Vulcan800 valt uit bij stationair starten, soms bij stoplich

Thorax

MF'er
20 jul 2017
33
0
Breda
Hi guys,
Ik heb een Vulcan 800 ('97, classic) waar ik wat probleempjes mee heb. Een paar weken geleden heb ik de carburateur laten schoonmaken (omdat de vlotternaald bleef hangen soms) en ik heb er een dynokitje in laten zetten, om wat betere respons te krijgen. Er is ook een nieuw luchtfilter opgekomen (powerfilter K&N). Daarna heb ik de motor laten testen en afstellen op een testbank.

Een hele verbetering, alleen loop ik nog tegen wat dingetjes aan.

- Als ik de motor start sochtends, dan lukt dat niet zonder een dot gas te geven en de toeren hoog te houden. Als ik hem alleen start met de startknop en dus stationair, dan valt hij meteen stil.

- als hij dan stationair loopt (als ik tijdje gas heb lopen geven en hij beetje warm is), en ik ga rijden, dan ploft en stottert hij de eerste 10 minuten best wel. Inhouden, ploffen, stotteren.. Tot hij echt warm wordt, dan gaat dat weg

- Maar zelfs als hij wat warmer is, gebeurt het soms dat hij stilvalt op het moment dat ik bij een stoplicht sta en hij terug naar stationair gaat...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Iets met mengsel, toevoer of e.d.? Ik hoop niet de carb, want die is dus net schoongemaakt.

alvast bedankt!
 
De carb is ultrasoon schoongemaakt, dus dat zou dan op zich wel schoon moeten zijn..
De motor heeft ook nieuwe bougies gehad (maand of 2 geleden)...

Maar jullie denken dus iets met de carb nog steeds?
 
Terug
Bovenaan Onderaan