Waaldijk al afgesloten

Jo van Gaal

MF'er
27 mei 2002
123
4
Handel
Vanmorgen wilden we met een groepje over de dijk van Lent naar Tiel.
Direct na Lent stonden verbodsborden voor auto's (nog een beetje gerechtigheid) en motoren. Bij het eerste hek stonden twee politie-agenten. Een fotograaf was foto's aan het maken.

Is de afsluiting van deze dijk al een feit??
 
Is dat niet tot september afgesloten voor gemotoriseerd verkeer ?
van zaterdag's en zondags 10:00 tot 18:00 uur ?
 
Ja, nadat ik aan een doorgaande weg hier in Zoetermeer ben gaan wonen, vind ik ook maar dat die voor het gemotoriseerde verkeer moet worden afgesloten. Die weg ligt er al 20 jaar, ik woon er 3 jaar, en heb er last van. Dat klopt toch niet ?!? :? :? :?

Dat is nou precies hetzelfde met die k*tdijkbewoners. :( :( :(
 
Zoekt en gij zult vinden eejjj... :)
Ofwel: Dijkverbod voor MOTORvoertuigen.... B|

Geldt dus als een voorproefje voor komend jaar... '(
Aan de andere kant... doordeweeks kan je er nog lekker ongestoord rijden... ;)

Het idee erachter is idioot, om ongemotoriseerd verkeer als skeelers en fietsers de ruimte te geven. Dus omdat er fietsers uit het hele land daar willen fietsen, mogen motorrijders en koekblikken er niet komen... |(

Mooi... dan gooien ze die dijk ook maar 2 avonden dicht voor fietsers en ander gespuis, zodat wij motoren ongehinderd kunnen rijden... :P
 
[me]roflastc volgt ff niet waar dit allemaal over gaat.[/me]

hierover klik

Omdat dat gigantisch leuke bochtjes zijn daar stikt het er altijd in de weekenden en 's avonds van de motoren.
Echter, laatst is er op een ander dijkgedeelte in de buurt 's avonds een oude man doodgereden die daar aan het skeeleren was, motorrijder was gewond.
Iedereen die langs een dijk woonde wilde 'hun' dijk gelijk afgesloten hebben voor
motorrijders.
 
Zoekt en gij zult vinden eejjj... :)
Ofwel: Dijkverbod voor MOTORvoertuigen.... B|

Geldt dus als een voorproefje voor komend jaar... '(
Aan de andere kant... doordeweeks kan je er nog lekker ongestoord rijden... ;)

Het idee erachter is idioot, om ongemotoriseerd verkeer als skeelers en fietsers de ruimte te geven. Dus omdat er fietsers uit het hele land daar willen fietsen, mogen motorrijders en koekblikken er niet komen... |(

Mooi... dan gooien ze die dijk ook maar 2 avonden dicht voor fietsers en ander gespuis, zodat wij motoren ongehinderd kunnen rijden... :P


lol idd ik moest maar es in het weekend gaan werken en buiten de seizoenen op vakantie :P
 
hierover klik

Omdat dat gigantisch leuke bochtjes zijn daar stikt het er altijd in de weekenden en 's avonds van de motoren.
Echter, laatst is er op een ander dijkgedeelte in de buurt 's avonds een oude man doodgereden die daar aan het skeeleren was, motorrijder was gewond.
Iedereen die langs een dijk woonde wilde 'hun' dijk gelijk afgesloten hebben voor
motorrijders.

is daar idd pislink met al die fietsers, skeeleraars en kids op skelters..

woon zelf in de buurt van Tiel en ken dat stukje wel, maar gelukkig zijn er hier genoeg wat 'rustigere' dijkjes.
stukje van Kesteren af naar eiland v. Maurik is ook erg leuk om te rijden!
 
Nou ik hoop voor die dijkbewoners dat de ambulance ook te laat komt door die hekjes. _O- _O- _O-
En mocht 'ie op tijd komen, dat ze achterin die zelfde ambulance ook nog een hernia krijgen door de door hunzelf aangevraagde verkeersdrempels *O* *O* *O*
 
is daar idd pislink met al die fietsers, skeeleraars en kids op skelters..

woon zelf in de buurt van Tiel en ken dat stukje wel, maar gelukkig zijn er hier genoeg wat 'rustigere' dijkjes.
stukje van Kesteren af naar eiland v. Maurik is ook erg leuk om te rijden!

inderdaad pislink voor iedereen, jullie zouden daar allemaal weg moeten blijven O-)

zooo, nu heb ik bijna het rijk alleen
 
ik hoop dat je dit grappig bedoeld..

Zou die afsluiting ook 'grappig' bedoeld zijn... :?


Pure waanzin... dat afsluiten... nog ff en dan gaan we Nederland opsplitsen... een deel voor blikken... een deel voor langzaam verkeer... en een deel voor motorrijders... |(

Al die fokking drempels en achterlijke maatregelen maken het nix beter, maar het kost geld en dat is altijd fijn... geld van een ander uitgeven...
 
ik hoop dat je dit grappig bedoeld..


Ach en wat zou t als ie dat niet bedoeld. Het lijkt me dat voor hulpdiensten wel wat bedacht is. Ik hoop echt dat men es stikt in de regelgeving. We weten nu wel wat wel of niet gevaarlijk is of ben je pas blij als elke auto of motor niet harder dan 130 kan, is serieus EU plan nml.
 
Ach en wat zou t als ie dat niet bedoeld. Het lijkt me dat voor hulpdiensten wel wat bedacht is. Ik hoop echt dat men es stikt in de regelgeving. We weten nu wel wat wel of niet gevaarlijk is of ben je pas blij als elke auto of motor niet harder dan 130 kan, is serieus EU plan nml.

Ach het probleem zijn vaak de import dijkbewoners. Deze gaan een leuk pittoresk gelegen dijkhuisje kopen en dan blijkt het er niet rustig genoeg naar hun zin te zijn.
 
Ach het probleem zijn vaak de import dijkbewoners. Deze gaan een leuk pittoresk gelegen dijkhuisje kopen en dan blijkt het er niet rustig genoeg naar hun zin te zijn.

hoeven nog niet eens import te zijn hoor. ik woon vanaf m'n geboorte in zo'n pittoresk dorpje, met van die leuke dijkhuisjes.

ga daar eens een uur of twee zitten, je waant je in de zomer op het TT-circuit. daarom snap ik ook best dat die lui gaan klagen, er rijden superveel fietsers en ouderen in nissan micra's daar en al die aso motorrijders die ertussendoor jagen, dat kan toch niet :(

maar ff serieus... gelukkig rijdt niet iedereen als een debiel daar, maar er zijn er gewoon een paar tussen die het voor de rest verpesten.

wat dat betreft snap ik die bewoners wel, jammer dat ze een generaliserend beeld hebben over motorrijders en dat ze niet naar een andere oplossing proberen te zoeken (verhuizen ofzo ;) )

klote dat ze het nu zo gaan doen, ik rij altijd graag over de dijk hier. :)
 
Laatst bewerkt:
Effe iets anders, wat nou, als je bij iemand op bezoek wilt die aan zo'n dijk woont, en je hebt nix anders dan een motor? Moet je dan je motor bij de afsluiting laten staan, en kilometers gaan lopen in je beschermende (dus warme) kleding?
 
Ach en wat zou t als ie dat niet bedoeld. Het lijkt me dat voor hulpdiensten wel wat bedacht is. Ik hoop echt dat men es stikt in de regelgeving. We weten nu wel wat wel of niet gevaarlijk is of ben je pas blij als elke auto of motor niet harder dan 130 kan, is serieus EU plan nml.

ik zou er niet blij van worden. het cjib ook niet trouwens.

of iedereen de gevaren goed in kan schatten vraag ik me ten zeerste af.

maargoed, dat mag iedereen helemaal zelf voor zichzelf inschatten! (helaas wordt het nu dus voor ons gedaan door dit soort ongein)
 
Het lijkt me dat voor hulpdiensten wel wat bedacht is.
Is vaak niet zo...

Hier in de gemeente had men "zomaar" een weg in het buitengebied éénrichtingsverkeer gemaakt waardoor een deel niet meer binnen de normtijd breikbaar was (zonder grote gevaren).

Is op last van de brandweer dus ongedaan gemaakt, maar dit gebeurt ook niet altijd.

En vraag ambulancebroeders maar eens wat ze van drempels vinden... heb zelf ooit met een zwaar gekneusde rug in een ambulance gelegen en elke drempel (en dan rees hij niet eens hard) ben je dan druk aan het vervloeken. Laat staan de mogelijke ellende voor mensen met echt zwaar rug- en nekletsel.
 
Ach.........het verbod geldt aleen voor het weekend.......dan rij ik daar toch niet, wel iedere werkdag.......tja.......
 
Is vaak niet zo...

Hier in de gemeente had men "zomaar" een weg in het buitengebied éénrichtingsverkeer gemaakt waardoor een deel niet meer binnen de normtijd breikbaar was (zonder grote gevaren).

Is op last van de brandweer dus ongedaan gemaakt, maar dit gebeurt ook niet altijd.

En vraag ambulancebroeders maar eens wat ze van drempels vinden... heb zelf ooit met een zwaar gekneusde rug in een ambulance gelegen en elke drempel (en dan rees hij niet eens hard) ben je dan druk aan het vervloeken. Laat staan de mogelijke ellende voor mensen met echt zwaar rug- en nekletsel.

Hier in de buurt heb je ook van die misselijk hoge en korte drempels op de dijk
Ik geef het je te doen als ambulance chauffeur.

Waar is die tijd gebleven dat je nog lekker met je kreidlertje over de dijk kon sjesen. Zondag's over de dijk naar opa en oma, koffie met een koekje en weer terug naar huis over de dijk. Soms kwam je alleen maar de streekbus tegen..of je hing erachter :) en daar kwam je echt niet voorbij :N


Thuis heb ik nog een ansichtkaart
Waarop een kerk, een kar met paard
Een slagerij J. van der Ven
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets
Maar het is waar ik geboren ben


Tis allemaal de schuld van...van...van de fietsdrager uitvinder :Y _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan