VX800 achterste cilinder werkt niet altijd mee

VXPaul

Rookie
29 jun 2011
2
0
Wijchen
ls,

Mijn bijna 20 jaar oude VX800 heeft eencillinder aspiraties gekregen. Met enige regelmaat loopt ze na het starten op 1 cillinder (de voorste). Na een paar kilometer komt de tweede er meestal wel weer met wat gepruttel wel bij.

Onlangs vond ze het nodig om oook dit niet meer te doen. Bougies even schoongemaakt en ze ging weer. Wel hield ze af en toe sterk in en viel het toerental heel kort terug van 6000 naar 4500 toeren....

Zaterdag maar eens de beide bougies vervangen en kijken of dat het probleem oplost.

Iemand soortgelijke ervaringen / tips / trucs ?

groet,

Paul
 
Laatst bewerkt:
Ik had zoiets een tijd geleden met mijn Duc 900ss. Pas boven de 4000 toeren kwam de 2e cilinder er volledig bij.
Bleek te 'verzuipen' omdat het vlotterniveau van die cilinder te hoog stond. Vlotterniveau afgesteld en klaar :)
Maar dus niks met bougies bij mij.
 
De achterste cilinder heeft het zwaarder te verduren dan de voorste, ondanks dat beetje waterkoeling wat een VX heeft. :)

Het onderste luchtfilter moet op tijd vervangen worden, wederom vervuilt achter 3x sneller als voor. Er zitten ook twee losse carburateurs op die schoongemaakt kunnen/moeten worden.

Bobines kan je eventueel nog eenvoudig uitwisselen om de onsteking te testen.
Even de kappen eraf, en je schroeft ze zo om. (van links naar rechts van het frame) :)
 
Achterste cilinder heeft het inderdaad zwaarder te verduren, luchtfilter wil nogal snel vol gaan zitten met bagger (lees water) Luchtfilters schoonmaken wil soms helpen dan, maar water in benzine blijft je een hele tijd last van hebben. Dit blijft bijvoorbeeld in de vlotterkamer staan. Is dan ook handig om even de vlotterkamer goed leeg te laten lopen met het schroefje die onderop zit.

Daarnaast, kan ook ontsteking, bijvoorbeeld door verouderde bougies, bougiekabels of zelfs bobines. Is een kwestie van zoeken en uitproberen, heb hetzelfde probleem meerdere keren met mijn motor gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan