Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vertel er dan ook even bij dat elke Vulcan rijder wel een keer zijn dynamo kapot heeft gehad.
En een karweitje wat bij de meeste motoren twee uur kost, bij een Vulcan twee dagen kost omdat de dynamo er alleen uit kan als het blok UIT het frame is.
Kawasaki had nooit moeten proberen om V-twins te gaan bouwen.
Ik wilde niet generaliseren, maar ik heb jarenlang gewerkt aan allerhande motoren, en die vn 750 (en ook de vn 1500 trouwens) staken met kop en schouders uit boven alle andere modellen qua ellende.
Ieder model heeft wel wat natuurlijk, maar vergeleken met de andere customs die destijds populair waren hadden ze echt boven gemiddeld veel problemen.
En door de constructie van het blok en de manier waarop het in het frame hangt zijn ze nu ook niet echt de meest sleutel vriendelijke motoren.
Wat betreft minder problemen bij de latere bouwjaren; er is niet wezenlijk iets verandert in de loop van de tijd aan die blokken dus of ze zwart of aluminium kleurig zijn maakt volgens mij weinig uit.
Het is volgens mij eerder te verklaren doordat die zwarte blokken ouder zijn en daardoor uiteraard meer gelopen hebben dat je daar meer kans hebt op problemen.
wat denk ik bij heel veel van die motoren ook meetelt is dat het meestal grijze import uit de VS is. (onderhoud kennen ze daar niet echt is mijn ervaring).
Ik wilde dus niet kawasaki als merk afzeiken (ik rij al jaren Kawa), maar ik kan niemand adviseren om zo'n Vulcan te kopen..............mooi geluid of niet.....