Vulcan 750 cilinderkop pakking

Dukenukem

Rookie
25 mrt 2022
3
0
Goedendag ,

Ik ben net nieuw en ben benieuwd of er mensen zijn die mij zouden kunnen helpen ( gezien de vele vragen en antwoorden op het forum ga ik er vanuit dat er vast wel iemand is die hier het één en ander van weet )

Ik heb na 2 keer een kat in de zak gekocht nu helaas weer 1 erbij gekocht ,

Het gaat er bij mijn Vulcan 750 uit 1990 om dat gezien het benzine kraantje is gaan lekken en steeds drup na drup op mijn cilinderkop pakking is gekomen dat deze nu helemaal zacht is geworden en dat bij het aanzetten van de motor goed hoorbaar is dat hieraan word gezogen , ook kan je het rubberen uitstulpje ( links ) indrukken en bewegen .Ik heb even gekeken met de tank eraf en het is onmogelijk om de ‘deksel’ eraf te halen en er vervolgens een nieuwe op te zetten . Het is dus de bedoeling ( wat ik er van uit maak ) dat ik het hele blok er onderweg moet halen om vervolgens deze pakking te vervangen .

Is er ook een mogelijkheid dat ik deze pakking dicht maak met een soort lijm / kit of hard wordende vloeibare pakking ?

Ik zal vanmiddag even foto’s maken zodat het net even wat duidelijker is

Bij de foto die ik er nu bij heb gezet gaat het dus om onderdeel 11009

ik hoop op jullie antwoorden en ben heel benieuwd hoe ik zoiets zo goed en snel mogelijk kan oplossen gezien ik zin heb om weer lekker te touren met deze prachtige machine

Alvast bedankt

Mvg
 

Bijlagen

  • 37CBF26C-A4C7-4A1B-9818-7909E1B9A052.jpeg
    37CBF26C-A4C7-4A1B-9818-7909E1B9A052.jpeg
    47 KB · Weergaven: 17
Je plaatje is van een kleppendekselpakking. Niet een koppakking
Excuses dan , ik ben zelf een leek op dit gebied dan gaat het inderdaad om de kleppen deksel pakking , hoe raar het ook klinkt maar als de motor op de zijstandaard staat komen er naar verloop van tijd druppen van de lekkende benzine kraan op de kleppendekselpakking waardoor deze nu aan zijn einde is
 
Vulcans zijn best gevoelige motoren wat een koppakking betreft heb ik begrepen van collega die zuks al 2x heeft moeten laten vervangen.
Laten vervangen want het blok moet eruit daarvoor.
 
Excuses dan , ik ben zelf een leek op dit gebied dan gaat het inderdaad om de kleppen deksel pakking , hoe raar het ook klinkt maar als de motor op de zijstandaard staat komen er naar verloop van tijd druppen van de lekkende benzine kraan op de kleppendekselpakking waardoor deze nu aan zijn einde is
Niet om heel vervelend te doen, maar breng het ding weg is mijn advies.
Als je in de buurt woont wil ik best eens langsrijden om mee te kijken, maar een kleppendekselpakking en een koppakking uit elkaar houden lijkt me handig.

Als er ergens benzine lekt zou ik dat eerst oplossen. Daarna pas naar de kleppendekselpakking kijken.
 
Bedankt voor de reacties , maar zelfs met de airbox verwijderd kun je er onmogelijk bij , ik zal binnenkort even kijken wat deze grap gaat kosten en zal hem dan mocht het meevallen laten maken , hierbij nog de foto van de status
 

Bijlagen

  • 56B1862B-1271-4D0A-AC42-3FBB0EFEAB89.jpeg
    56B1862B-1271-4D0A-AC42-3FBB0EFEAB89.jpeg
    396,2 KB · Weergaven: 50
Bedankt voor de reacties , maar zelfs met de airbox verwijderd kun je er onmogelijk bij , ik zal binnenkort even kijken wat deze grap gaat kosten en zal hem dan mocht het meevallen laten maken , hierbij nog de foto van de status
Kun je het blok niet kantelen in het frame?
Een paar bouten eruit.

Edit: Ik zie nu trouwens dat er wat boven zit ja. Een framedeel ofzo.
Of is het kunststof?
 
De VN 750 is wel door een sadist ontworpen. Er is schijnbaar werkelijk niets waar je op een normale manier bij kunt met gewoon gereedschap
Bij een VF zit er een opzetstuk onder het achterste kleppendeksel. Kuj der tussenuit friemelen en dan kan het blok er net uit/langs het frame.

Bij de voorste mot je wel de radiator kantelen en de vloeistof eraf sukken.
Een ander framedeel ken er ook uit.

Dev4 uitlaatpijpe is ook wel een beetje fuçk als je maar 2 handen hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan