vuile benzine in de tank?

XV-CHOPPER

Die hard MF'er
2 feb 2004
532
0
Flevoland
Heb gisteren een xs400 opgehaald. Blokje loopt in eerste instantie fantastisch. Geen bijgeluiden en mooi rond. Na een minuut loopt hij terug in toeren en begint te pruttelen om vervolgens af te slaan. Nadat ik de carbs heb afgetapt zelfde cyclus. Leker lopen en vervolgens weer na enige tijd afslaan. Gas open zorgt er ook voor dat hij weer afslaat. Worden de carbs nu vervuilt door vuile benzine in de tank (heeft een poosje stilgestaan) of is er wat anders aan de hand.

Hoe kan ik het beste mijn carbs reinigen en moeten ze daarna gesynct worden?
 
Wat is een poosje stilgestaan? een week? een maand? een jaar? 5 jaar?

anyway, ik had sowieso éérst de vlotterbakken al afgetapt voordat ik hem ging starten maarja das te laat. Als de benzine vergomt is kunnen de sproeiers en filters ook dichtzitten. Alles demonteren, goed schoonmaken (carbs het liefst ultrasoon) en verse benzine erin is dan het devies.
 
Vlotterbak aftappen voor het rijden was niet mogelijk. Vorige eigenaar had hem maandagavond al gestart. Starten op PRI stand had ik al gedaan. Moet ik namelijk met mn xv920 ook doen. Poosje stilgestaan. Weet niet hoelang maar vorg jaar zijn er nieuwe banden op gekomen en ik had niet de indruk dat die bereden waren.
 
Kijk eens in je benzinetank en kijk of je roest ziet. Als het daar al mis loopt, kan je je carbs wel 1000 keer opnieuw proper maken. Laat je tank eens leeglopen, als dat mogelijk is, het laatste restje vang je apart op; als't goed is, zou je benzine schoon moeten zijn. Zo niet, zou ik al beginnen met je tank proper te maken en/of ontroesten. Dan de eventuele filter schoonmaken en je carbs. Kijk ook even of ze juist zijn afgesteld als het probleem dan nog niet weg is, mss verzuipt de boel gewoon. :)
 
Heb je al naar je tankontluchting gekeken? (even benzinedop open laten staan als de motor draait)

Je zegt dat de motor op een gegeven moment begint te pruttelen en dan pas afslaat (klinkt als benzinegebrek) Mijn ervaring is dat als je carburateurs vuil zijn maar de motor loopt hij wel blijft lopen, anders zou je hem na de eerste keer afslaan niet meer aan de gang krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan