VVD-plan andere (auto)belasting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thompson

MF veteraan
27 nov 2003
1.771
5
Ulicoten
Jullie zullen het vast al wel ergens gehoord of gelezen hebben, maar ik las vanmorgen hetvolgende in de krant:
"De VVD wil automobilisten gaan belasten naar het aantal gereden kilometers en de veiligheid en milieuvriendelijkheid van het voertuig""

"Op dit moment bedragen de vaste autobelastingen in Nederland jaarlijks bijna 6 miljard euro. Er wordt ongeveer 100 miljard kilometer per jaar gereden. De heffing die Hofstra wil, zou dus gemiddeld uitkomen op gemiddeld 6 cent per kilometer. Hiervan zijn 2 cent vast. De rest varieert, naar gelang de veiligheid en milieuvriendelijkheid van de auto."

De BPM en wegenbelasting zouden dan afgeschaft worden. Maar er staat natuurlijk weer niets over (ons) de motorrijders bij... :?
Maar als ik naar die motornaaiers in het kabinet kijk, zullen wij er natuurlijk weer niet best vanaf komen. Ik denk dat ze dan voor de motorrijders dezelfde regeling als voor de automobilisten gaan treffen, zodat wij ook 6cent/km. moeten betalen, maar als ze daar nou eens 1 cent (bijvoorbeeld) van maken, dat zou ook wel eens een deel van het fileprobleem oplossen.
Balkenende, please stimuleer het motorrijden nou ook eens een keer!
Wat vinden jullie van deze regeling die er misschien gaat komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan