VTR wil niet meer op de snelweg...

ProntoRobert

Die hard MF'er
23 jun 2006
375
0
Duiven
Hallow....ik ben verdrietig.... '(

K heb een VTR1000F uit '98. :]

binnendoor en korte stukjes (korte acceleraties) tot net boven de 140km/h gaan prima, dan loopt ie als een zonnetje... maar als ik ff snel naar huis wil en een stukje snelweg pak en de snelheid boven de 140 km/h houdt dan begint het blok raar te doen. :?

+ ik moet steeds meer gas geven om dezelfde snelheid te behouden
+ hij begint heel raar te klinken, als of hij maar op 1cyl loopt
+ als ik geen verdere actie onderneem slaat de etter af!!!!
+ als ik rustiger (lees: op legale :N snelheden me ga voortbewegen) ga rijden doet ie weer normaal!!!! de rukker!!! :(

van het weekeind heb ik meer dan 600km over dijken gereden, af en toe boven de 140 maar helemaal geen problemen gehad, op de terugweg een stukje snelweg mee gepakt en ja hoor, meneer vond het nodig om me voor lul -O- te zetten.....

Nu ben ik een complete idioot qua techniek, snap r niks van.... |( maar wel weet ik dat een VTR nog carburateurs heeft, het idee is me bekropen dat er in eentje misschien een viltje zit?!?! maar dan snap ik nog niet hoezo ie t alleen bij hogere snelheden doet....
herkent iemand dit héél erg irritante probleem!!!

ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen....

bij voorbaat bedankt! :}

groetjes
Robert
 
hmph.. ik heb een Yamaha Virago XV250...

nou is dat al een 25KW chopper en minder snel dan die van jou..
Als ik de snelweg opga en 100-110 wil rijden begint ie ineens te horten en stoten!
Hij valt iedere keer terug naar 80 en dan trekt ie weer door... Zodra ik aan het einde van de afrit tot stilstand komt valt de motor uit en moet ik hem met behulp van de choke weer starten.

Nu heb ik 'm pas dus de verkoper/monteur heeft er al twee keer naar gekeken. Carburateur is schoongemaakt, bedrading nagekeken, benzinemengsel... Zaterdagmiddag motor terug gekregen met de woorden dat ie t nu echt deed. Zaterdagavond weer pech...

Dus.. denk dat we ongeveer hetzelfde probleem hebben. Klinkt erg bekend. Morgen in ieder geval de motor maar weer eens langsbrengen.. laatste keer... -O-

Suc6!!!
 
En als je tegen d'r verteld dat het geen snelweg is maar dat iedereen gewoon wat harder rijd...wat doet ze dan? O-)


Ik heb zo het idee dat het in de vlotterkamers zit. Te weinig voorraad.
 
Laatst bewerkt:
rij eens het toerental dat je normaal bij 140-150 in 6 rijdt in z'n 4. Als ie het dan ook na een paar honderd meter begint te doen is het inderdaad vrij zeker dat er te weinig dode dinosaurus door de carburateurs gaat. Je kan dan wel het baasje zijn, je moet je beestje wel genoeg voer door de strotten duwen :+
 
rij eens het toerental dat je normaal bij 140-150 in 6 rijdt in z'n 4. Als ie het dan ook na een paar honderd meter begint te doen is het inderdaad vrij zeker dat er te weinig dode dinosaurus door de carburateurs gaat. Je kan dan wel het baasje zijn, je moet je beestje wel genoeg voer door de strotten duwen :+

mijn motor heeft niet meer dan 140 op de teller staan... Heb 'm al eens vol opengetrokken maar dat lost het probleem niet op... Maar moet ie wat minder zuinig ingesteld worden of licht het probleem eerder bij de ontluchting?
 
Mijn motor had exat hetzelfde, bij mij was de benzinepomp kanpot. Van nature stroomt de benzine voldoende om de motor goed draaiend te houden, maar als het verbruik lange tijd omhoog ging (lange tijd wat harder rijden) had ik dezelfde klachten.

Ik wete niet of de pomp bij een VTR zoemt als ej alleen het contact aanzet? Zo ja: even checken of ie dat nog doet.
 
Klinkt als een scheurtje in het menbraam van je vacuumkraan. Komt vaker voor bij een Firestorm.
Hierdoor loopt de motor wel goed bij veel accelereren en decelereren?dijkjes of lage snelheid in een hoge versnelling.(hoog vacuum voor de gasklep) Hij loopt dan echter niet goed bij het langeretijd rijden op hogere snelheid/toerental.(laag vacuum voor de gasklep).
 
gheghe had mn hele mailbox vol staan met "PRONTOROBERT er is gereageerd op uw.......blabla"

Schitterende reacties! ga vanavond (ben nu met koekblik naar t werk) als eerste met open tank boetes rikeren op de snelweg (baksteen en collegae gaan jullie dan even eten???) werkt dat niet dan checken of t membraantje misschien een scheurtje heeft. wat betreft het zoemen van de brandstofpomp, dat heb ik nooit eerder gehoord......

bedankt voor jullie reacties tot zover!!!!

groetjes
Robert
 
De vtr heeft trouwens geen brandstofpomp.

Indien er niet niets mis is met het membraam van de brandstofkraan zou het wel de ontluchting van de carbs kunnen zijn.
Dit zijn 2 stukjes leiding die met een bochtje tussen de carbs zijn gestoken. De bocht is eigenlijk wat scherp zodat de leidingen worden dichtgedrukt en bij hogere toerentallen er voor zorgen dat je niet voldoende benzine in je vlotterkamer krijgt.
Om dit op te lossen haal je die leidingen van tussen de carbs en laat ze er gewoon naast hangen. (Wel oppassen dat ze niet tussen de hefboom van de vlinderklepbediening komen te zitten)
Om aan de carbs te raken, verwijder benzinetank en luchtfilterkast.

Veel succes.
 
De vtr heeft trouwens geen brandstofpomp. robert de techneut |(

Indien er niet niets mis is met het membraam van de brandstofkraan zou het wel de ontluchting van de carbs kunnen zijn.
Dit zijn 2 stukjes leiding die met een bochtje tussen de carbs zijn gestoken. De bocht is eigenlijk wat scherp zodat de leidingen worden dichtgedrukt en bij hogere toerentallen er voor zorgen dat je niet voldoende benzine in je vlotterkamer krijgt.
Om dit op te lossen haal je die leidingen van tussen de carbs en laat ze er gewoon naast hangen. (Wel oppassen dat ze niet tussen de hefboom van de vlinderklepbediening komen te zitten)
Om aan de carbs te raken, verwijder benzinetank en luchtfilterkast.

Dit ga ik vanmiddag proberen!!!!


Rijden met open tank heeft geen effect.... kon gewoon weer de vluchtstrook op...... '(
bedankt voor t meedenken alvast!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan