Vulcan: Vettig spul uit achternaaf

Gooly

Die hard MF'er
11 feb 2003
578
0
Den Haag
Ik ben vanochtend nogal geschrokken vanwege troep die uit mijn achternaaf is gekomen. Het is vloeibaar en vies zwartig. Hoewel het enigzins vettig is twijfel ik of het olie is. (Er zit toch geen olie in mijn achternaaf? Is trommelrem)
Mischien cardanolie? Vorige week gebeurde het ook, maar toen was het heel minimaal, en aangezien er toen net een enorme hoosbui over de geparkeerde motor was heengegaan, ging ik er toen van uit dat het wat vuil was dat er af/uit gespoeld was, Maar nu ligt er toch al wat meer uit.
Tijdens het rijden heb ik niks ongewoons aan de motor gemerkt of gehoord.
Ik ga straks zowiezo effe langs bij motoport, maar heeft iemand hier een idee wat dit zou kunnen zijn? :?
 
Ik lees maar even over achternaaf heen aangezien ik zo niet weet wat je daarmee bedoelt :) - kan het niet gewoon slijtage spul zijn, ik heb ook overal vieze zwarte aanslag zitten van de aandrijfriem, en ik kan me voorstellen dat als daar een boel water bijkomt dat het er een klein beetje als uitgedroogde olie kan uitzien?
 
Ik dacht in eerste instantie idd ook aan remstof en vuil dat er als het ware uit werd gespoeld door die hoosbui.
Om precies te zijn, het komt tussen het draaiende gedeelte van het wiel, en het stilstaande gedeelte van de achterbrug uit. Die vormen tezamen een soort van horizontale dichte cylinder waarvan het middelste gedeelte draait (wiel) en de uiteinden stilstaan (achterbrug) en daar komt die troep dus tussenuit.
Toen ik met Ant aan het touren was deed ie het al, maar niet zoveel als nu. Hij dacht dat het geen olie was, en volgens mij is het dat ook niet. Maar het is wel wat vettig. Van de andere kant zou ik niet weten wat het anders zou moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet op de geur gelet (kon er ook niet op letten, heb geen reukvermogen). Aandrijflijnolie = Cardanolie?
Ik ga over een half uurtje naar de Motoport, hopelijk weet ik dan meer.
 
Er is een pakking stuk en daardoor lekt er olie vanuit het overbrengingspunt tussen de cardanas en het achterwiel.
De pakking is besteld, wordt er volgende week tussen gezet. Zolang ik het niet al te gek maak kan ik er tot die tijd mee door blijven rijden.
 
Balen. De uitleg lijkt mij heel logisch. Wel heel vervelend dat dit zo net voor het weekeind der weekeinden gebeurd.
Of is dit een smoes om niet voorop te hoeven rijden? :+ :+
Ik hoop voor je dat de shcade meevalt, hou je tenminste nog wat over voor je nieuwe home!
 
Terug
Bovenaan Onderaan