VTR SP1 <-> FireBlade ?

kawasakie en suzuki hebben zowieso al jaren niets meer klaar gespeeld :X

laat staan met een nieuw concep... ;)
 
let maar niet op die andere VTR rijders hoor,die zitten je maar te pesten met hun fotoshopjes ;)
dit is de originele foto,die kun je vinden op honda.com.
model is voor de amerikaanse markt,te herkennen aan de aanduiding
RVT RC 51(VTR 1000 SP2 in europa)en de lelijke reflectors op voorvork en onder kontje
full

@deeptone,deze komt volgens mij(helaas)dus niet naar nederland
 
Dat probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken B|

Hoe dan ook, er is nog altijd een blade met die super lekkere kleur combinatie.

2004:

Black_LHS_1024.jpg



En voor 2005 hoogst waarschijnlijk nog lekkerder :9~ :

cbr1000rr_black_rhs_1024.jpg
 
Vtwin vs Lijn4 is al zo groot..... ;)

Ik vind de SP1 echt waanzinnig mooi en dan zeggen ze dat Ducati alleen mooie V2s kan maken. :X
 
Ik ben bang dat die 2e Fireblade die je hierboven ziet niet naar Nederland komt, dat zal je altijd zien '( .. de mooiste kleurstellingen gaan naar de US B|
 
Zo, ik heb eens test gereden met een SP1 en mijn ervaringen zijn als volgt:

Geluid:

Moet je toch echt wel voor zijn, precies of die motor draait vierkant :)
Stationair en op lage toeren is het wel een stuk mooier als een 4-cilinder geluid. Maar op hoge toeren vind ik het op niks slagen.

Motor:

Lage redline in vergelijking met 4-cilinder modellen bv. Je krijgt er dus geen gehuil uit, enkel een snel opeenvolgend "doek doek doek" :) . Net als je een kickdown (~endrush) veracht zie je dat het ding al in de begrenzer zit B| .

Rijden:

Dit was wel heel erg ok. super goede stoppers, bochtje in en uit ging vanzelf. Geen commentaar oid (testrit was dan mss ook te kort om hier iets over aan te merke)

Afwerking:

Dat de SP1 rauw is wist ik al, maar dit blijkt ook zo uit de afwerking. het paneel waar de snelheids meter en toerental is nergens in verzonken. Het lijkt er gewoon opgeplakt oid... Zo zie je gewoon de kabels achter uitlopen enzo. Niet echt wat ik verwacht had.

Besluit:

hier ben ik nog niet helemaal uit, maar ik stoor me nu al aan het idee dat die redline er zo vlug is. Precies of je aan het dieselen bent :X
 
De man van de moto winkel zei me trouwens ook dat de CBR technisch merkelijk meer geavanceerd is dan een SP2. Hij haalde o.a. de injectie aan ...

PS. Weet er iemand waar je vermogen/koppel curven van vinden van de SP2 ? Van de fireblade 2004 heb ik al, die stond bij een review op motor-forum.
 
Laatst bewerkt:
maar ik stoor me nu al aan het idee dat die redline er zo vlug is. Precies of je aan het dieselen bent :X
dat die redline er zo vlug is, heeft ook zo zijn redenenen he, en niet alleen de idd lagere toerentallen die je haalt...

heb je toevallig ook op je kilomtereteller gekeken op het moment dat je hem de begrenzer injaagt?

de eerste x dat ik erop reed vond ik het ook tegenvallen ( de beleving) tot ik op de teller keek... ik schrok me rot! 80 in 1, 150 in 2, 230 in 3.... "I rest my case...."

grootste fout van sp1/2 rijders: ze draaien het gas niet in 1 x open tot aan de aanslag.. dat scheelt meters! })
 
Zo, ik heb eens test gereden met een SP1 en mijn ervaringen zijn als volgt:

Geluid:

Maar op hoge toeren vind ik het op niks slagen.

Afwerking:

Dat de SP1 rauw is wist ik al, maar dit blijkt ook zo uit de afwerking. het paneel waar de snelheids meter en toerental is nergens in verzonken. Het lijkt er gewoon opgeplakt oid... Zo zie je gewoon de kabels achter uitlopen enzo. Niet echt wat ik verwacht had.

Precies of je aan het dieselen bent :X

1. Je moet sneller doorschakelen, anders zit je zo op 10.000 toeren
2. Je moet niet op je snelheidsmeter kijken, je moet rijden!!!
3. Koop een TDi
 
heb je die testrit gedaan met andere uitlaten op die sp1?
anders praat je wel anders dacht ik zo ivm geluid
sp2 heerlijke motor, alleen moet er nog wat aan de wegligging en vering worden gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan