Vulcan 1500 open uitlaten en luchtfilters

13 aug 2004
10
0
Eerbeek
Ik ben sinds 2 weken eigenaar van een mooie Kawa Vulcan 1500 Classic van 1997 met 15000 km op de teller.
Daar heb ik eigenlijk 2 vragen over.

Het lijkt er op dat er aan de motor verder niets is aangepast na montage van de open uitlaten. Volgens de monteur van de motorzaak waar ik hem heb gekocht is dat voor deze Kawa's geen probleem.
Bij een andere motorzaak zeggen ze juist dat er o.a. aan de afstelling iets gedaan moet worden en dat er andere luchtfiters op moeten.
Hoe zit dat eigenlijk?
Hij loopt overigens perfect.

Toen ik ging checken wat er voor luchtfilters in zitten bleek er alleen aan de linker kant een filter in te zitten en rechts niet.
Volgens de motorzaak hoort dat zo.
Wie kan me vertellen of dat zo is of dat het onzin is?

Alvast bedankt!

Frits
Voormalig Goldwing rijder, vandaar Bluewinger ;)
 
Bij een andere motorzaak zeggen ze juist dat er o.a. aan de afstelling iets gedaan moet worden en dat er andere luchtfiters op moeten.


Ging ik maar naar die laatste toe,Filter moet altijd, en één wel en ander niet?
stom verhaal.

Tevens de gehele motor ff laten checken n.a.v filter verhaal.......

Wens je veel veilige kilometers toe met de nieuwe aanwinst. :)
 
er zit aan weerszijde weliswaar een chrome luchtfilter"doos" maar de slechts één doos staat in verbinding met de buitenlucht (waar het filter in zit)de andere doos staat in verbinding met de befilterde-filterdoos. Er zit dus maar 1 filter in omdat de ongefilterde doos reeds gefilterde lucht ontvangt van de doos met filter. :?

1 filter (aan de goede kant) is dus correct.

Als je open pijpen neemt altijd laten afstellen. Vulcans hebben snel last van knallen en backfire })

overigens ik ook voormalig goldwing-rijder, vandaar Weirdo :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan