Waar beginnen met chopper-build?

SamVR

Digital creative
7 jul 2019
11
3
Oost-Vlaanderen
Hi guys!

Onlangs ben ik m'n tweejarige motomechanica cursus begonnen. Eind 2019 neem ik m'n rijlessen en haal dan normaal mijn A.

Intussen ben ik dus aan het dromen van een custom build om mee naar het werk te rijden maar ook een jaarlijks buitenlands reisje.

KEUZE BASIS (MODEL):
De basis moet een vlot rijdende motor worden van voor 2005 (zoveel mogelijk mechanische onderdelen zodat ik er zelf aan kan werken) en liefst van m'n geboortejaar (1990). Doel dat ik gewoon cosmetisch kan ingrijpen, aanpassen en originele stukken al dan niet verkopen. Qua best scenario einddoel: een Vtwin chopper met elektrische 'en' kickstarter, sissybar, mid-controls, minstens 800cc, ... Naast visueel dus qua vereisten al een leuke, flinke lijst aan het worden. Maar concreet geen flauw idee welke motor best als basis kan gebruikt worden. Kijk momenteel rond naar te ruime selectie: Marauder, Virago, Gsx, Vulcan, Intruder, Honda VT, ... een hele boel Japanners dus; tenzij ik extra budget pot voor een HD IRON883 of sportster

START THE BUILD:
Waar best starten? Stuk per stuk? Tank? Stuur? Sissybar?... Een tekening maken? 😂

Alle tips welkom ivm A) model en B) werkproces
 

Bijlagen

  • FF36794A-E8B9-4601-9A8A-E4688B6EEF50.jpeg
    FF36794A-E8B9-4601-9A8A-E4688B6EEF50.jpeg
    75,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
zoek een bike waar van je je tevreden bent met de motor.

dan beginnen met bouwen en natuurlijk een plan in je hoofd hebben.
 
Het is natuurlijk zo dat een sportster het gemakkelijkst is omdat er een miljoen onderdelen voor zijn dus ook gebruikt
En als de eerste aankoop van een stuur niet goed is dan verkoop je het weer en koop je in een andere
Heb denk ik 8 stuurtjes op mijn shovel gehad , 6 zadels , 5 tanken 4 stel wielen
En als iets me echt bevalt blijft het erop
Nu na 8 jaar is ie zo’n beetje naar mijn zin , denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan