopen!?? Lees ook veel over andere veren in de poten e.d. Of is dit een persoonlijk gevoel?
Hoor graag jullie mening hierover.

Groeten tigerblade81

Het klopt dat een standaard SP een beetje loom stuurt, maar met een paar simpele aanpassingen stuurt hij net zo scherp als wat voor blade, R1, GSXR, Duc enz. dan ook!!
Rij er op het circuit regelmatig een paar helemaal zoek..... *D
RSV, supermotor, maar moeilijk met de onderdelen....
En Hakman heeft gelijk.....Twins, U love em,or U hate em....proefrijden dus!! :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb toendertijd ietsjes mijn voorvork doorgestoken volgens de settings in de o.p.
een wereld van verschil. stuurt superstrak zonder enige vorm van investering.
het lome sturen heeft dus gewoon met de juiste instellingen te maken.

ps ik weet nog wel een leuke te koop staan :P
 
Laatst bewerkt:
Oh ja naar Ribbel mag je luisteren.

Tsss... da's pas riskant advies ... :+

Over die aanpassingen om een SP sneller te laten sturen: zo'n beetje van elke motor waarmee je écht snel wil (circuit) moet je de vering aanpassen. Standaard deugen ze in principe alleen voor straatgebruik. Geldt zeker ook voor die blade van jou.
 
Tsss... da's pas riskant advies ... :+

Over die aanpassingen om een SP sneller te laten sturen: zo'n beetje van elke motor waarmee je écht snel wil (circuit) moet je de vering aanpassen. Standaard deugen ze in principe alleen voor straatgebruik. Geldt zeker ook voor die blade van jou.

Zelfs voor straatgebruik deugen maar weinig standaard fietsen....
Het is allemaal een compromis tussen sportief/comfort/wel of geen passagier enz.
Meestal is de voorkant te zacht, en de achterkant te hard, en dat bij denk ik wel 95 % van de sportieve motoren...

O ja, hier moet je natuurlijk niets van geloven...... :P
 
Laatst bewerkt:
Hey hallo..
Ben ff benieuwd naar jullie mening. Ik rijd nu een fireblade van ´95, maar wil gaan overstappen naar een brute twin :Y . Zou het liefst een sp1 of sp2 aanschaffen, maar hoor erg veel negatieve dingen over deze fietsen (vooral de sp1). Is het echt waar dat een sp1 belabberd stuurt? Hoor vaak dat je dan beter een rsv kunt kopen!?? Lees ook veel over andere veren in de poten e.d. Of is dit een persoonlijk gevoel?
Hoor graag jullie mening hierover.

Groeten tigerblade81
Niet alles geloven wat menig toetsenbord ridder op internet knalt.
Gewoon een keer proef gaan rijden op zo'n ding en ook op een RSV. Daarna gewoon kopen wat je zelf het meeste voldoening geeft.
Zijn er zoveel (in andere topics :P ) die een fiets met alle toeters en bellen kopen en van zich afschreeuwen dat dat standaard spul allemaal niks is maar zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.
 
Niet alles geloven wat menig toetsenbord ridder op internet knalt.
Gewoon een keer proef gaan rijden op zo'n ding en ook op een RSV. Daarna gewoon kopen wat je zelf het meeste voldoening geeft.
Zijn er zoveel (in andere topics :P ) die een fiets met alle toeters en bellen kopen en van zich afschreeuwen dat dat standaard spul allemaal niks is maar zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.

full
 
hallo Sp1 ridders, na lang, erg lang, zeer lang weggeweest te zijn van dit topic, ben ik ook eindelijk weer present :)

Terug uit Afghanistan, en momenteel erg druk met verbouwing boerderij (max knutsel ruimte voor volgende zelfbouwprojekt ;) )

Zag dat er veel nieuwe leden bijgekomen waren, goede zaak :)

Hoop jullie allen gauw te spreken of te zien op een meeting


greetz harald

ps.: Afghanistan is een pure afrader voor een beetje Sp1 piloot ;)
 
hallo Sp1 ridders, na lang, erg lang, zeer lang weggeweest te zijn van dit topic, ben ik ook eindelijk weer present :)

Terug uit Afghanistan, en momenteel erg druk met verbouwing boerderij (max knutsel ruimte voor volgende zelfbouwprojekt ;) )

Zag dat er veel nieuwe leden bijgekomen waren, goede zaak :)

Hoop jullie allen gauw te spreken of te zien op een meeting


greetz harald

ps.: Afghanistan is een pure afrader voor een beetje Sp1 piloot ;)

welkom terug dan enne aangenaam
wij delen meer dan alleen de voorliefde voor de sp :P

weinig grip zeker in die zandbak :+

grtzz Harald :Y :W
:P
 
http://www.crash.net/motorsport/motogp/news/158281-0/control_electronics.html (Control electronics?)

weg met die shit !!! :) *O*
 
hallo Sp1 ridders, na lang, erg lang, zeer lang weggeweest te zijn van dit topic, ben ik ook eindelijk weer present :)

Terug uit Afghanistan, en momenteel erg druk met verbouwing boerderij (max knutsel ruimte voor volgende zelfbouwprojekt ;) )

Zag dat er veel nieuwe leden bijgekomen waren, goede zaak :)

Hoop jullie allen gauw te spreken of te zien op een meeting


greetz harald

ps.: Afghanistan is een pure afrader voor een beetje Sp1 piloot ;)

Heeey de man met het übergeile Bakker frame in/aan/om/op de SP1 ! :}
Laatst je topic en de vele foto's weer eens "even" doorgelezen...

Ga je het blok nog aanpassen ? of de vering ?

Grtz,
Hans
 
Heeey de man met het übergeile Bakker frame in/aan/om/op de SP1 ! :}
Laatst je topic en de vele foto's weer eens "even" doorgelezen...

Ga je het blok nog aanpassen ? of de vering ?

Grtz,
Hans

Hoi hans, wil eigenlijk nog een mechanische compressor inbouwen naast mijn tank
 
Hey hallo..
Ben ff benieuwd naar jullie mening. Ik rijd nu een fireblade van ´95, maar wil gaan overstappen naar een brute twin :Y . Zou het liefst een sp1 of sp2 aanschaffen, maar hoor erg veel negatieve dingen over deze fietsen (vooral de sp1). Is het echt waar dat een sp1 belabberd stuurt? Hoor vaak dat je dan beter een rsv kunt kopen!?? Lees ook veel over andere veren in de poten e.d. Of is dit een persoonlijk gevoel?
Hoor graag jullie mening hierover.

Groeten tigerblade81


Ik heb m'n SP-Due in juni dit jaar aangeschaft, nieuw uit de doos, en in het begin had ik inderdaad wat moeite met dat ding :X . Ging maar moeizaam van het ene op het andere oor maar stuurde wel al ontzettend strak door de langere bochten. Na de standaard 190 achterband te hebben vervangen door een 180 ging het al stukken beter :) . Nu de voorveertjes zijn vervangen door Hyperpro èn de vork een 3/4 cm is doorgestoken herken ik 'm bijna niet meer terug. De fiets doet nu precies wat ik wil en gaat flitsend van links naar rechts 8-) . Ben dus helemaal happy met de motor.

:W
 
hallo Sp1 ridders, na lang, erg lang, zeer lang weggeweest te zijn van dit topic, ben ik ook eindelijk weer present :)

Terug uit Afghanistan, en momenteel erg druk met verbouwing boerderij (max knutsel ruimte voor volgende zelfbouwprojekt ;) )

Zag dat er veel nieuwe leden bijgekomen waren, goede zaak :)

Hoop jullie allen gauw te spreken of te zien op een meeting


greetz harald

ps.: Afghanistan is een pure afrader voor een beetje Sp1 piloot ;)
welkom terug,ik dacht dat je MF de rug had gekeert,maar afghanistan verklaard een hele hoop

greetz SP1KE
 
ik heb al 35 viercilinders versleten en nu de sp 1 sinds 1 jaar perfect wat mij betreft het is net wat je wilt.wat betreft het ketting smeren gewoon een spuitbus en vet houden die handel kun je met gemak 30000 met een ketingsetje draaien.gr ivo. 8-) 8-) 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan