VTR wil niet meer op de snelweg...

ProntoRobert

Die hard MF'er
23 jun 2006
375
0
Duiven
Hallow....ik ben verdrietig.... '(

K heb een VTR1000F uit '98. :]

binnendoor en korte stukjes (korte acceleraties) tot net boven de 140km/h gaan prima, dan loopt ie als een zonnetje... maar als ik ff snel naar huis wil en een stukje snelweg pak en de snelheid boven de 140 km/h houdt dan begint het blok raar te doen. :?

+ ik moet steeds meer gas geven om dezelfde snelheid te behouden
+ hij begint heel raar te klinken, als of hij maar op 1cyl loopt
+ als ik geen verdere actie onderneem slaat de etter af!!!!
+ als ik rustiger (lees: op legale :N snelheden me ga voortbewegen) ga rijden doet ie weer normaal!!!! de rukker!!! :(

van het weekeind heb ik meer dan 600km over dijken gereden, af en toe boven de 140 maar helemaal geen problemen gehad, op de terugweg een stukje snelweg mee gepakt en ja hoor, meneer vond het nodig om me voor lul -O- te zetten.....

Nu ben ik een complete idioot qua techniek, snap r niks van.... |( maar wel weet ik dat een VTR nog carburateurs heeft, het idee is me bekropen dat er in eentje misschien een viltje zit?!?! maar dan snap ik nog niet hoezo ie t alleen bij hogere snelheden doet....
herkent iemand dit héél erg irritante probleem!!!

ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen....

bij voorbaat bedankt! :}

groetjes
Robert
 
Wat denk je van een flesje Forte in de tank. Ik had namelijk hetzelfde probleem, in het begin zelfs kon ik alleen met de choke open rijden. Flesje Forte erbij en al na zo'n 30 km succes. Is een goedkope oplossing, kun je altijd proberen.
 
kijk eens naar de benzie slangen ook naar de vaccumslangen als daar ook maar een scheurtje inzit dan kan dit tot porblemen brengen die jij hebt
is het luchtfilter onlangs er uit geweest kijkdaar ok eens na
 
...is toch niet begrensd?....25kW! :X


O-)


maak de carbs ff schoon.......controleer meteen of het membraam v/d gasschuif in orde is ( gaatje /scheurtje)
maak vlotterkamer en onderdelen v/d vlotter goed schoon....


Bedankt voor de reacties!!!!!
:}

Heb veel na gekeken, kon niks geks vinden. ben van de week langs mn dealer gegaan..... keek ff naar de km stand en zei, "ow das zeer waarschijnlijk t lucht filter" :Y

nu had ik dinsdag a.s. al een date met de beste man om nieuwe ketting set en een beurtje te geven aan de motor dus doet ie dit er meteen ff bij....

Ik hou jullie op de hoogte of t dit ook daad werkelijk was!!!

groetjes! En een fijn weekeind gewenst!!!

Robert
 
ik ken dit ook wel van brommertjes, lag meestal gewoon aan de carb, maar ook een keer gehad dat ze zuiger niet lekker meer was en daarop steeds de snelheid terugviel op constant gas geven, kon niet echt een verband vinden ermee, maar mocht het probleem blijven, vraag raad bij de dealer, die weet er wel meer vanaf als mij hoop ik :P
 
Klinkt als een scheurtje in het menbraam van je vacuumkraan. Komt vaker voor bij een Firestorm.
Hierdoor loopt de motor wel goed bij veel accelereren en decelereren?dijkjes of lage snelheid in een hoge versnelling.(hoog vacuum voor de gasklep) Hij loopt dan echter niet goed bij het langeretijd rijden op hogere snelheid/toerental.(laag vacuum voor de gasklep).

Het is een oud topic, maar de motor (VTR uit '98) van een maat van had dezelfde symptomen (inhouden bij hogere snelheden, onregelmatig lopen e.d.) en dat lag inderdaad aan een lek membraan in de benzinekraan. We hebben een goede benzinekraan kunnen lenen bij KMS (Marco, bedankt!), gemonteerd, probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan