Wâldnet, uitzenden dodelijk motorongeval. Wel of niet?

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Ik snap inderdaad ook niet dat dit soort nieuws op zo´n manier onderbouwd moet worden... Zegt zowel iets over de redactie als degene die het nodig vindt om dit te filmen. Vindt het heel erg laag om dit soort nieuws tot nieuwschierigheid te wekken dmv dit soort zogenaamde toe voegingen!! Maar goed dit is mijn mening....Respect is soms ver te zoeken tegenwoordig.
 
Vanaf wanneer zou je het jezelf niet zo aantrekken?
Als het 1 km "buiten" je streek is?
Als het "professioneel" opgenomen en uitgezonden werd?
Als het slachtoffer een fietser/trucker was?
Als het slachtoffer je grootste vijand was?

nimby?
Nimby? En dat betekent :?

In bijna alle gevallen. Ik walg in ze algemeenheid van "op sensatie gerichtte" filmpjes.

Als het professioneel zou zijn (dat is de uitzondering), dan zit er meerwaarde aan. Zoals eerder genoemd is. Daar heb ik minder problemen mee dan een jan doedel van de straat die zoiets opneemt met ze mobieltje of ze cameraatje van huis haalt.
 
Ik heb het filmpje ook even gekeken, vooral om te zien of ik kon herkennen waar exact het ongeluk gebeurt is en hoe dat zou zijn gebeurt. Ik kom daar namelijk nog wel eens in de buurt... Was helaas weinig van te zien, wel veel beelden van de kapotte motor en de heli en zo... en die voegen dan niets toe voor mij. Dus: dit filmpje had van mij niet gehoeven...
 
Ik heb het filmpje ook even gekeken, vooral om te zien of ik kon herkennen waar exact het ongeluk gebeurt is en hoe dat zou zijn gebeurt. Ik kom daar namelijk nog wel eens in de buurt... Was helaas weinig van te zien, wel veel beelden van de kapotte motor en de heli en zo... en die voegen dan niets toe voor mij. Dus: dit filmpje had van mij niet gehoeven...
Die Wâldwei zelf is een "enge" weg. Niet zozeer de gevaarlijke bochten ofzo, maar wel verkeerd inschattende inhalers van tegen gestelde richting. Niet het eerste ongeluk en ook niet de eerste met dodelijke afloop.

Deze afrit pak ik bijna dagelijks en je kan je er vergalopperen waarop je je kan verremmen met de motor. Met de auto net wat meer buffer.

De oorzaak van dit ongeval weet ik niet. En ik wil daar ook niet over speculeren.
 
Nimby? En dat betekent :?

In bijna alle gevallen. Ik walg in ze algemeenheid van "op sensatie gerichtte" filmpjes.

Als het professioneel zou zijn (dat is de uitzondering), dan zit er meerwaarde aan. Zoals eerder genoemd is. Daar heb ik minder problemen mee dan een jan doedel van de straat die zoiets opneemt met ze mobieltje of ze cameraatje van huis haalt.
Not In My Back Yard :)
 
Een heel andere vraag dan, mag het volgens de wet?
De filmer staat op de openbare weg neem ik aan.
Heeft het dan invloed of de persoon die word gefilmd leeft of is overleden?

Persoonlijk vind ik dat videobeelden van de betrokkenen bij ongelukken niet op het net moeten worden geplaatst. Al is het alleen al uit respect naar de persoon of zijn bekenden toe. :)
 
17 miljoen mensen, 17 miljoen meningen...

Dus wel of niet zal altijd een hekel punt blijven.

Het is onmogelijk om dit niet op internet te zien verschijnen... helaas. '(

Als het dan toch op zo'n site verschijnt dan zou het wenselijk zijn dat de provider geen commentaar toelaat zodat de aso reacties ook niet kunnen verschijnen tbv de nabestaanden.

Voor mij hoeft het niet.

Als het op het nieuws verschijnt dan vindt ik het iets anders, dan wordt er in de regel iets bij vermeld en over na gedacht ipv het maar respectloos uit te zenden.

( hopelijk onthouden de weg gebruikers dan het nieuws item en kunnen er wat van leren mbt de verkeers veiligheid )

Onbekende :] , R.I.P.
 
Ik vind op zich het plaatsen van zo'n filmpje niet verkeerd, maar alleen met toestemming van de nabestaanden.
 
In bijna alle gevallen. Ik walg in ze algemeenheid van "op sensatie gerichtte" filmpjes.


Daar ben ik wel met je eens. Ik walg het ook ervan, maar zoiets zet provincie ook
op gedachten dat ze er iets aan vangrails bij klaverbladen moeten doen??

Ik ben onlangs in stad (Noord-)Groningen (vanuit wijk Vinkhuizen in de richting naar Hoogkerk/Aduard) geweest met mijn motor en zag daar een motorvriendelijke vangrail. Het is zeker beter geweest dat er daar niet alleen bij Drachten, maar ook elders in provinsje Fryslân zullen plaatsen. Al ga ik vanuit dat ze niet snel zullen doen.

Voor hem is het te laat, langs deze weg nabestaanden en familie heel veel sterkte.
 
Daar ben ik wel met je eens. Ik walg het ook ervan, maar zoiets zet provincie ook
op gedachten dat ze er iets aan vangrails bij klaverbladen moeten doen??

Ik ben onlangs in stad (Noord-)Groningen (vanuit wijk Vinkhuizen in de richting naar Hoogkerk/Aduard) geweest met mijn motor en zag daar een motorvriendelijke vangrail. Het is zeker beter geweest dat er daar niet alleen bij Drachten, maar ook elders in provinsje Fryslân zullen plaatsen. Al ga ik vanuit dat ze niet snel zullen doen.

Voor hem is het te laat, langs deze weg nabestaanden en familie heel veel sterkte.

geheel off topic in dit topic.... maar denken motorrijders ook aan hun eigen verantwoordelijkheid voor hun eigen veiligheid op klaverbladen ??

* zegt Baksteen, die ook bekenden is verloren die willens en wetens op klaverbladen rondjes trokken, ronde na ronde na ronde.....
 
Een heel andere vraag dan, mag het volgens de wet?
De filmer staat op de openbare weg neem ik aan.
Heeft het dan invloed of de persoon die word gefilmd leeft of is overleden?

Persoonlijk vind ik dat videobeelden van de betrokkenen bij ongelukken niet op het net moeten worden geplaatst. Al is het alleen al uit respect naar de persoon of zijn bekenden toe. :)

Ik heb in Hilversum gewerkt zeg maar.
Daar geldt sect genomen dat mensen die duidelijk in beeld komen toestemming moeten geven voor uitzending.
Wordt dat niet gegeven dan gebeurt dat ook niet.

Maar er zit natuurlijk een grijs gebied. Zo ook in deze. En ik vin het van de zotte.

Ik ben vaak op tv geweest, maar heb altijd een handtekening gezet.

Inderdaad...Normen? Waarden? Het vervaagt :( Of ga ik niet mee met de tijd :?

Ik wor oud :?
 
Persoonlijk vind ik het niet eens relevant of dit nu gaat om een (dodelijk) ongeval of iets anders. Er zijn veel verschillende websites waar eenieder maar anoniem foto's en filmpjes kan uploaden van alles en iedereen.

Ik vind dit een zeer slechte zaak (en schaam me ervoor dat ik er zelf ook naar kijk :)). Uiteraard onwijs lachen als je een onbekende iets geweldig doms ziet doen om dat op internet te plaatsen.

Het betekent echter dat iedereen, jij en ik, dus altijd bedacht moeten zijn op het feit dat er iemand met een camera in de buurt kan zijn om jou en je acties te filmen en deze ongestraft en voor eeuwig op internet te plaatsen.

Owee, als de overheid ergens camera;s wil plaatsen om de veiligheid te bewaken schreeuwt half NL moord en brand. Domme filmpjes op internet plaatsen is wel heel normaal :?

Ik maak me daar serieus zorgen over. Zowel voor mezelf, ook ik doe wel eens dingen waarvan ik achteraf denk "niet echt handig/charmant/slim" en voor mijn kinderen. Ik vind het een soort van 'verkrachting/aanranding'; je wordt stiekem in je prive situatie opgenomen en aan de hele wereld getoond en dat in principe voor eeuwig. Denk daar maar eens over na.

Overigens vind ik dat het voor publieke figuren een iets ander verhaal als het filmpje relevant is voor het functioneren van de betreffende persoon. Maar dan nog zou het niet gelijk op internet geplaatst hoeven worden.

Zoals je leest een persoonlijke mening. Ik hoop toch dat ik wat bijval krijg en misschien dat de politiek hier nog ooit eens iets aan doet.
 
Het filmpje was al eerder te zien op een andere 112-site.
Op zich zie je hulpverleners aan eht werk in het filmpje.
Je ziet het slachtoffer zelf niet en daar is waar het om gaat hedentendage.
Ikzelf als hulpverlener wordt echt nooit gevraagd of ik in beeld wil komen, daarvan wordt uitgegaan dat die het niet erg vinden.

Ik kan het me helemaal indenken dat het voor de nabestaanden niet leuk is zo'n filmpje te zien.
maar heb je de foto's gezien op de diverse 112-sites???? :(
Die vind IK persoonlijk NOG schokkender dan het aangehaalde filmpje! :X

In ieder geval wens ik alle nabestaanden heel veel sterkte met dit enorm grote verlies...
 
Een 29-jarige motorrijder uit Haulerwijk is zondag om het leven gekomen na een motorongeval bij Drachten. Op de afrit van de snelweg A7 naar de Wâldwei (n31) bij Ureterp kwam hij zondag rond 11.35 uur met zijn motor ten val nadat hij met zijn motor in de bocht uit balans was geraakt. Het slachtoffer raakte een vangrail. Een tweetal ambulances en een traumaheli uit Groningen kwamen ter plaatse om het slachtoffer ter plaatse te behandelen.

Er was meteen sprake van ernstig letsel en nadat de man ter plaatse was gestabiliseerd is hij met hoge spoed naar het ziekenhuis in Groningen vervoerd. Hij is onderweg aan zijn verwondingen overleden. Bureau verkeersongevallen analyse van de politie heeft een onderzoek ingesteld naar de exacte toedracht van het ongeval.


Die kut vangrails :( .... Dat is het hele probleem, hoeven ze echt geen onderzoek voor te doen hoor. Stop het geld van die onderzoek maar in motorveilige vangrails.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het bij dit soort filmpjes nog wel kunnen. Valt allemaal wel mee.
Bij filmpjes waarbij je echt de slachtoffer(s) ziet, wonden, ledematen e.d., dan is het een ander verhaal.

^^ helemaal mee eens

Daar heb je idd wel een punt.
Aan de andere kant...hoe makkelijk is het om te linken etc.
Op hoeveel sites zal ie inmiddels wel niet staan

Of de plaatser geld krijgt weet ik niet, maar maakt het eigelijk des te triester.

Ik zou het niet in me hoofd halen zoiets punt 1 te filmen en punt 2 dan ook nog openbaar te maken
.

voor zover ik weet betaalt Waldnet hier niet voor. dit soort filompjes worden gewoon ingestuurd door willekeurige personen...
 
Dat dit soort van filmen wordt uitgezonden vindt ik al erg. Wat nog veel erger is dat veel van deze ramp toeristen het de hulpverleners vaak moeilijk maken om hun werk te doen.
 
Ik heb in Hilversum gewerkt zeg maar.
Daar geldt sect genomen dat mensen die duidelijk in beeld komen toestemming moeten geven voor uitzending.
Wordt dat niet gegeven dan gebeurt dat ook niet.

Maar er zit natuurlijk een grijs gebied. Zo ook in deze. En ik vin het van de zotte.

Ik ben vaak op tv geweest, maar heb altijd een handtekening gezet.

Inderdaad...Normen? Waarden? Het vervaagt :( Of ga ik niet mee met de tijd :?

Ik wor oud :?


Maar aan de andere kant is er ook sprake van "vrije nieuwsgaring". Iedereen heeft de mond vol van bescherming in de prive sfeer, maar ik zie ze regelmatig staan in de supermarkt, allen met een opengeslagen roddelblad...... Zolang dat gelezen en verkocht wordt zal de nieuwsgierigheid altijd het aanbod vragen en billiken....... :]
 
geheel off topic in dit topic.... maar denken motorrijders ook aan hun eigen verantwoordelijkheid voor hun eigen veiligheid op klaverbladen ??

* zegt Baksteen, die ook bekenden is verloren die willens en wetens op klaverbladen rondjes trokken, ronde na ronde na ronde.....


Is ook offtopic,maar.....hier had ik ook al kortgeleden een topic over geopend, maar dat werd op slot gegooid.

Filmpjes als hierboven besproken hebben hoog SBS 6 gehalte:waardeloos B| maar er zijn liefhebbers genoeg....
 
het is zeker niet leuk om je vriend /kind /kennis zo in beeld te zien maar het schud je toch weer wakker van he eem weer rustig aan doen in het verkeer .

wat en waarom is hij onder uit gegaan ,ze waren met z`n 4 en aan het rijden en het slachtoffer heeft net zijn rijbewijs en nieuwe motor dat hoorde ik van een kennis van mij die zijn buurman daar een vriend van die zijn broer R.I.P makker

te snel is het denk ik niet gegaan gezien de krassen op het wegdek .

t`ja gewoon weer een ongeluk met vervelende gevolgen en helaas een makker van ons allemaal een motorrijder

het uitzenden moet kunnen er rijden veel mensen langs met toch ??? wat is er gebeurt en zoeken dan toch op het internet ,iedereen is en blijft nieuwschierig

vorig jaar me maat onderuit achter TT baan ,gebroken rug polsen en klaplong
en met tranen in de ogen kijk je naar de beelden / foto`s op 112 drenthe
nu kijkt hij er ook na en we maken er geintjes bij en gelukkig kunnen we er om lachen en nakijken maar hij weet nog steeds niet waardoor ie onder uit gegaan is ,dat blijft een zwart gat .

had filmpje nog niet bekeken met boven gaande tekst en nu wel en vind niks mis met het filmpje slachtoffer is niet echt te zien en moet kunnen dat ie er op staat .
 
Laatst bewerkt:
Ik zit vaak in dubio mbt dit soort filmpjes...., aan de éne zijde vind ik het een schandaal dat ze dit vertonen, vaak voor publiek gewin (geld en kijkcijfers), en aan de andere zijde vind ik het juist goed omdat het ons met de neus op de feiten drukt, en daar leren we hopenlijk iets van.
Ook de overheid ziet 'alweer' een ongeval waar de onveilge vangrail een leven eist.....
Telkens hoop ik dan dat er 's iemand in die grijze massa wakker wordt voor belangen van een ander ipv voor zichzelf.......
Vraag me weleens af wat er gebeurt al binnen 2 weken tijdsbestek de zoon van balkenende, én de zoon van de grote baas van rijkswaterstaat (als ze kinderen hebben natuurlijk) verongelukken door een dergelijke onveilige vangrail, zou er dan ook niks gebeuren :?
Zijn hun kinderen misschien belangrijker dan onze kinderen:? , of houden wij niet zoveel van onze kinderen of mede kennissen/vrienden/familieleden :?
Ben trouwens langs dit ongeval gereden toen we op weg waren daar de dragraces in Drachten, en heb de motor nog van een afstandje gezien...., was rond 12:50 ofzo.........
Kan alleen maar veel sterkte aan alle nabestaanden toewensen, en dat doe ik bij deze dan ook.
 
allereerst sterkte voor de nabestaande.
tentweede, weet je dat als je acties onderneemt met motorrijden bij een vangrail dat je een marge moet nemen. doe je dat niet, weet je dat er risico's aan verbonden zijn.

dus elke dode is er eentje teveel, maar beste motorrijders, hou je nou eens in bij wegen met vangrailen....uitgezonderd situaties die iemand anders je aandoet....

watch out...je hebt maar 1 leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan