vtr-sp1 ??????

streamer

MF'er
9 nov 2008
179
0
aangezien hier aardig wat sp1 rijders zijn en ik op zoek ben naar een andere motor 8-) wil ik van jullie eens weten hoe deze motor bevalt in woonwerkverkeer (niet de bedoeling maar toch) en hoe bevalt tie bij erg sportief gebruik ? en wat zijn de kwaaltjes of minpuntjes van dit model. en wat is het verschil tussen een sp1 en een sp2 ??
alvast bedankt
 
Hmm een 1000cc supersport V twin voor woon werk verkeer, ligt eraan wat jij als woon werk verkeer beschouwt, is dat op een zonnige dag eens met de motor gaan of gewoon echt elke dag door regen weer en wind.
 
oke oke meer als een keer stads gebruik bedoelde ik eigenlijk meer , geen storm en wind voor deze rijder
 
piet zahut doet woonwerk verkeer met een sp-1 vraag het hem anders ff.

hij rijd er nog niet zo bijster lang mee want hij had eerst een fireblade maar volgens mij is dit ook goed te doen.
 
Gast, ik had er eentje 2 jaar lang, gebruikte hem ook dagelijks als vervoersmiddel / woon werk verkeer, 150km per dag (omg. veenendaal) en het beviel me prima. Enige reden van mij om hem weg te doen was n.a.v. een crash. Ja ok, het ding is vrij compact, en de houding is met mijn 1.90 wel vrij gefixeerd, maar o, jemig, die knallen maken veel goed.
 
Is het verbruik van die VTR'en niet ietswat aan de hoge kant, om het maar voorzichtig te zeggen? Dat je na 180km weer je tank moet volgooien is ook nou niet echt eeuhh.... B|
 
De clip ons zitten vrij diep, en de voetsteunen hoog. Moet je tegen kunnen. Tank is dik, op z'n Japans. In de stad is ie niet fijn, zoals elke sporttwin ie ie dan bokkig. Maar hoe harder het gaat, hoe beter het loopt.
Techniek is bomvrij Honda als je er netjes voor zorgt.
Verbruik? Als je je aan de verkeersregels houd is 1 op 17 mogelijk, zeker met de SP2. 1 op 10 lukt ook.
Verschillen tussen de SP1 en SP2 zijn zeer talrijk, staan op de startpagina van ons mooie topic. De SP2 is een vrij grondige update Maar in de basis zijn het dezelfde motoren.
 
Is het verbruik van die VTR'en niet ietswat aan de hoge kant, om het maar voorzichtig te zeggen? Dat je na 180km weer je tank moet volgooien is ook nou niet echt eeuhh.... B|

Gewoon bekijken als aangenaam benzine verknappen...
Doe ik ook met m'n Blade.

Maar dat geluid alleen al van een SP maakt alles weer goed toch? :Y
 
Gewoon bekijken als aangenaam benzine verknappen...
Doe ik ook met m'n Blade.

Maar dat geluid alleen al van een SP maakt alles weer goed toch? :Y

Ik moet knap veel moeite doen om onder de 1 op 13 te komen, zelfs met 160 constant komt die niet onder de 1 op 15 :Y Die VTR'en zijn echt :9 , maar 1 op 17 genoemd bij een andere posting is wel erg positief.
 
SP2 + Powercommander + afstellen op de vermogensbank + 'het nieuwe rijden' = 1 op 17. Ik geef toe, niet erg realistisch :+
 
SP2 + Powercommander + afstellen op de vermogensbank + 'het nieuwe rijden' = 1 op 17. Ik geef toe, niet erg realistisch :+

De TS had het over de SP1. De SP2 erbij pakken is totaal geen vergelijking, dat weet je ook wel. En het nieuwe rijden op een SP2.... je kan beter voor een Burgman kijken _O-
 
Ik moet knap veel moeite doen om onder de 1 op 13 te komen, zelfs met 160 constant komt die niet onder de 1 op 15 :Y Die VTR'en zijn echt :9 , maar 1 op 17 genoemd bij een andere posting is wel erg positief.

Zozo... ik had ook her en der gehoord dat die VTR niet bepaald zuinig was, maar dit zijn dan weer hele andere verhalen!
 
Zolang het lekker doorrijdt is het prima.
Op het moment dat filerijden wordt of in de stad is het in de zomer geen pretje.
Zo'n ding produceert nogal wat warmte en dat komt langs je benen en je zadel.

Verder een leuke fiets om éven in te halen zonder toeren te moeten maken. :Y
 
Ik gebruik een sp1 voor woonwerkverkeer (nu 2 maanden) Gaat prima! Wel ff de stekkers links in de kuip goed inspuiten met cotactspray en met anti vocht. Verbuik is wel pittig (1:13) maar die smile op je gezicht laat dat allemaal weer vergeten!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan