wa vinden jullie

peerke85

MF'er
1 apr 2006
190
0
de fendert
ik vind dat ze in nederland onderhand overal die vangrail moeten vervangen.
het is levensgevaarlijk ik had een tijdje geleden wel iets gehoord dat ze zoiets zouden gaan doen of zo maar hoor of zie er weinig van :(

en iedere keer lees je het weer in de krant motorijder verongelukt en altijd sta
de vangrail erbij :(

wat vinden jullie of heeft er iemand miss iets van gehoord
 
ik vind dat ze in nederland onderhand overal die vangrail moeten vervangen.
het is levensgevaarlijk ik had een tijdje geleden wel iets gehoord dat ze zoiets zouden gaan doen of zo maar hoor of zie er weinig van :(

en iedere keer lees je het weer in de krant motorijder verongelukt en altijd sta
de vangrail erbij :(

wat vinden jullie of heeft er iemand miss iets van gehoord

Vangrails hebben ook een goede functie, ze staan er dus niet voor niets. Wel zou het mooi zijn als ze wat veiliger zouden zijn voor ons als motorrijder.
 
Ik vind dat jij lid van de MAG moet worden :Y
 
Vangrails hebben ook een goede functie, ze staan er dus niet voor niets. Wel zou het mooi zijn als ze wat veiliger zouden zijn voor ons als motorrijder.

:^

maar beter zou zijn...: geen ander verkeer op de weg dan [me]zZlaapkopZz ;) *O*
[/me]


[me]zZlaapkopZz vind dit topic een beetje vragen naar de bekende weg
[/me]





:+
 
Het zou zo moeten worden als in Duitsland: onder 9 vd 10 vangrails zit daar een geleiderail zodat motorrijders er niet als oma's frieten uit komen na aanraking :)
 
Hoeveel moeite zou het zijn om een paar geïmpregneerde platen van 8mm in de bochten tegen de vangrail te schroeven? Dan ben je in één keer een aantal doden per jaar kwijt.
 
Hoeveel moeite zou het zijn om een paar geïmpregneerde platen van 8mm in de bochten tegen de vangrail te schroeven? Dan ben je in één keer een aantal doden per jaar kwijt.

Het klinkt inderdaad erg makkelijk. Maar heb je enig idee hoeveel kilometers er aan vangrails staan in nederland? Ik niet, maar het zullen er heel veel zijn.
 
Geleiderails zijn ontwikkeld op een functie.

Voorkomen dat de meest voorkomende voertuigen te ver van de weg geraken als ze de macht over het stuur kwijtraken.
Ze staan bv redelijk "slap" op die staanders zodat ze wat meeveren, over de langte zal een geleiderail zo goed als nooit breken. Zo word dus bv voorkomen dat een voertuig op de snelweg op de baan voor tegemoetkomend verkeer komt, wat vele malen gevaarlijker is als blijven op de baan waar men dezelde kant op rijdt/glijd en met ongeveer de zelfde beginsnelheid.

De verhouding auto's en vrachtauto's ten aanzien van motoren is dusdanig dat ik het ze niet kwalijk kan nemen dat men dat als beginpunt heeft genomen bij de ontwikkeling van geleiderails.

Zeker zal een onderplaat helpen doden te voorkomen, maar afhankelijk van de hoek waarmee je ermee in aanraking komt zul je nog steeds zwaar letsel oplopen.

De snelheid blijft hetzelfde, de druk word alleen beter verdeeld.
Alleen...of je lichaam alsnog die zeer snelle afremming aankan ??
Vanaf ongeveer 30 kilometer per uur met je gehelmde hoofd ergens tegenaan is goed voor de doood doordat het bloed gewoon dwars door je hersenen en bloedvaten heen schiet...


Het aantal doden zal afnemen, maar of het aantal zwaargewonde motorrijders minder zal toenemen als het aantal doden afneemt ??


Begrijp me goed, ik ben ook voorstander van beplating van die paaltjes, maar ik vind wel dat meer motorrijders zich moeten beseffen dat het geen absoluut wondermiddel is!!!



Misschien een constructie waarbij de platen/panelen een 10 - 15 cm ruimte hebben om mee te veren, met progressieve veren erachter ofzo..??

Alles draait om energie absorbtie, in hoeveel afstand raak ik hoeveel snelheid kwijt....



Eigenlijk vind ik die platen met veren erachter best een goed idee ?? O-) :?
 
volgens mij heb ik deze topic al heel vaak voorbij zien komen :Z :Z :z

[me] en toch blijf ik ze lezen :? [/me]
 
volgens mij heb ik deze topic al heel vaak voorbij zien komen :Z :Z :z

[me] en toch blijf ik ze lezen :? [/me]

maar zelden met zo'n belabberde Nederlandse spelling in de startpost als in dit topic *O*

En als het je niet bevalt...niet op klikken --> hoef je t ook niet te lezen..en al helemaal niet op te antwoorden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan