Na een entousiaste start aan de staart van ene Johana haar topic , die poogde wat leven te brengen in het wel en wee van EN500 bezitters , zag ik snel dat ik fout zat....
Komt erop neer dat ik van plan was een EN500 aan te schaffen maar het beestje is in te ver gevorderde geoxideerde staat zodat mijn maat ( kenner) mij tegen hield .
Hop naar iets anders dus : een Vulcan 750 uit 1986 . In betere staat dus maar verdiend toch ook een grondige check up . Ik verdiep mij momenteel in de verhalen van de zwakke punten en probeer deze dan ook eerst na te kijken en te verhelpen .
Deze punten zijn : koppeling , balancers ( krukas) , alternator stator , cardan , nokkenas ketting spanners , enz (?) ...misschien nog enkele ?
Verder vervangen van alle slijtdelen waaronder ook lagers , dichtingen , sproeiers , lampen , remolie en leidingen , brandstof slangen , elektra draden/ kabels , .....ea.
Zeker een meer maanden onderneming en hopelijk zijn de foto’s ok . Mijn auto verhuist naar een andere plek en de garage wordt mijn tweede thuis .
Beginnen doe ik in februari dus tot later .
Komt erop neer dat ik van plan was een EN500 aan te schaffen maar het beestje is in te ver gevorderde geoxideerde staat zodat mijn maat ( kenner) mij tegen hield .
Hop naar iets anders dus : een Vulcan 750 uit 1986 . In betere staat dus maar verdiend toch ook een grondige check up . Ik verdiep mij momenteel in de verhalen van de zwakke punten en probeer deze dan ook eerst na te kijken en te verhelpen .
Deze punten zijn : koppeling , balancers ( krukas) , alternator stator , cardan , nokkenas ketting spanners , enz (?) ...misschien nog enkele ?
Verder vervangen van alle slijtdelen waaronder ook lagers , dichtingen , sproeiers , lampen , remolie en leidingen , brandstof slangen , elektra draden/ kabels , .....ea.
Zeker een meer maanden onderneming en hopelijk zijn de foto’s ok . Mijn auto verhuist naar een andere plek en de garage wordt mijn tweede thuis .
Beginnen doe ik in februari dus tot later .