Vulcan 750 ,1986 .

michiel54

MF'er
8 jan 2009
70
11
Oostende
Na een entousiaste start aan de staart van ene Johana haar topic , die poogde wat leven te brengen in het wel en wee van EN500 bezitters , zag ik snel dat ik fout zat....
Komt erop neer dat ik van plan was een EN500 aan te schaffen maar het beestje is in te ver gevorderde geoxideerde staat zodat mijn maat ( kenner) mij tegen hield .
Hop naar iets anders dus : een Vulcan 750 uit 1986 . In betere staat dus maar verdiend toch ook een grondige check up . Ik verdiep mij momenteel in de verhalen van de zwakke punten en probeer deze dan ook eerst na te kijken en te verhelpen .
Deze punten zijn : koppeling , balancers ( krukas) , alternator stator , cardan , nokkenas ketting spanners , enz (?) ...misschien nog enkele ?
Verder vervangen van alle slijtdelen waaronder ook lagers , dichtingen , sproeiers , lampen , remolie en leidingen , brandstof slangen , elektra draden/ kabels , .....ea.
Zeker een meer maanden onderneming en hopelijk zijn de foto’s ok . Mijn auto verhuist naar een andere plek en de garage wordt mijn tweede thuis .
Beginnen doe ik in februari dus tot later .
 

Bijlagen

  • 5FBD8E56-FCCC-447D-A2AB-60BAF7F9E042.jpeg
    5FBD8E56-FCCC-447D-A2AB-60BAF7F9E042.jpeg
    258,6 KB · Weergaven: 15
  • 15955EFC-F7B0-481A-A706-A669C8C2BBFB.jpeg
    15955EFC-F7B0-481A-A706-A669C8C2BBFB.jpeg
    259,6 KB · Weergaven: 17
Als ik je plannen zo lees had je beter €1000 uit kunnen geven aan een motor in betere staat, want dat ben je straks ook (minimaal) kwijt aan wat je opnoemt.
 
Ik zou per functionele groep alles controleren, en alleen iets vervangen indien nodig.
 
Eerst voor zorgen dat het blok loopt.
Daar na pas de rest
 
Heb weer pech , geen papieren en verkoper wil de moeite niet doen....
Ik ga mijn (ons ;) ) budget wat opschroeven en uitkijken naar wat anders ( vrouwvriendelijk ) .
 
Bedankt voor de reacties en tips , ik ga hier niets meer posten tot er 1tje in mijn garage staat . Dus nog even geduld maar er zijn een kandidaat of drie allen beneden de € 1 dznd .
 
Terug
Bovenaan Onderaan