Wél weer parkeren in Goes?

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
we mogen onze fiets niet meer stilzetten op de markt in Goes.
dus , geen terrasje meer pakken daar.
wat een bureaucratische ellende weer van de laatste overgebleven CDAers na
de laatste verkiezingen. :r

Cookies op pzc.nl | pzc.nl
 
Laatst bewerkt:
En dit is em!!

PAK EM JONGENS!

R0914JoAnnesdeBatv_1400220b.jpg


(ik sta niet in voor de gevolgen btw :+ )
 
Misschien valt het allemaal wel mee, hij heeft wel de achternaam om een goed woord mee te wisselen.
 
En dit is em!!

PAK EM JONGENS!

[afbeelding]

(ik sta niet in voor de gevolgen btw :+ )

Hmmm, als ik het artikel goed lees, dan kan De Bat hier niet eens zoveel aan doen.

Het college besloot dat er ook geen motoren meer op de (autovrije Grote Markt) geparkeerd mogen staan, hetgeen klaarblijkelijk is geïmplementeerd met de verwijzing maar motorrijtuigen (dat is nogal gebruikelijk). Als dan een automobilist (who else) het gemeentebestuur wijst op rechtsongelijkheid, dan kan De Bat niets anders doen dan hij nu doet. D.m.v. een speciale verordening kan natuurlijk een uitzondering voor motorfietsen worden gemaakt, maar daar heb je meer tijd voor nodig.

Persoonlijk lijkt het me handiger om - als je vindt dat je hierdoor benadeelt wordt - een pleidooi te maken i.v.m. parkeerproblematiek en mogelijk verkeersonveiligheid nu motoren elders moeten parkeren, i.p.v. een oproep te doen De Bat eens lekker achter achter z'n vodden aan te zitten.


:r :r

Wat een kotsbek heeft die kerel.

Mijn type is het ook niet nee.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal 't ook wel over zijn met de amerikaanse automeeting die elk jaar georganiseerd wordt.
Hoef ik daar ook niet meer naar toe...

Scheelt wel een berg benzine dan....
 
Gewoon met een flink aantal daar gaan staan. Met een beetje mazzel komt de juut bonnetjes schrijven, en dan kan je met z'n allen lekker gaan joelen (en de motor alsnog laten staan natuurlijk :z). Kost 6 tientjes, maar dan heb je wel een leuke middag *O*
 
Ik parkeer m'n motor op de stoep tegen de muur in minder ruimte dan de gemiddelde fiets....
Het blijft jammer dat de rijksoverheid niet een betere wetgeving maakt voor het parkeren van motoren, juist met betaald parkeren is het nu heel slecht geregeld. Zelfs m'n ANWB theorieboek zegt: koop een bonnetje, neem het bonnetje mee, en maak achteraf bezwaar tegen een bekeuring. Dat gaat toch nergens over?
Ik zou graag zien dat motoren op de stoep landelijk toegestaan zijn, zolang ze de boel niet blokkeren. En knip dan meteen alle fietsen weg die wel de boel blokkeren, bijvoorbeeld rond vrijwel elk station.
 
een parkeerbonnetje op je fiets plakken ? :N
ik ga em niet in zo,n parkeergarage zetten als ik een terrasje wil pakken.
er bestaat geen mooier uitzicht als je aan de koffie of iets sterkers zit dan zo,n mooie woestijngele BMW 8-)
 
Ben benieuwd of ze de scooters, brommers ook zullen bekeuren...
Dat zijn geen motorvoertuigen en die mogen gewoon op de stoep parkeren zolang onderstaande bord er niet staat:
Parkeerverbod-Woenselsemarkt.JPG


En als je dan bedenkt dat het qua ruimte niet echt uitmaakt of er een brommertje of mijn motor staat...
Bij station Leiden zag ik pas een heel wagentje gevuld worden met foutgeparkeerde fietsen, maar hier lieten ze de brommertjes WEL staan! Misschien krijgen ze een bekeuring op kenteken, dat weet ik dan weer niet.
 
En een reactie van meneer na de stortvloed van negatieve reacties:

'Motorverbod is houdbaar'


Jo-Annes de Bat (CDA).
GOES - De gemeente Goes staat juridisch volledig in haar recht om motorrijders die hun voertuig op de Grote Markt parkeren, te bekeuren.

Zie ook:
•Motoren mogen niet meer op Goese Markt staan
Dat zegt loco-burgemeester Jo-Annes de Bat.

Het college heeft deze week besloten dat er ook geen motoren meer op de (autovrije Grote Markt geparkeerd mogen staan. Dat is gebeurd nadat een automobilist, die een bekeuring had gekregen, het gemeentebestuur had gewezen op rechtsongelijkheid.

De maatregel heeft tot een stroom aan - vooral - negatieve reacties geleid op de website van deze krant. Motorrijders wijzen op omzetverlies voor de horeca, omdat ze de Grote Markt voortaan zeggen te mijden. Weer anderen stellen dat er parkeerproblemen zullen ontstaan als tientallen motoren voortaan in parkeervakken voor auto's worden gezet. 'Moet ik het bonnetje zeker op mijn stuur plakken', reageert Stefan.

'Kees' doet zelfs een oproep om met een grote groep motorrijders te gaan demonstreren op de Markt.

De Bat erkent dat motorrijders de dans waarschijnlijk waren ontsprongen als de automobilist geen brief had gestuurd. "Maar we hebben nu eenmaal afgesproken, ook met de horeca, dat de Markt motorvoertuigenvrij blijft. Daar vallen motoren volgens de wet ook onder."

Wat betreft de vermeende parkeerproblemen wijst De Bat op de nieuwe parkeergarage. "Maar ik ben bereid om in gesprek te gaan met de motorrijders. Wellicht leidt dat tot creatieve oplossingen."
 
Dat zijn geen motorvoertuigen en die mogen gewoon op de stoep parkeren zolang onderstaande bord er niet staat:
[afbeelding]

En als je dan bedenkt dat het qua ruimte niet echt uitmaakt of er een brommertje of mijn motor staat...
Bij station Leiden zag ik pas een heel wagentje gevuld worden met foutgeparkeerde fietsen, maar hier lieten ze de brommertjes WEL staan! Misschien krijgen ze een bekeuring op kenteken, dat weet ik dan weer niet.

Bord idd, zo een stoeptegel is niet rechtsgeldig ;)

Volgende MM @ markt in Goes O-)
 
Laatst bewerkt:
De Bat erkent dat motorrijders de dans waarschijnlijk waren ontsprongen als de automobilist geen brief had gestuurd. "Maar we hebben nu eenmaal afgesproken, ook met de horeca, dat de Markt motorvoertuigenvrij blijft. Daar vallen motoren volgens de wet ook onder."

Doet me weer denken aan die Saab rijder die werd bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.
Kan de link zo gauw niet vinden........
 
Zo zie je maar weer, dat onze wakkere bestuurders de misstanden keihard aanpakken.
Toen er een tijdje terug in A'dam een lesbisch stel door morakkaantjes werd weggepest, greep het gemeentebestuur ook al zo keihard in. :Y
Job ging ff theedrinken en voila...probleem opgelost. *O*

Zucht, waarin een klein land groot kan zijn. |(
 
Laatst bewerkt:
Triest weer... Strakke regels en wetten zijn prima.. maar Nederland is toch het land van de uitzonderingen en gedoogen.

Dus omdat één jaloers iemand die niet van motors houdt het wil verzieken voor alle motorrijders die daar af en toe een terrasje pakken.... Het is te triest voor woorden. Waarom zou je zo'n brief schrijven :( Elke mongool snapt dat dat niet gaat leiden tot een grote markt waar oppeens iedereen zijn auto mag zetten... dus het is gewoon onnodig de motorrijders afstraffen als een jaloers klein kind.. Dank u wel!

En mr Jo-Annes die denkt dat hij nu rechtmatig gehandelt heeft omdat het volgens de wet is. Voor dit soort onzinnigheden is het woord "uitzondering" gemaakt. Doe ff normaal, ga iets nuttigs voor de samenleving doen.
 
Tss... moeten we nou parkeervakken gaan bezetten ofzo? En kaartje kopen natuurlijk... :| Ik ga toch echt niet helemaal bij het station ofzo parkeren hoor :P
 
gewoon parkeren, schroevendraaiertje pakken, nummerplaat afschroeven en terrasje pakken :+
Heb overigens in een garage al zo'n snel-klik systeem gezien voor je nummerplaat, even duwen en 'ie komt los... :)

En als je terug komt merken dat je motor verdwenen is omdat men dacht dat het om een gestolen motor ging. Krijg je waarschijnlijk ook nog een boete en mag je opdraaien voor de sleepkosten.
 
ok, dti si duidelijk als we dit laten gaan mag je straks nergens meer staan. Dus wanneer gaan we demonstreren.
 
Zo typisch nederlands.. iedereen heeft het altijd over demonstreren, maar uiteindelijk doet niemand iets.. :N

Ik ben niet zo pro-fransen, maar daar gaan ze tenminste echt de straat op. Dat moet je ze nageven. *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan