VTR1000 SP of R-1???

Unstable

MF veteraan
5 jun 2001
1.864
0
Mijn fiets..:)
Kwil een nieuwe fiets aanschaffen, de verkoper weees mij op de r-1. Toch gaat mijn hart uit naar honda, dus zal het waarschijnlijk de VTR worden. Ik ben bijna 2 meter, zeker iets om op te letten met al die zakjappaner maatjes van motoren. Maar waarom dan toch die VTR en niet de R-1??? graag jullie mening.
 
Ik zou ook kiezen voor een VTR SP1 (Zilver Grijs :} )
waarom?

Omdat:
1) je de R1 teveel ziet...(ik iig)
2) een keer een 2 pitter wil proberen
3) een tering mooi geluid heeft
4) VTR injectie heeft (ivm chip tunen :9~ )

maar dit zijn -my-2-cents- *D
 
Maak een proefrit ergens en je komt er achter.
Een r1 is zeker sneller heftiger agressiever, mooier voor jou :? ,maar de sp1 vind ik zeker geen verkeerde fiets.
Het geluid moet je aan wennen van een tweepitter,maar met open pijpen vind ik het wel indrukwekkend.
 
Moet ik op papier gaan uitleggen waarom de R1 :?


Pfff ..... Succes met het maken van je keuze...
Wat ik zou kiezen ( al gedaan heb.) dat lijkt me duidelijk...
 
Je hebt de keuze al errug beperkt zie ik. Aangezien ik 0,0 ervaring heb op andere motoren, laat staan op een V-twin ga ik voor de Aprilia RSV Mille :) .

Het is toch een gevoelskwestie: VTR SP-1, looks good, sounds great.
 
Kga dus om een uur of 13.00 vanmiddag een testritje maken. Tsja, het is toch die V-twin, die klappen, dat donkere....Heerlijk! kheb ook express onder m'n vierpitter nu een J&S carbon gezet voor dat laag, maar toch, het blijft een vierpitter.. :)
 
Ik vindt de hogere toerentallen van een 4 pitter mooier,
R1 is sneller, lichter en stuurt beter.

SP1 is mooi, maar injectie is loopt niet erg mooi, loopt nogal rukkerig.

Maar maak op allebei een proefrit, vergelijking is de beste manier, iedereen heeft een andere smaak
 
Ik vind die VTR SP1 toch wel ff wat leuker dan een R1. Een R1 begint zo langzamerhand een 13 in een dozijn fiets te worden. Komt natuurlijk door de kwaliteiten van die R1, die overigens buiten kijf staan. En aangezien jij die donkere tonen wilt horen, dan moet je natuurlijk zeker voor een V2 gaan...

:]
 
Nou, kheb dus op die VTR gereden, das wel ff wennen zeg. Ik stapte net op m'n VFR, en dat reedt me dan toch f anders....tering. Ben dus nu weer terug bij af, want een VTR met z'n injectie word het dus zeker niet!
 
wat vind je van de Aprilia RSV Mille dan?.. oh wacht.. bijna 2 meter he.. ik ben ook 1,97 ong. en ik kon mijn knieen niet goed kwijt in de uitsparing van de tank.. maar een geluuiiid! en trekken als een beer..
 
Nu word HELLdekser boos...

1. Omdat die fiets er 10 x beter uit ziet als een R1
2. Omdat je die R1 veel te veel ziet

hon-sp1-00-bikepics-00291.jpg


Ik vind deze neus zo geil!!!

_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een http://www.bikepics.com/honda/cmx250/86/ (Honda Rebel 250). Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-06-29 16:55 ]
 
Nou, kheb dus op die VTR gereden, das wel ff wennen zeg. Ik stapte net op m'n VFR, en dat reedt me dan toch f anders....tering. Ben dus nu weer terug bij af, want een VTR met z'n injectie word het dus zeker niet!

Tja, mensen moeten het altijd eerst zelf meemaken voordat ze je geloven.. Zo'n AAN/UIT-hok dat wil je gewoon niet... Hoe mooi het er ook uit ziet. ( persoonlijk vind ik ze dus ook nog eens erg lelijk, maar okay.)

Als je toch graag een twin wilt rijden... Neem een Suzuki ( de nieuwe.) of een Aprillia of een Duc... ... ( ennuh TEST die YZF-R1 maar eens }) ) Anders,tja verbreed je horizon...
 
Nu word HELLdekser boos...

1. Omdat die fiets er 10 x beter uit ziet als een R1
2. Omdat je die R1 veel te veel ziet

lelijk plaatje :P

Ik vind deze neus zo geil!!!

_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een http://www.bikepics.com/honda/cmx250/86/ (Honda Rebel 250). Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

HELLdesker wordt niet boos hoor
1. Smaken verschillen... Ik vind die VTR erg ....uhm.... niet zo mooi :P
2. Een R1 kan je niet te veel zien. Kheb ook niemand horen klagen over de bleedjes waar je een paar jaar geleden mee werd doodgegooit of de CBRretjes 600 waarvan het stikt op de weg... enz enz..

Uhm de neus van de R1 is de gaafste op dit moment. ( geldt trouwens voor de 98/99er R1, niet de nieuwe.)

Yammie%2008.jpg

r1-volvo.jpg


_________________
Ik
worshippy.gif
mijn YZF-R1 waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.
fuckyou.gif
snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-06-29 18:29 ]
 
Neem een SP1!! Daar kun je leuk mee voor de dag komen en bent nog vrij origineel, want op een R1 rijdt iedereen onderhand! En qua geluid vind ik de SP veel cooler.

SUCCES :)
 
Wat kan jou het schelen als iedereen er mee rijdt, als het ding maar bij je past!

Ik zou ook wel eens een jaartje op een R1 willen rijden, lekkere wheelies maken! :)

PS. Als het goed is binnenkort UITEINDELIJK mijn video-bewerkingskaart.

Dan ga ik filmpje maken van een MEGA-burnout....band moet toch vervangen worden, hehe!
 
Ben dus nu weer terug bij af, want een VTR met z'n injectie word het dus zeker niet!

Waarom niet? kan je dat ff uitleggen? :?

Ik wil over een tijdje ook voor de VTR SP1 gaan, en welkom dus elke kritiek of lofzang :)
 
Voor de twin liefhebbers die niet geabonneerd zijn op de Performance Bikes: in een recente PB (ik had de Engelse) stond een vergelijkingstest tussen een RSV Mille R, een SP-1 en een 996S.

Wie weet heb je daar wat aan.
 
Skoezie, niets ten nadele van jouw. Maar als je nog niet op die fiets gereden hebt, ik dus nu wel, dan moet je je mond even dichthouden en eerst een proefrit doen. Ik BEN nog STEEDS helemaal verliefd op die VTR, MAAR hij rijdt niet lekker, en dat moet mijn potentiele fiets dus wel doen......vandaar. Als je een carburateurfiets gewend bent, (vierpitter) dan is een V-Twin 1000cc Injectie wel ff wat anders. Natuurlijk is er een geweningsperiode, maar die fiets reed toch zooooooo anders. En toen ik na de proefrit op m'n eigen fiets stapte was ik gewoon helemaal weer in de zevende hemel....Ik moet dus een carburateurfiets hebben denk ik. Die V-Twin was trouwens wel helemaal te gaaf, met twee hotcam dempers......WAUW!!!!
 
MartijnL gaarne die vergelijking, ik ga dus van de week nog op een R1 rijden, en denk ik ook nog op een RSV, want uit die hoek komen dus ook ZEER positieve berichten!!!! staat ie ergens op 't web of kan ik dat blad overal in de winkels halen??
 
Unstable, er zijn merken die het wel goed kunnen hoor (injectie inbouwen bedoel ik dan). Van de VTR is bekend dat het gas een 'eigen karakter' heeft zal ik maar zeggen.

In de PB review (zie post hierboven) was men heel tevreden over de RSV Mille R en dat is toch ook een injectiefiets (zelfs de Duc heeft alweer een tijdje injectie)
 
MartijnL gaarne die vergelijking, ik ga dus van de week nog op een R1 rijden, en denk ik ook nog op een RSV, want uit die hoek komen dus ook ZEER positieve berichten!!!! staat ie ergens op 't web of kan ik dat blad overal in de winkels halen??
Ik had hem bij de Bruna op Schiphol vandaan (vlak voordat we gingen vliegen) en helaas is het blad onderweg in IJsland gesneuveld. Er zijn een aantal forummers die een abo hebben (Helldesker geloof ik). Wie weet heeft de AKO of de Bruna hem nog liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan