Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dit was ook op een testbank,om te kijken wat het blok aan PK,s had,mijn SP is een duitse importer.
in een hokje zonder rijwind is iets anders dan wat je op de straat kan halen,helemaal mee eens,maar de klok gaf echt 305 aan,das wel gaaf,en het geluid in dat hokje was helemaal wicked.
ik had het op video,maar die band heeft mn ex,and were not on speaking terms
Op de klok bedoel je dan zeker?
Ik moet die mij toch eens na laten kijken dan....
259 op de klok, dat was iets van 235 op de GPS. (Hoezo, afwijking )
Heb inmiddels nieuwe luchtfilters, nieuwe kettingset en andere dempers maar heb nog niet kunnen controleren of het effect heeft.
Haal je de achteruit eraf.
ja de paardjes hier los laten kost geldja ik ook maar de paardjes los laten doe ik hier in nederland niet meer hoor dat kost mij mijn rijbewijs
ja de paardjes hier los laten kost geld
heb ik de laatste keer ook gemerkt en je mag ff nergens in of op rijden
maarja en nu maar hopen dat ik het geleerd heb
Welkom Ivo, denk dat de SP je wel gaat bevallen!!
Nee, er is niets mis met mijn voorkant, zolang ik maar niet in het grensgebied kom.
De SP staat er ook om bekent dat hij voor te zacht is afgeveerd....
Als ik echt hard ga sturen, op bijv. het circuit, dan zit ik aan de voorkant al snel aan de limiet.
Met hard aanremmen rem ik de vering regelmatig tot op het eind, waardoor de voorkant begint te blokkeren/stuiteren
Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, hulp gehad van een man van HK suspension, maar het is gewoon niet goed te krijgen.
is er ook niet iets te doen met een ander viscositeit van je olie(in je voorvering) . hier kan je nog behoorlijk het gedrag van het veren mee beinvloeden.
groet @ndré
ps. is stukken geodkoper als nieuwe veren.
sta nog nie bij de meeting.ik kan dat nu nog nie zeggen of ik kan die dag met men werk.plus het is voor mij al een heel eind rijden voor ik op de vertrekplaats ben hé.ik zoek er ook één voor mijn SP2,Optitune en Artowest heeft
een mooie ca 240 euries,goedkoper dan Optitune[255].
http://motor.artowest.nl/shop/
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
PS sta je er al bij.SP Meeting 2007
sta nog nie bij de meeting.ik kan dat nu nog nie zeggen of ik kan die dag met men werk.plus het is voor mij al een heel eind rijden voor ik op de vertrekplaats ben hé.
Zover als ik het weet:
De veerkarakteristiek moet passen bij je gewicht, erg zwaar of erg licht valt niet in te stellen met de 'verkeerde' veer. De standaard voorveren van de SP zijn iig zwaarder dan die in de Blade van dezelfde jaargangen (maar die zijn dus erg licht).
Zwaardere olie beïnvloedt je demping, zowel ingaand als uitgaand. Die olie moet ook weer 'gemiddeld' zijn, om de rest te kunnen stellen met de schroefies (de ventielen).
De hoeveelheid olie in je vork bepaalt de grootte van de luchtkamer die overblijft. Enigszins verkleinen van de luchtkamer (iets meer olie dus) helpt tegen doorslaan van de vork omdat de gecomprimeerde lucht (die samengedrukt wordt als de vork inveert) de vork beter ondersteunt.
De olie moet met in- en uitveren door de ventielen van de ingaande en uitgaande demping worden geperst. Meteen een goede reden om die olie eens te vervangen, vaak zit er flink wat bagger in de voorvork. Dat dempt niet lekker.
De ventielen in een standaard vork zijn niet van de beste kwaliteit. Daarom zijn ze vaak niet goed in te stellen (veel draaien, weinig effect). De ventielen kun je vervangen (revalven) of je kunt de shims waarmee de ventielen werken (kleine rubber plaatjes) vervangen (reshimmen).
Aangezien de onderdelen van de SP2 vork beter zijn dan die van de 1 ga ik voor reshimmen en andere olie.
Ribbel is kennelijk van plan om in één keer het hele binnenwerk van de vork (veer en dempingsysteem) door iets hoogwaardigs te laten vervangen.
In alle gevallen blijft het stukken goedkoper dan € 5000 neertellen voor een Zweeds product, hoe mooi die er ook uitzien.
heel verhaal
vroeger zag ik op de mega meeting altijd een vrouw met een castrol spWat ik me afvraag:
zijn er dames die dit Topic bezoeken of zijn er überhaupt dames die SP1/SP2 rijden?
Wat ik me afvraag:
zijn er dames die dit Topic bezoeken of zijn er überhaupt dames die SP1/SP2 rijden?
was toch een topic over , kan je die nog vinden?Was wel een dame, Sanpower, maar die is overgestapt..
Is de vriendin van Haporta, die een SP met bakker frame heeft gebouwd...pornoding!! vraag me trouwens af waar hij is, heeft al lang niet meer gepost.....
bagger , dat is echt niks die jatkezenVolgens mij is die motor vorig jaar gestolen, heb er hier op het forum over gelezen...
Geen populaire damesfiets dus!
Hoe komt dat? Rijden al die dames CB500 of vergelijkbaar?
Kijk, das nuttige info, daar kan ik wat mee.Dat lijkt me niet snel genoeg, tenzij je de gearing hebt veranderd. Als dat allemaal origineel is kan het denk ik geen kwaad om eens de compressie te laten nakijken.