Waaaaaaaaaaaaaaaaaaat!! Is hier onderuit te komen?

penguin

MF veteraan
12 apr 2004
1.978
0
Dit is echt niet te geloven. Nadat ik eerder vandaag m'n fanmail binnen heb gekregen, rijd ik vanavond over de A8 in de richting van de afslag P'end. Shit, brug open, dus rustig rijd ik tussen de auto's door en ga vooraan staan. Op het moment dat ik stilsta zie ik dat de achterste bomen alweer open zijn (brug was dus blijkbaar net dicht gegaan weer) en de voorste gaan net open. Ik rij weg, word ik even later aan de kant gezet door oom agent op de A7. Reden: ik was weggereden op het moment dat de bomen 2/3e open zijn volgens hem, en op de bon (letterlijk): "Bij brug niet stoppen bij rood licht"; kosten €95,-. Daarna kreeg ik nog een fantastische opvoedkundige les van onze blauwgekleurde demagoog: "Dat de brug nog best open kon zijn" (kan niet, automatische brug en achterste bomen staan altijd al een tel of 10 open vóór de voorste opengaan) "dat ik niet was was gestopt maar aarzelde" (stond wel degelijk paar tellen stil).

Nou weet ik niet of hier onderuit te komen is en dat zal vast wel niet, maar dit is wel echt typisch een naaistreek om aan het quotum te komen, want het (en dat is regelmatig) aantal keren dat ik voor de brug al heb gestaan met meerdere motoren (incl. een keer naast motoragent!), reden ze *allemaal* weg wanneer de bomen nog niet 100% open waren. Maar goed, dat is geen excuus natuurlijk. Overigens heeft Dhr. Pet wel mijn voornaam fout geschreven op de bon :P

Arrrrgh... Zo dat lucht op :+ Iemand met ideëen voor verweer? O-)
 
Laatst bewerkt:
De agent in kwestie (wanneer hij niet in functie is, anders levert dat wederom een bon op, dit maal voor belediging van een ambtenaar in functie) opzoeken en zeggen dat het een klootzak is, veel meer kun je helaas niet doen...
 
Tja als "meneer agent" z'n respect terug wil verdienen op straat door kinderachtig te doen zal m'n laatste restje respect wel in een afgrondje vallen.
Hulde aan deze daad van bevordering van de verkeersveiligheid.
...
.....
.......
......... |(
 
wat de politieagent heeft gezegd kan mij eigenlijk niks schelen (want de meeste denkt tegenwoordig aan de quotum die ze moeten halen), jij weet het verhaal het beste. Ik zou als ik jou was een bezwaarschrift schrijven naar de justitie en evt (een kopie) van je bon meesturen, maar iig je gegevens.
Zo te lezen heb je jammer genoeg geen ooggetuigen die je konden helpen.

Ik wens je veel succes ermee :}
 
Volgende keer dat je zoiets hebt na het krijgen van de bekeuring op sacrcastische toon zeggen dat je respect voor de politie weer flink gegroeit is.
 
Ik denk dat je met een verweer weinig kans maakt '(

Hooguit roepen dat een auto ook al begon te bewegen (beetje bluffen moet kunnen O-) ) en dat je vanwege je eigen veiligheid toen maar bent weggereden om niet in de stroom van wegrijdende auto's terecht te komen. Nog iets roepen dat je als motorrijder defensief moet rijden op een assertieve manier... en nog wat bla, bla... maar je maakt m.i. weinig kans.

Vroegâh dacht je dan dat zo'n agent er de vorige nacht niet op mocht en dat ie dat afreageerde, nu heeft ie een quotum |(
 
Ga je bij een spoorwegovergang ook al rijden als de bomen nog niet helemaal omhoog zijn en het rode licht nog brandt?

Bekeuring is wellicht wat overdreven, maar beetje raar om hier zo vreselijk verontwaardigd over te doen...
 
Ga je bij een spoorwegovergang ook al rijden als de bomen nog niet helemaal omhoog zijn en het rode licht nog brandt?

Bekeuring is wellicht wat overdreven, maar beetje raar om hier zo vreselijk verontwaardigd over te doen...

:^

Daarom is dit de aller-aller laatste keer dat ik in zo'n topic reageer.
Doen ze zelf iets stoms / doms / fout (lees door rood licht rijden, te snel rijden etc.) krijgen ze een bekeuring (terecht naar mijn bescheiden mening) gaan ze lopen mouwen dat ze een bekeuring krijgen en hoe ze er onderuit kunnen komen |( |( |(
Wees een vent, accepteer de bekeuring, betaal en :] leker verder 8-) :+
 
Ga je bij een spoorwegovergang ook al rijden als de bomen nog niet helemaal omhoog zijn en het rode licht nog brandt?

Bekeuring is wellicht wat overdreven, maar beetje raar om hier zo vreselijk verontwaardigd over te doen...
Kan je toch niet echt met elkaar vergelijken vind ik. Trein rijdt iets harder dan boten varen. Je hebt dus ook meer kansom het te overleven om het maar ff zo te zeggen.
Daarbij worden de slagbomen die voor de treinen gebruikt worden, computergestuurd (dus meer kans op op storingen (kijk maar eens op Zoetermeer oost hoe vaak die dingen het daar niet goed doen))

De slagbomen die voor boten gebruikt worden is nog puur mensen werk. Die gaan pas weer omhoog als de brug dicht is en de boten voorbij zijn. :)
 
Kan je toch niet echt met elkaar vergelijken vind ik. Trein rijdt iets harder dan boten varen. Je hebt dus ook meer kansom het te overleven om het maar ff zo te zeggen.
Daarbij worden de slagbomen die voor de treinen gebruikt worden, computergestuurd (dus meer kans op op storingen (kijk maar eens op Zoetermeer oost hoe vaak die dingen het daar niet goed doen))

De slagbomen die voor boten gebruikt worden is nog puur mensen werk. Die gaan pas weer omhoog als de brug dicht is en de boten voorbij zijn. :)

:^ Die brug springt niet zomaar weer open omdat er nog een boot aankomt, die trein kan nog wel even snel voorbijkomen :X
 
Nou weet ik niet of hier onderuit te komen is en dat zal vast wel niet, maar dit is wel echt typisch een naaistreek om aan het quotum te komen, want het (en dat is regelmatig) aantal keren dat ik voor de brug al heb gestaan met meerdere motoren (incl. een keer naast motoragent!), reden ze *allemaal* weg wanneer de bomen nog niet 100% open waren. Maar goed, dat is geen excuus natuurlijk. Overigens heeft Dhr. Pet wel mijn voornaam fout geschreven op de bon :P

Arrrrgh... Zo dat lucht op :+ Iemand met ideëen voor verweer? O-)

Het is altijd lullig als je een prent krijgt. Ik kreeg 2 dagen geleden ook een enveloppe van het CJIB op de mat. Overschrijding van de maximum snelheid op een nagenoeg lege snelweg. Gevaarlijk? Nee! Overtreding? Ja! het vriendelijke verzoek of ik ff 90 euri wil overmaken t.a.v. de staatskas. Tuurlijk baal je van zo'n boete.
Aan de andere kant denk ik dan wel: Ach hoe vaak rijd ik niet te hard? Hoe vaak haal ik niet in waar dat niet is toegestaan? Hoe vaak maak ik niet een andere overtreding? Als ik iedere keer dat ik me niet aan de regels houd een prent zou krijgen, dan zou ik pas echt ziek zijn. Maar gelukkig ligt oom agent niet altijd op de loer...
Je weet dat je je aan de regels te houden hebt. Doe je dat niet, dan kan je daarvoor een prent krijgen. Dat weet je van te voren. Het is dus een keuze die je maakt. Niemand zit te wachten op een opvoedende preek, want we weten het zelf allemaal veels te goed. Maar als je het dan allemaal zo goed weet, krab jezelf dan ook eens achter je oren en vraag je af of je de prent misschien niet een heel klein beetje aan jezelf te danken hebt.
Wat mijn boete betreft, die betaal ik gewoon, ik heb gegokt en verloren. Shit happens.
Jij wilt onder jouw boete uit? Een bezwaar kan je natuurlijk altijd indienen, niet geschoten is zeker mis. Hoewel ik jouw manier van reageren wel een tikkeltje kleinzielig vind...
 
Aan het begin van het topic zeg ik al dat ik zelf ook wel in dat ik er niet onderuit kan. En als je m'n andere topic had gelezen ben ik ook echt niet te beroerd om te betalen. Ik ben alleen boos omdat voor een dergelijke 'overtreding' best een waarschuwing had gekund omdat alle motorrijders daar eerder wegrijden om niet het autoverkeer achterop te krijgen.
 
over het algemeen gaan de lampen bij een brug eerder uit dan dat de bomen om hoog zijn dus de argumenten van de pet meneer kloppen niet.
maar om te zeggen 2/3 van de bommen en dergelijke,
iets anders op schrijven moet je melden tijdens het op maken van de pv je mag een statement geven en hij moet het noteren.
deed hij dit niet kan je beklag doen gelijk na het op maken van de pv bij het dichtsbijzijnde pb.
een bezwaarschrift heeft geen effect.
 
Aan het begin van het topic zeg ik al dat ik zelf ook wel in dat ik er niet onderuit kan. En als je m'n andere topic had gelezen ben ik ook echt niet te beroerd om te betalen. Ik ben alleen boos omdat voor een dergelijke 'overtreding' best een waarschuwing had gekund omdat alle motorrijders daar eerder wegrijden om niet het autoverkeer achterop te krijgen.

Volgens mij vroeg je toch heel duidelijk: 'Kan ik hier onderuit komen?' Dat staat notabene in je topictitel. Maar je bent niet te beroerd om te betalen? Beetje tegenstrijdig hoor. Uit jouw verhaal in dit topic blijkt niet dat het jou ALLEEN maar ging om het feit dat je 'boos' was. Je vraagt of je onder de boete uit kunt. Dat het ook met een waarschuwing afgedaan had kunnen worden is jouw mening. Als alles met een waarschuwing zou worden afgedaan, zouden er nog maar weinig mensen overblijven die zich aan de regels houden. Als het goed is denkt ieder weldenkend persoon na het krijgen van een boete de volgende keer wel 2x na als een soortgelijke situatie zich weer voordoet. Het is dus maar de vraag of een waarschuwing hetzelfde effect teweeg zou kunnen brengen. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan