VX800 rijders

Goedendag mede VXers

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een VX800 uit 1990, helaas loopt de voorrem vast. We hebben de remklauw uit elkaar gehaald en het zijn de zuigers die niet soepel gaan. We zoeken dus eigenlijk een remklauwzuiger revisisieset. Echter na veel zoeken komen we steeds uit op een set met een enkele zuiger en niet twee.

http://www.siccamasales.nl/nl/15cpk02u-remklauwzuiger-revisisieset-cpk-302-u

Heeft iemand tips waar we eventueel een kitje kunnen vinden?
 
eigenlijk heb je een setje helemaal niet nodig. Je haalt de zuigers en dan de keeringen er uit. de groef zit vol bende dat krab en dremel je er uit. Ook de ringen ff lekker schoon maken met wat verse dot4 en je nagels.
De zuigers opkuisen met de dremelborstel en dan de boel inelkaar met wat atf in de groeven en ringen in smeren.

Ik doe dit jaarlijks
 
suc6. enne die revisie set. daar heb je er dus 2 van nodig mocht het nodig zijn. maar dan eerst ff goed kijken er zijn nl remmen met 2 maten zuigers })
 
Laatst bewerkt:
Klopt de remklauw heeft twee maten zuigers erin zitten. Momenteel ligt het boeltje uit elkaar, we gaan even kijken of we het enigszins schoon krijgen. Gisteren hadden we bij de grote zuiger schoongemaakt maar daar zat echt geen beweging meer in.

De fiets was echt niet meer van de plek te krijgen en zat behoorlijk wat vuile remolie in. Ach heb ik wat te knutselen tot ik mn rijbewijs heb *D
 
Kom je nu mee, net een zwarte gekocht _O- ziet er netjes uit overigens en is toch wel weer wat jonger als mijn fiets. Al geloof ik dat na de nodige aandacht m'n vixie er ook wel weer zo uit gaat zien.
 
Setje binnengehad vandaag, helaas te nat (en donker) buiten om te klussen. Het afdak bied nu niet genoeg ruimte. Ook zwarte zijkappen gevonden voor mooi prijsje en als de voorrem gefixed is eens kijken naar de zachte voorvering :Y

Groetjes terug aan iedereen daaro :+
 
Ik heb bussen in mijn voorvork laten zetten van een centimeter of 7 om de veergang iets stugger te maken. Werkt best goed!
 
Het remrevisie pakketje was niet goed :N . Retour gestuurd naar Japparts, er wordt nu bij Suzuki de juiste ringen besteld en dan hopelijk zien we ze gauw tegemoet. Heb verder geen ervaringen met japparts.
 
Na lange tijd van afwezigheid heb ik bij deze het volgende mede te delen.
Momenteel heb ik weer een tuono in de schuur omdat ik wat comfort met mijn 2 meter miste.
Daarom mag mijn iets aangepaste VX 800 van de hand.

Hier heeft iedereen natuurlijk een vx, maar je weet maar nooit.
full
 
Hallo,
Zijn er nog VX800 rijders actief in dit topic?
Ik ben in het bezit van een VX800 welke me erg goed bevalt!
Echter vind ik het geluid iets te soft.. Ik heb aan beide kanten al 3 gaten geboord
door het 1e schot. Hier is het geluid wel iets zwaarder van geworden maar niet veel harder.
Heeft iemand hier misschien een tip oid voor?
Ik wil het liefst het uiterlijk orgineel laten..
 
ja hoor, alleen de VX is niet zo spannend er gebeurt niet veel.

en toch, gisteren met de VX gereden (is van mijn vriendin) en blijkt dat de koppeling slipt. Die maar eens gaan aanpakken
 
ja hoor, alleen de VX is niet zo spannend er gebeurt niet veel.

en toch, gisteren met de VX gereden (is van mijn vriendin) en blijkt dat de koppeling slipt. Die maar eens gaan aanpakken
Ik heb alleen de veren vervangen voor een tientje en kon er weer jaren tegenaan.
Wel de platen even gecheckt toen het open was natuurlijk.. :]
 
Sinds ik m'n rijbewijs heb In een week tijd aardig wat km's gemaakt met m'n VX800 :Y wat een heerlijke bike is het toch! Met de tijd nog wel andere voorvorkvering erin, maar nu nog genieten!
 
Uitlaat zo gelaten zoals ie is, lekker origineel. Ik vindt het geluid zo wel ok, met vooruitzicht op trips door Europa ga ik er ook geen gaten in boren of andere gekke dingen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan