Vulcan komende maanden buiten

Vulcan girl

Rookie
22 nov 2018
1
1
Hoi ,
ik ben nieuw hier op het forum en heb een Vulcan aangeschaft uit 2015. Nu staat hij onder een afdak buiten met een zeil erover.
Hebben jullie tips hoe ik de motor " goed' hou terwijl hij buiten staat?
Het zal vast al een keer voorbij zijn gekomen maar alle tips zijn hartstikke welkom!

groet Maartje
 

Bijlagen

  • IMG_6300.jpg
    IMG_6300.jpg
    256,5 KB · Weergaven: 28
Welkom op MF! *O*

Als hij onder een afdak staat, dat doet al veel. Een zeil/bache eroverheen zoals je zegt is ook goed.
Alleen moet je erop letten dat de ondergrond dan ten allen tijde droog is. Als het regent, wordt die ondergrond dan nat (slagregen, van de muur aflopend over de ondergrond, ...), dan zal dat na de regen gaan verdampen (deels) en IN de bache terecht komen, en dat wil je niet, want het kan daar niet meeteen weg en zal zich op je motor afzetten.

Geen oplossing in de toekomst om die motor ECHT binnen te zetten? De motor lijkt mij echt wel te mooi om buiten te laten staan 8-)
 
Welkom,

rij je de komende maanden door of moet de motor de stalling in?
In dat laatste geval zou ik hem zeker ergens binnen zien te stallen. Ook in het geval je doorrijd trouwens, eeuwig zonde om die prachtige Vulcan buiten te laten staan.

vulcan-buiten.jpg
 
Allereerst welkom.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel vaker gehoord dat je voor auto's z'n soort tent hebt waar je je auto in kan rijden. Ik ga er vanuit dat zoiets er ook wel voor motoren is? Vast niet beter dan een echte garage maar beter dan niks.

Zojuist even gezocht naar een afbeelding wat er op lijkt qua wat ik bedoel:
1543001216742.png


Qua prijs wat ik zo kon vinden is vrij duur (richting de 300) en vooral veel aanbod in Amerika, maar wie weet heb je iets aan de tip. Je kan natuurlijk ook
 
Allereerst welkom.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel vaker gehoord dat je voor auto's z'n soort tent hebt waar je je auto in kan rijden. Ik ga er vanuit dat zoiets er ook wel voor motoren is? Vast niet beter dan een echte garage maar beter dan niks.

Zojuist even gezocht naar een afbeelding wat er op lijkt qua wat ik bedoel:Bekijk bijlage 1339957

Qua prijs wat ik zo kon vinden is vrij duur (richting de 300) en vooral veel aanbod in Amerika, maar wie weet heb je iets aan de tip. Je kan natuurlijk ook

Ik heb er wel ervaring mee, werkt erg goed en handig maar was niet erg duurzaam. Kwamen snel scheuren in door UV instraling en het feit dat katten erg graag hoog en droog willen zitten. Heb het heel vaak gerepareerd maar uiteindelijk viel het ding qua doek inelkaar. Buisframe mankeerde niets aan.
 
Een markies is misschien een goed idee?
 

Bijlagen

  • Markies-husol-2.jpg
    Markies-husol-2.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 16
Ik heb mijn Honda in de garage staan, maar de classic Norton staat in de woonkamer. De Honda is ook 30 jaar oud, maar die kan veel beter tegen vocht dan de Norton en de relatieve luchtvochtigheid komt in dit jaargetijde soms op rond 90%.
 
Terug
Bovenaan Onderaan