WA of WA+ verzekeren

Hier zit bij unive geen verschil in toevallig naar geïnformeerd toen ik mijn nieuwe motor verzekerde.
Als er maar een goed gekeurd slot om heen zat was het goed.

Het ligt er ook aan wat de waarde is van je motor, er zijn verzekeringen waarbij motoren van 15.000 euro en hoger tussen 23.00u en 06.00u binnen moeten staan en soms ook nog eens ergens aan vast. Hoeft natuurlijk niet bij elke verzekeringsmaatschappij te zijn.

De rest daaronder gewoon met een ART4-slot.
 
Hier zit bij unive geen verschil in toevallig naar geïnformeerd toen ik mijn nieuwe motor verzekerde.
Als er maar een goed gekeurd slot om heen zat was het goed.
Ik doelde op het premieverschil tussen WA en WA+, niet op een premieverschil als je motor binnen of buiten staat :+

Let, zoals hier al vaker is vermeld, goed op een eventueel eigen-risico. Een aantal verzekeringsmaatschappijen hebben een verplicht eigen-risico, anderen kun je het kiezen om je premie te verlagen. Dat laatste is bij motoren vaak niet interessant omdat het om een premie van circa €15,- gaat, kun je nooit tientjes per maand besparen met een eigen risico van €150/€300.

Een noclaim beschermer is leuk als je jong bent met weinig schadevrije jaren, maar zit je al hoog in de ladder, dan ga je bij een schade een stapje terug en blijk je vaak nog steeds dezelfde korting te krijgen. Met andere woorden; weggegooid geld en leuk voor de verzekeringsmaatschappijen.
Daarbij val je nog steeds terug bij een ongeval in schadevrije jaren, alleen niet in premie bij die specifieke verzekeringsmij. Met andere woorden; stap je over naar een andere toko, en je hebt brokken gemaakt, dan ga je met de 'echte' schadevrije jaren verder die in RoyData (centrale database waar ze in kijken voor schadevrije jaren) staan en dan blijkt dat je onlangs een klapper hebt gemaakt. Of wel; verkapte klantenbinding, men gaat niet snel weg bij de huidige verzekeringsmij.

Wat betreft de motor bij je auto- of motorverzekering erbij doen; dat kan vaak, je krijgt dan dezelfde korting die je bij je auto/andere motor krijgt, maar NIET de schadevrije jaren. Schadevrije jaren bouw je helaas per voertuig op.
Crash je door je eigen schuld je auto (of je 1e motor) en gaat de korting omlaag? Dan zal dit ook zo bij het 2e voertuig zo zijn.
Hoe dan ook loont zo'n zogenaamd '6-wielenplan' wel, want je korting kan leuk oplopen. Voor mijn 2e motor (gekocht september 2013) heb ik 0 schadevrije jaren, maar wel 80% korting op de premie, omdat ik met motorverzekering #1 13 jaar schadevrij stuur.

Nu moet ik alleen wel #1 overeind houden natuurlijk, om de premie voor #2 scherp te houden. :+
Ik weet niet bij welke maatschappij je zit, maar bij mijn maatschappij maakt het niets uit wat ik met eerste voertuig doe. De korting die bij aanvang van het tweede voertuig is gegeven blijft gewoon staan (en telt jaarlijks door) als #1 in schadevrije jaren of korting achteruit gaat. Pas als voertuig #2 zelf een schade rijdt zal er aan de korting worden gesleuteld.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er ook aan wat de waarde is van je motor, er zijn verzekeringen waarbij motoren van 15.000 euro en hoger tussen 23.00u en 06.00u binnen moeten staan en soms ook nog eens ergens aan vast. Hoeft natuurlijk niet bij elke verzekeringsmaatschappij te zijn.

De rest daaronder gewoon met een ART4-slot.
Mag er toch vanuit gaan als je een fiets van die prijs hebt dat je dan zelf wel bedenkt om hem binnen te zetten :X
 
Ik doelde op het premieverschil tussen WA en WA+, niet op een premieverschil als je motor binnen of buiten staat :+

Let, zoals hier al vaker is vermeld, goed op een eventueel eigen-risico. Een aantal verzekeringsmaatschappijen hebben een verplicht eigen-risico, anderen kun je het kiezen om je premie te verlagen. Dat laatste is bij motoren vaak niet interessant omdat het om een premie van circa €15,- gaat, kun je nooit tientjes per maand besparen met een eigen risico van €150/€300.Ik weet niet bij welke maatschappij je zit, maar bij mijn maatschappij maakt het niets uit wat ik met eerste voertuig doe. De korting die bij aanvang van het tweede voertuig is gegeven blijft gewoon staan (en telt jaarlijks door) als #1 in schadevrije jaren of korting achteruit gaat. Pas als voertuig #2 zelf een schade rijdt zal er aan de korting worden gesleuteld.
Nu ik het nog eens lees heb ik het toen verkeerd begrepen oeps :X
 
Ik doelde op het premieverschil tussen WA en WA+, niet op een premieverschil als je motor binnen of buiten staat :+

Let, zoals hier al vaker is vermeld, goed op een eventueel eigen-risico. Een aantal verzekeringsmaatschappijen hebben een verplicht eigen-risico, anderen kun je het kiezen om je premie te verlagen. Dat laatste is bij motoren vaak niet interessant omdat het om een premie van circa €15,- gaat, kun je nooit tientjes per maand besparen met een eigen risico van €150/€300.Ik weet niet bij welke maatschappij je zit, maar bij mijn maatschappij maakt het niets uit wat ik met eerste voertuig doe. De korting die bij aanvang van het tweede voertuig is gegeven blijft gewoon staan (en telt jaarlijks door) als #1 in schadevrije jaren of korting achteruit gaat. Pas als voertuig #2 zelf een schade rijdt zal er aan de korting worden gesleuteld.
Op dit gedeelte nog een kleine toevoeging.
Wanneer je motor een startonderbreker heeft zoals het hiss van honda vervalt het eigen risico.
Bij mij tenminste wel scheelt toch wel weer 350 euro :+
 
Ik heb ook WA+ bij Univé + Pech Hulp, kost me geloof ik 10 euro per maand.
idd Brand water diefstal en aanrijding wilde dieren.
geeft toch net effe beter gevoel en scheelt maar 2 euro op gewoon WA.
 
Ik weet niet bij welke maatschappij je zit

Dat is bij KNMV (Aon) zo. Je krijgt voor de 2e motor 0 schadevrije jaren bij aanvang (tenzij je 'm ergens anders natuurlijk verzekerd had, maar ik ga even uit van een motor die je net erbij hebt gekocht), je krijgt dan dezelfde korting als motor #1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan