Waar bezuinig jij allemaal op, op je bike

booze_lets_cruise

Banned User
4 aug 2005
195
0
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.

- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.


En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?
 
Kleding, onderdelen, onderhoud zijn allemaal zaken waar ik niet op bezuinig.

Als ik iets ff niet kan betalen rijd ik wel niet.

(tot nu toe nog niet voor gekomen trouwens, vind altijd wel wat anders dan mijn motor om op te bezuinigen :Y )
 
ik hou het helemaal niet betaalbaar:
ketting verrot? nieuwe
remblokjes geschaafd? nieuwe
achterband gepropt door lek? nieuwe
alles wat stuk is moet gefixt worden en ik bespaar zowieso niet op de veiligheid.. race overall, om de paar jaar nieuwe helm, handschoenen en laarzen etc,

Alleen me verzekering is wa +
 
bespaar niet op mijn motor.
ding moet gewoon goed zijn.


houd wel in dat er wat minder geld overblijft voor opleuk shit zoals kleine knippers en een sportuitlaat maar ik vind het belangrijker dat alles in perfecte staat is en blijft dan dat het opgeleukt wordt ten koste van onderhoud.
 
remblokjes was ik ook vergeten.

Zodra m'n voorste of achterste remblokjes zijn versleten dan ga ik ze niet meteen vervangen, maar rem ik zolang, met m'n achterste blokjes, bijvoorbeeld....als de voorsten versleten zijn.

Dat is best te doen.
 
je bobines bestellen in Mozambique zodat het 2 maanden duurt vooralleer je weer kunt rijden *D
 
Tsjemig! Als ik zo zou moeten motorrijden zou ik ermee stoppen! Banden, olie, kabels en helm bezuinig ik zowiezo niet op, das voor je eigen veiligheid. Hoogstens een tankje minder hard optrekken, kijken waar ik het goedkoopste onderhoud/banden kan krijgen enz. Verder moet t wel leuk en veilig blijven vind ik.
 
je bobines bestellen in Mozambique zodat het 2 maanden duurt vooralleer je weer kunt rijden *D


-O-

duurt nu 2 weken en hoop op dinsdag
heb wel ff in alle rust de ketting kunnen schoonmaken en spannen enzo.
stekkerverbindigen schoongemaakt en ingevet en nog meer van dat soort dingen.

ga morgen mischien even de carbs synchroniseren.
 
fiets-computertje erop gezet van 10 euro. Zo ga ik weer met gerust hart langs de flitspalen.

M'n chokekabel was eraan gegaan...het is dat het nog redelijk koud is...ik moest hem wel vervangen. Als het zomer was dan had dat uiteraard ook kunnen wachten.
 
Zelf je banden insijden idd zoals al gezegd is. Uhm, motorfiets koop ik bij Mohammed, dat scheelt aanzienlijk. Ook onderdelen koop ik bij hem, de levertijd is een week als het wat bekendere motorfietsen zijn, anders moet hij wat beter zoeken.
Van mijn oom, een echte raskaas, krijg ik altijd kleding. Iederreen geeft dat door in onze familie. Lekker zuinig, daar houden we van. En hij tapt ook benzine af bij de buren hun auto.
 
Ik bezuinig niks op het gebied van het motorrijden.
Dan bezuinig ik liever op wat anders.
 
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.

- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.

-
En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?
-Als m'n ketting stuk is koop ik een fietsketting-->goedkoper

-bandenprofiel idd zelf bijsnijden

-doe heel veel gel in m'n haar zodat dit als helm functioneert(goedkoopste gel +/-€2?)

-zit t liefst naakt op de motor(van dit uigespaarde geld kan ik dan weer gel of een fietsketting kopen)

-ik verzeker mijzelf ervan dat ik zonder brokken te maken weer thuis kom

-km teller heb ik niet nodig, tel de omwentellingen van m'n voorwiel en de snelheid waarmee dit gaat.

-toerenteller heb ik niet nodig. Ik rijd altijd in de 6e versnelling zodat de motor het minst verbruikt

-met een vloeitje dep ik oliedruppels van de straat, deze druppels spaar ik op en giet ze dan in de machine

- ik rij met de rest van het verkeer mee. Mijn snelheidsmeter was namelijk stuk, hierdoor weet ik niet of ik 90 km/h rij.

Zo hou ik het rijden betaalbaar :9
 
Zelf je banden insijden idd zoals al gezegd is. Uhm, motorfiets koop ik bij Mohammed, dat scheelt aanzienlijk. Ook onderdelen koop ik bij hem, de levertijd is een week als het wat bekendere motorfietsen zijn, anders moet hij wat beter zoeken.
Van mijn oom, een echte raskaas, krijg ik altijd kleding. Iederreen geeft dat door in onze familie. Lekker zuinig, daar houden we van. En hij tapt ook benzine af bij de buren hun auto.

Ik ken hem, goeie gozer die Mohammed, scheelt een hoop geld. In de slangen bij de benzinepompen zit ook altijd nog een restje. Rij je zo weer 3 km meer mee... VOOR NIKS :9~
 
Ik had graag wat bespaard op mijn verzekering, alleen doordat er bepaalde types zijn die hun motor als gevaar op de weg berijden en weer tegen mij of iemand anders aan rijden, moet ik weer meer premi gaan betalen |( |( |(


Koop een loopfiets
 
Ik had graag wat bespaard op mijn verzekering, alleen doordat er bepaalde types zijn die hun motor als gevaar op de weg berijden en weer tegen mij of iemand anders aan rijden, moet ik weer meer premi gaan betalen |( |( |(


Koop een loopfiets


je kan eens informeren bij je werkgever of ze een collectieve verzekring hebben op je werk.


dat scheelt in sommige gevallen meer dan de helft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan