vulcan 750

Whaaaagh,

Ben op hemelvaartsdag onderuitgegaan, bij het stoplicht voor het politieburo in Maastricht.
Even stoer willen doen en snel even naar een ander voor-sorteervak en te hard remmen met m'n voorrem. Daar lag ik onder m'n fiets. Meteen 10 mensen naar me toe diem'n motor van me aftillen. Ik en m'n motor hebben gelukkig alleen wat schaaf wonden - 't valt mee.

Voorrem grijpt wel agressief aan, of niet.
Achterrem is niet bijzonder.

Nooit remmen met je voorrem in een bocht - ik weet het !!
 
Whaaaagh,

Ben op hemelvaartsdag onderuitgegaan, bij het stoplicht voor het politieburo in Maastricht.
Even stoer willen doen en snel even naar een ander voor-sorteervak en te hard remmen met m'n voorrem. Daar lag ik onder m'n fiets. Meteen 10 mensen naar me toe diem'n motor van me aftillen. Ik en m'n motor hebben gelukkig alleen wat schaaf wonden - 't valt mee.

Voorrem grijpt wel agressief aan, of niet.
Achterrem is niet bijzonder.

Nooit remmen met je voorrem in een bocht - ik weet het !!

Oeps... gelukkig redelijk goed afgelopen. Tja inderdaad, niet te hard remmen als je schuin hangt.
 
Whaaaagh,

Ben op hemelvaartsdag onderuitgegaan, bij het stoplicht voor het politieburo in Maastricht.
Even stoer willen doen en snel even naar een ander voor-sorteervak en te hard remmen met m'n voorrem. Daar lag ik onder m'n fiets. Meteen 10 mensen naar me toe diem'n motor van me aftillen. Ik en m'n motor hebben gelukkig alleen wat schaaf wonden - 't valt mee.

Voorrem grijpt wel agressief aan, of niet.
Achterrem is niet bijzonder.

he suni
wat doe je nu, rijden niet gaan liggen.
in de bocht beetje gas en tegelijk achter bijremmen,
maar goed zo te horen valt het mee.










Nooit remmen met je voorrem in een bocht - ik weet het !!
 
Wat zou de eigenaar van deze Vulcan eigenlijk hebben willen bereiken met deze "modificatie"? :?
031007_02.jpg


...lijkt me niet echt comfortabel.
 
Heb een wind schermpje en bagage rekje gemonteerd.
OOk een voltmeter om de accu in de gatente houden.

Bijlage: vulcan.gif
 
Dank voor je bemoedigende woorden kawaton

Ik rij regelmatig hoor, pas nog naar de Ardennen geweest, no problemo.
Heb ook een stuk rond gereden met de vrouw achterop, waaruit mag blijken dat ik me wel veilg voel. O-)

BTW heeft er nog iemand die truc met de drie zekeringen uitgehaald, om de dynamo tegen doorbranden te beschermen ??
Ik zie net op het forum dat iemand (misschien) een doorgebrande dynamo heeft opgelopen met z'n pas gekochte fiets. Echt klote!
 
Ja Suniram, dat ben ik waarschijnlijk... Het staat nog niet vast dat de dynamo is doorgebrand, maar als het zo is ben ik de zak. Het zit niet mee. Om te beginnen is het voor begin juli verschrikkelijk weer en daarnaast heb ik na een halve dag al problemen met mijn pasgekochtte motor...

Ik laat nu mijn accu laden en doormeten. Dit weekend ga ik langs een dealer om wat advies in te winnen. Ik keek uit naar mooie ritjes maar kan dat nu wel schudden... Ik hoop dat het probleem snel is verholpen.

Heb je nog adviezen?

Bedankt,

Rick
 
Ja Suniram, dat ben ik waarschijnlijk... Het staat nog niet vast dat de dynamo is doorgebrand, maar als het zo is ben ik de zak. Het zit niet mee. Om te beginnen is het voor begin juli verschrikkelijk weer en daarnaast heb ik na een halve dag al problemen met mijn pasgekochtte motor...

Ik laat nu mijn accu laden en doormeten. Dit weekend ga ik langs een dealer om wat advies in te winnen. Ik keek uit naar mooie ritjes maar kan dat nu wel schudden... Ik hoop dat het probleem snel is verholpen.

Heb je nog adviezen?

Bedankt,

Rick

Hopelijk is alleen je spanningsregelaar stuk, die is makkelijker te vervangen, die mazzel heb ik gelukkig gehad.

Toch succes met je nieuwe Vulcan.
Andre.
 
BTW heeft er nog iemand die truc met de drie zekeringen uitgehaald, om de dynamo tegen doorbranden te beschermen ??

Als ik besluit m'n Vulcan te houden dan heb dit projectje gepland staan voor de herfst. Maar als iemand anders er al mee bezig is geweest dan ben ik ook wel benieuwd.

Andre.
 
Terug
Bovenaan Onderaan