Waar beginnen met circuitrijden, race licentie

FastDaniel

Die hard MF'er
12 mei 2013
266
4
Purmerend
Twitter
Instagram
Ik wil graag beginnen met circuitrijden maar weet niet waar ik wil beginnen..

Er zijn veel organisaties zoals
- motorsportlifestyle
- trackdays4all
- race-academy
- crtholland

etc. maar waar zou ik het beste kunnen beginnen, ik zou ook graag een race licentie willen halen maar hiervoor heb ik denk ik wel circuit ervaring voor nodig?

En ja ik denk dat ik Rossi ben :]
 
Ik heb 1 jaar vrij rijden (motorsportschool) gedaan en toen besloten om te gaan racen.
Uiteindelijk voor de Yamaha 125R Cup gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een paar keer Zandvoort doen via MSL dit jaar, leuke baan en goede begeleiding.
En lekker in de buurt voor jou!
 
Ik heb zelf heel goede ervaring op kunnen doen bij t CRT
Goede uitleg ,rustig an beginnen ,en veel tips en trucs.
Zorg in ieder geval dat je begint bij t begin!!
Niet gelijk gaan vrij rijden ,vooral niet in een te snelle groep starten.
In ieder geval inschrijven bij een organisatie waar ze met voorrijders werke.
Beter een paar tientjes meer voor een dag met begeleiding
Dan zomaar wat in de rondte te boenderen
Gr. Jur
 
Als je al wat dagen gereden hebt en wat ervaring hebt is een dag (licentie) cursus bij Bach met video begeleiding ook aan te raden.
 
Ik heb zelf heel goede ervaring op kunnen doen bij t CRT
Goede uitleg ,rustig an beginnen ,en veel tips en trucs.
Zorg in ieder geval dat je begint bij t begin!!
Niet gelijk gaan vrij rijden ,vooral niet in een te snelle groep starten.
In ieder geval inschrijven bij een organisatie waar ze met voorrijders werke.
Beter een paar tientjes meer voor een dag met begeleiding
Dan zomaar wat in de rondte te boenderen
Gr. Jur

Dit is volgens mij de eerste post van je die ik in 1 keer begrijp! Normaliter moet ik jouw posts meerdere keren lezen :P


Ontopic: Helemaal eens met Jur, lekker met voorrijders de eerste keren en pas vrij gaan rijden als je je helemaal comfortabel voelt
 
Ik wil graag beginnen met circuitrijden maar weet niet waar ik wil beginnen..

Er zijn veel organisaties zoals
- motorsportlifestyle
- trackdays4all
- race-academy
- crtholland

etc. maar waar zou ik het beste kunnen beginnen, ik zou ook graag een race licentie willen halen maar hiervoor heb ik denk ik wel circuit ervaring voor nodig?

En ja ik denk dat ik Rossi ben :]

Waarom wil je een licentie halen? Wil je ook races gaan rijden? Anders beetje zinloos. Zoals gezegd ga lekker wat track days doen met begeleiding en bouw het zo op.
 
Ik heb 1 jaar vrij rijden (motorsportschool) gedaan en toen besloten om te gaan racen.
Uiteindelijk voor de Yamaha 125R Cup gekozen.
Leuke cup :)

Gewoon een paar keer Zandvoort doen via MSL dit jaar, leuke baan en goede begeleiding.
En lekker in de buurt voor jou!
Ja wil ik doen lekker in de buurt, MSL/Race-academy?
Bij race academy zou ik denk ik het meest kunnen leren?
MSL & race academy horen toch bijelkaar?

welke zouden jullie mij aanraden?
Rij met mijn eigen motor SV 650 s 2006..

Ik heb een site gemaakt waar je misschien wat aan hebt als je dagen willen plannen.

Circuitfreak.nl
Mooi! handig website :)

Waarom wil je een licentie halen? Wil je ook races gaan rijden? Anders beetje zinloos. Zoals gezegd ga lekker wat track days doen met begeleiding en bouw het zo op.
Opbouwen en onderaan beginnen lijkt mij logisch..

Ja in de toekomst wil gaan racen
 
Leuke cup :)Ja wil ik doen lekker in de buurt, MSL/Race-academy?
Bij race academy zou ik denk ik het meest kunnen leren?
MSL & race academy horen toch bijelkaar?

welke zouden jullie mij aanraden?
Rij met mijn eigen motor SV 650 s 2006..Mooi! handig website :)Opbouwen en onderaan beginnen lijkt mij logisch..

Ja in de toekomst wil gaan racen
Ligt een beetje aan je budget, maar als je met een 2000 R6, cbr600 2003 oid met fatsoenlijke vering zou beginnen, dan heb je een leuk sturende fiets, waar je plenty reserve delen voor kunt vinden.

CRT en MSL vrijrijden om een beetje rijlijnen te ontdekken en als je dat leuk vind, kun je bv bij RSZ (http://www.rszmotorsport.nl) een racelicentie halen en gaan ZACcen (meestal doordeweeks) of anders OWcup (meestal zaterdags) gaan rijden.
 
Ik ook... :/

full
 
Ligt een beetje aan je budget, maar als je met een 2000 R6, cbr600 2003 oid met fatsoenlijke vering zou beginnen, dan heb je een leuk sturende fiets, waar je plenty reserve delen voor kunt vinden.

CRT en MSL vrijrijden om een beetje rijlijnen te ontdekken en als je dat leuk vind, kun je bv bij RSZ (Home - RSZ Motorsport) een racelicentie halen en gaan ZACcen (meestal doordeweeks) of anders OWcup (meestal zaterdags) gaan rijden.
Na mijn eerste MSLtje ga ik naar een circuit motor zoeken, hier maak ik nog een topic voor...

dit misschien iets voor je ?
www.knieaandegrond.nl
Ja, wel leuk maar wil liever ervaring voor een weekje Spanje ;)
 
Lekker beginnen met MSL dagen en als t lekker gaat kun je daar zonder licentie wedstrijden rijden en dus wat wedstrijdervaring opdoen (MSL cup) Goeie organisatie en opleiding en de meeste dagen op CPZ
 
Lekker beginnen met MSL dagen en als t lekker gaat kun je daar zonder licentie wedstrijden rijden en dus wat wedstrijdervaring opdoen (MSL cup) Goeie organisatie en opleiding en de meeste dagen op CPZ
:^ helemaal mee eens
 
Laatst bewerkt:
Hey Ferry, wat voor afspraken heb jij met de moderators over spam?? ;) *D daar zul je vast wel wat vunzigs voor moeten doen :o
 
Laatst bewerkt:
Dr is een topic gesloten gisteren. Zit jij daar soms achter?

Nee zeker niet, was een geintje. Wat kan mij t boeien man, hoop dat je al je dagen bomvol hebt zitten, gun t je van harte!! Jouw topic gesloten?

Wij proberen trouwens met je naar Mettet te gaan, je hebt in Mei toch een dag? ff kijken hoe t uitkomt want wil een beetje trainer voordat we er met de zac naar toe gaan
 
Laatst bewerkt:
Lekker beginnen met MSL dagen en als t lekker gaat kun je daar zonder licentie wedstrijden rijden en dus wat wedstrijdervaring opdoen (MSL cup) Goeie organisatie en opleiding en de meeste dagen op CPZ

:^ en als je op CPZ uit de voeten kan, dan zul je op de andere circuits gelijk ook lekker rondgaan. Mooie, leerzame baan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan