Waar bezuinig jij allemaal op, op je bike

En als je nou eens een heel lang elastiek vast maakt aan je huis en aan je motor, dan bespaar je in ieder geval de terugreis *D

Goeie :} , ook handig wannneer je weer eens zonodig toeristisch moest rijden geen idee meer hebt waar je bent

Koekblikker vragen om je ff aan te duwen en daar dan 15km mee bezig zijn. Weer een liter gewonnen.
 
lama... geef je groot gelijk! :Y

Nog eent ip
ik altijd zonder licht! ook s'nachts.... scheelt toch weer ruim 100 watt! das toch weer een paar druppels benzine!
Je dynamo doet z'n werk toch wel...
Kan je beter je dynamo direct doorlussen aan een electromotor, scheelt weer benzine!
De accu voor het starten laad je op door wat stroom van een lantaarnpaal of van de buren te lenen.
Altijd eindigen bovenop een helling. Rij je de volgende keer naar beneden in zn 2/3, laat je koppeling opkomen en tadaa! Heb je ook meteen beginsnelheid, accelereren kost meer benzine! Accu heb je dan ook niet nodig, scheelt weer gewicht :)
 
lig allemaal niet zo wakker van wat t kost, hobby mag geld kosten en er blijft nog geld over om voor een 998 te 'sparen'.

Als ik op TS z'n manier moest rijden dan hield ik er heel snel mee op -O-
 
Ik heb bedacht dat ik eens 10 kg ga afvallen. Snijd het mes aan 2 kanten: ik zie er dan nog beter uit en het scheelt weer een paar druppels benzine :)

Gelukkig is het ook nog steeds klote weer waardoor ik nog niet weer opgestapt ben vanwege de pekel. Scheelt ook weer benzine :r


CAT
 
ik bezuinig helemaal niet. Wat maakt het nou uit dat het geld kost. Degene die het niet kunnen betalen durven gewoon geen risico te nemen in hun baan of zijn te lui om hard te werken anders hadden ze wel genoeg verdiend.
Ik vervang mijn remblokjes en banden iedere 5000 km. Gewoon omdat ik het kan. :Y

:W :W :W
 
Ik heb zo eens gekeken wat de grootste kostenposten zijn, en daarop bespaard.

- Verzekering.
Die kost veel geld, dus heb ik de motor geschorst en een plaat van een andere motor geleend. Scheelt ook boetes. Als ze me willen aanhouden vind ik altijd wel een vluchtweg. Die uniformen houden me toch niet bij met m'n supernoppen door het weiland ofzo.

- Benzine.
Een acculading voor het accuboormachientje kost niet zoveel. 's nachts zoek ik dan een auto op, en boor een gaatje in de benzinetank. Jerrycan eronder, en ik kan weer een week vooruit. Wat je op straat vind mag je houden, zei m'n moeder altijd.

- Banden.
Die zijn ook duur, dus heb ik er noppenbanden opgelegd. Al goedkoper dan wegbanden, maar het word nog mooier: als de noppen eraf gesleten zijn, dan kijk ik welke boer ingekuild gras heeft met autobanden erop om het zeil op z'n plek te houden. Daar leen ik dan een autoband, en daar zaag ik nieuwe noppen van. Een beetje plak doet de rest; d'r ligt zat kit op de bouw. Het zijn nog geen huizen, dus eigenlijk straat, en wat je op straat vind....

- Onderhoud.
Ik rij een BMW, dus veel hoef ik niet te doen. Een keer olie vervangen en dat was het wel. En ik heb ooit gelezen dat olie op de verversingstermijn nog lang niet op is. Bij de lokale garage haal ik zo af en toe wat afgelopen olie. Die kan best nog 10000km mee. Zij blij, ik blij. Het oliefilter en luchtfilter kun je prima uitspoelen en hergebruiken. Remvloeistof is ook onzin; een beetje diesel doet het ook prima. Daar kwam ik achter toen ik me vergistte bij het benzine lenen van een auto. Ik moest eigenlijk benzine hebben, maarja. En tsja, als het toch staat kun je het maar net zo goed gebruiken, toch? Je kunt er ook goed mee poetsen.

- Remblokken.
Als ze kaal zijn, dan kun je er best een stukje hout op schroeven. Gaat niet zo lang mee, maar plankjes vind je overal wel. En het ruikt lekker als je remt.

- Kleding.
Ooit gekocht, en gaat al heeeeel lang mee.

En soms verdien ik wat bij. Dan strooi ik grind in een mooie bocht op de dijk. Dan ga ik wachten tot een andere motorrijder daarop uitglijd en de dijk afdondert. Motorrijders helpen elkaar natuurlijk, dus ik laat een boer de ambulance bellen, en help zijn motor weer op de weg. Voor zoveel goedheid mag een mens toch wel een kleine beloning vragen, toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik bezuinig ook een heleboel :Y :Y

Heb m'n hele fiets vol gehangen met carbon,aluminium en titanium onderdelen om zo licht mogelijk te kunnen rijden :Y :Y

Benzine is al duur genoeg, dus des te minder gewicht des te minder brandstof :P

Koop dan direct een fiets die van zich zelf al een stuk minder zwaar is :P
 
Volgens mij neemt TS de hele boel in de maling.
Die zit nu waarschijnlijk in z'n vuistje te lachen om al onze reacties.
Vooral dat verhaal over schakels verwijderen uit je kettingwiel vindt ik echt te gek :9
Dat zou echt levensgevaarlijk zijn.
 
Volgens mij neemt TS de hele boel in de maling.
Die zit nu waarschijnlijk in z'n vuistje te lachen om al onze reacties.
Vooral dat verhaal over schakels verwijderen uit je kettingwiel vindt ik echt te gek :9
Dat zou echt levensgevaarlijk zijn.


En weet je........ik denk....dat het verhaal van kapitein Ortega,.......................best eens waar kan zijn ;)


Hij omschreef een onderwaterwereld met wezentjes niet groter als zijn duim.
 
Je bent niet wijs, motorrijden is niet goedkoop.
Je kunt best bezuinigen, maar dat ding van jou is gewoon niet veilig meer!
 
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.

- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.


En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?
Je spoort niet :W
 
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.

- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.


En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?
- ketting tot op het bot doe ik ook. En dat houdt in: 1/2 tand kunnen liften.
- Banden moeten ook opgereden voor er iets nieuws komt.
- helm hoeft echt niet iedere 5 jaar nieuw voor mij.
- Ooit een leren jas voor 125 piek gekocht, en zal nog heel lang mee gaan. En spijkerbroekkie idd.
- Verzekering WA 50 pleuro p/j.
- Onderhoud vind ik wel belangrijk, functionerende kabels en goede olie!
- Niet boven de 115, is zuinig en anders loopt ie zo te zweten B|
 
Lichten uit natuurlijk. Onderhoud doe ik allemaal zelf, wat ik niet kan gebeurt gewoon niet, Als iets kapot gaat merk je het toch zeker wel ?
En natuurlijk het 'moderne rijden'. Vlak achter een vrachtwagen heb je trouwens minder wind en rijdt je zuiniger. Motor uit bij stoplichten en pas weer aan als het groen is. Als er geen profiel meer op mijn banden zit is weer zomer en sliks hebben toch een betere weerstand ? Toeren op 2000 houden. Je kan op die van mij gerust 30 in zijn 5 rijden.
 
Je komt er nog wel achter als je op dingen gaat bezuinigen, en je rijdt je kop kapot als je rammelmotor uitmekaar dondert |(
Koop anders gewoon een motor wat vriendelijk/goedkoop in onderhoud is.

Edit: ik hoop toch niet dat de topicstarter dit echt meend? _O-
 
Tsjemig! Als ik zo zou moeten motorrijden zou ik ermee stoppen! Banden, olie, kabels en helm bezuinig ik zowiezo niet op, das voor je eigen veiligheid. Hoogstens een tankje minder hard optrekken, kijken waar ik het goedkoopste onderhoud/banden kan krijgen enz. Verder moet t wel leuk en veilig blijven vind ik.

:^ :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan