VTR Sp1 & Sp2 deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
tis is nog geen weer, ik ga in mei en in juni even de paardjes los laten
 
ja ik ook maar de paardjes los laten doe ik hier in nederland niet meer hoor dat kost mij mijn rijbewijs
 
dit was ook op een testbank,om te kijken wat het blok aan PK,s had,mijn SP is een duitse importer.
in een hokje zonder rijwind is iets anders dan wat je op de straat kan halen,helemaal mee eens,maar de klok gaf echt 305 aan,das wel gaaf,en het geluid in dat hokje was helemaal wicked.
ik had het op video,maar die band heeft mn ex,and were not on speaking terms :N

op de weg , op de teller : 308 afgelezen.
hoeveel dit in realiteit zou geweest zijn.. dunno

was wel tegen de begrenzer aan.. om de 3 seconden hoorde je de begrenzer in actie schieten :]
 
Op de klok bedoel je dan zeker?
Ik moet die mij toch eens na laten kijken dan....
259 op de klok, dat was iets van 235 op de GPS. (Hoezo, afwijking |( )
Heb inmiddels nieuwe luchtfilters, nieuwe kettingset en andere dempers maar heb nog niet kunnen controleren of het effect heeft.


Dat lijkt me niet snel genoeg, tenzij je de gearing hebt veranderd. Als dat allemaal origineel is kan het denk ik geen kwaad om eens de compressie te laten nakijken.
 
ja ik ook maar de paardjes los laten doe ik hier in nederland niet meer hoor dat kost mij mijn rijbewijs
ja de paardjes hier los laten kost geld :r
heb ik de laatste keer ook gemerkt en je mag ff nergens in of op rijden :(
maarja en nu maar hopen dat ik het geleerd heb :?
 
is er ook niet iets te doen met een ander viscositeit van je olie(in je voorvering) . hier kan je nog behoorlijk het gedrag van het veren mee beinvloeden.

groet @ndré

ps. is stukken geodkoper als nieuwe veren.
Welkom Ivo, denk dat de SP je wel gaat bevallen!! *D

Nee, er is niets mis met mijn voorkant, zolang ik maar niet in het grensgebied kom.
De SP staat er ook om bekent dat hij voor te zacht is afgeveerd....
Als ik echt hard ga sturen, op bijv. het circuit, dan zit ik aan de voorkant al snel aan de limiet.
Met hard aanremmen rem ik de vering regelmatig tot op het eind, waardoor de voorkant begint te blokkeren/stuiteren :(
Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, hulp gehad van een man van HK suspension, maar het is gewoon niet goed te krijgen.
 
is er ook niet iets te doen met een ander viscositeit van je olie(in je voorvering) . hier kan je nog behoorlijk het gedrag van het veren mee beinvloeden.

groet @ndré

ps. is stukken geodkoper als nieuwe veren.

Zover als ik het weet:

De veerkarakteristiek moet passen bij je gewicht, erg zwaar of erg licht valt niet in te stellen met de 'verkeerde' veer. De standaard voorveren van de SP zijn iig zwaarder dan die in de Blade van dezelfde jaargangen (maar die zijn dus erg licht).

Zwaardere olie beïnvloedt je demping, zowel ingaand als uitgaand. Die olie moet ook weer 'gemiddeld' zijn, om de rest te kunnen stellen met de schroefies (de ventielen).

De hoeveelheid olie in je vork bepaalt de grootte van de luchtkamer die overblijft. Enigszins verkleinen van de luchtkamer (iets meer olie dus) helpt tegen doorslaan van de vork omdat de gecomprimeerde lucht (die samengedrukt wordt als de vork inveert) de vork beter ondersteunt.

De olie moet met in- en uitveren door de ventielen van de ingaande en uitgaande demping worden geperst. Meteen een goede reden om die olie eens te vervangen, vaak zit er flink wat bagger in de voorvork. Dat dempt niet lekker.

De ventielen in een standaard vork zijn niet van de beste kwaliteit. Daarom zijn ze vaak niet goed in te stellen (veel draaien, weinig effect). De ventielen kun je vervangen (revalven) of je kunt de shims waarmee de ventielen werken (kleine rubber plaatjes) vervangen (reshimmen).

Aangezien de onderdelen van de SP2 vork beter zijn dan die van de 1 ga ik voor reshimmen en andere olie.

Ribbel is kennelijk van plan om in één keer het hele binnenwerk van de vork (veer en dempingsysteem) door iets hoogwaardigs te laten vervangen.

In alle gevallen blijft het stukken goedkoper dan € 5000 neertellen voor een Zweeds product, hoe mooi die er ook uitzien.

heel verhaal :o
 
Laatst bewerkt:
sta nog nie bij de meeting.ik kan dat nu nog nie zeggen of ik kan die dag met men werk.plus het is voor mij al een heel eind rijden voor ik op de vertrekplaats ben hé.


Zo groot is Belgie en Nederland niet,als het jou te laat
wordt dan hoef je het rondje niet te rijden hoor,niks
verplicht.Zet je er met een vraagteken bij,gezellig een Belgische
SP vriend ,gewoon komen.
 
Zover als ik het weet:

De veerkarakteristiek moet passen bij je gewicht, erg zwaar of erg licht valt niet in te stellen met de 'verkeerde' veer. De standaard voorveren van de SP zijn iig zwaarder dan die in de Blade van dezelfde jaargangen (maar die zijn dus erg licht).

Zwaardere olie beïnvloedt je demping, zowel ingaand als uitgaand. Die olie moet ook weer 'gemiddeld' zijn, om de rest te kunnen stellen met de schroefies (de ventielen).

De hoeveelheid olie in je vork bepaalt de grootte van de luchtkamer die overblijft. Enigszins verkleinen van de luchtkamer (iets meer olie dus) helpt tegen doorslaan van de vork omdat de gecomprimeerde lucht (die samengedrukt wordt als de vork inveert) de vork beter ondersteunt.

De olie moet met in- en uitveren door de ventielen van de ingaande en uitgaande demping worden geperst. Meteen een goede reden om die olie eens te vervangen, vaak zit er flink wat bagger in de voorvork. Dat dempt niet lekker.

De ventielen in een standaard vork zijn niet van de beste kwaliteit. Daarom zijn ze vaak niet goed in te stellen (veel draaien, weinig effect). De ventielen kun je vervangen (revalven) of je kunt de shims waarmee de ventielen werken (kleine rubber plaatjes) vervangen (reshimmen).

Aangezien de onderdelen van de SP2 vork beter zijn dan die van de 1 ga ik voor reshimmen en andere olie.

Ribbel is kennelijk van plan om in één keer het hele binnenwerk van de vork (veer en dempingsysteem) door iets hoogwaardigs te laten vervangen.

In alle gevallen blijft het stukken goedkoper dan € 5000 neertellen voor een Zweeds product, hoe mooi die er ook uitzien.

heel verhaal :o

:^

Voorkant komt een nieuw binnenwerk in, en achter heb ik dus een unit van die zweedse fabrikant.... 8-)
 
Wat ik me afvraag:
zijn er dames die dit Topic bezoeken of zijn er überhaupt dames die SP1/SP2 rijden?

Was wel een dame, Sanpower, maar die is overgestapt..
Is de vriendin van Haporta, die een SP met bakker frame heeft gebouwd...pornoding!! vraag me trouwens af waar hij is, heeft al lang niet meer gepost.....
 
Was wel een dame, Sanpower, maar die is overgestapt..
Is de vriendin van Haporta, die een SP met bakker frame heeft gebouwd...pornoding!! vraag me trouwens af waar hij is, heeft al lang niet meer gepost.....
was toch een topic over , kan je die nog vinden?
 
Geen populaire damesfiets dus!
Hoe komt dat? Rijden al die dames CB500 of vergelijkbaar?

Lien, mijn vrouw, heeft ooit 500 meter op mijn SP gereden. Ze vond het een plank op wielen '( . Haar CBR 600 vindt ze daarentegen *O* Zal wel met stukje comfort en motorkarakter te maken hebben.
 
Dat lijkt me niet snel genoeg, tenzij je de gearing hebt veranderd. Als dat allemaal origineel is kan het denk ik geen kwaad om eens de compressie te laten nakijken.
Kijk, das nuttige info, daar kan ik wat mee. *D
Nee, de gearing is niet veranderd.
Is dat een kostbare aangelegenheid, compressie meten?

Las vandaag ook hoe het komt dat mijn remschijven blauw uitgeslagen waren toen ik de motor kocht. Schijnt dat de remcilinders dan niet helemaal soepel vrijkomen en dus gereviseerd moeten worden. Hoppa, weer een winterklus erbij. :)
Wellicht is dat ook 1 van de oorzaken van die twijfelachtige top. Die schijven zijn ook altijd bloedje heet als ik een stukje gereden heb.
 
san power 1 reed op een SP1,en haporta reed met zn bakker frame SP1 in de rondte
Sanpower heeft de SP op een dijk total loss gereden door een koekblik die niet aan de kant ging of zelfs op haar helft kwam.

Op de megameeting was er ook een vrouw met een wit rood dainese pak met een gewone witte SP2

En dan inderdaad de gestolen castrol SP2.

niet zo heel veel vrouwen op een SP nee,vrouwen die ik meemaak die op een tweecilinder stappen nemen meestal een suzuki sv 650 of een yamaha TRX 850
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan