Waar bezuinig jij allemaal op, op je bike

Ik koop kettingreiniger/smeer bij polo/louis en in de winter pak ik een 125 kost
80 per jaar in de winter schors ik mijn fazer,zo doe ik het,maar als iets aan vervanging toe is doe ik het.
 
remmen spiegels banden verlichting en kleding moeten gewoon goed zijn en bij kapot of versleten vervangen. Onderhoud kun je wel wat op bezuinigen door iets meer kilomters door te rijden voordat je de olie laat vervangen en de filters schoonmaakt. Dat schoonmaken van de filters gaat heel goed met perstlucht....maar een keer lukt dat, daarna toch nieuw erin..

Brandstof: kijken waar het goedkoopst te tanken is..een paar cent per liter scheelt op jaarbasis toch weer wat, geneog voor een beurtje bij de dealer..of een nieuw bandje..

Maar ach..de veiligheid vooropgesteld....bezuinigen kan maar wel op de juiste dingen dan.
 
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.
FOEI FOEI FOEI!
- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.


En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?
:( :( :(
 
[me]Smit rijdt alleen met enorm slecht en vies weer
[/me]


Dan na 10 minuten weer thuis, en de rest v/d dag poetsen met water en zeep *D 8-)
 
Ik wilde laatst ook een schakel tussen mijn ketting vandaan halen, maar toen ik er weer een knup in wilde leggen was hij ineens te kort.

En toen het uiteindelijk tóch lukte, liep hij niet meer zo lekker over de tandwielen :?
 
Ik heb mijn motor laten behandelen met bedliner, een krasvaste en stootvaste kunststof coating die gebruikt wordt om laadbakken van pick-up trucks te beschermen:
57624574-M.jpg


Schoonmaken/poetsen hoeft niet meer en benzine morsen over de bedliner geeft geen beschadigingen.

Ik heb een pompje van mijn oude petroleumkachel waarmee ik benzine overhevel naar mijn 30 liter tank.

Ik doe zelf licht onderhoud zoals klepstellen en synchroniseren enzo.

Als ik een nieuwe rugbeschermer of helm wil dan bots ik gewoon op een auto en val dan heel dramatisch op de grond - resultaat, nieuwe rugbeschermer en nieuwe helm...
 
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.

- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.


En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?


Ten eerste, wat voor motor rijd je? weet iedereen iig welke je niet moet kopen..
Tweede: je bent niet wijs! bij evt verkoop je koper naaien vind ik ronduit asociaal. Je ketting en tandwielen maar een eind laten doen is gelukkig niet link, welleens gezien wat een kapot geslagen ketting aan kan richten?

Wellicht ben je beter af op de step (goedkoper) B|
 
Ten eerste, wat voor motor rijd je? weet iedereen iig welke je niet moet kopen..
Tweede: je bent niet wijs! bij evt verkoop je koper naaien vind ik ronduit asociaal. Je ketting en tandwielen maar een eind laten doen is gelukkig niet link, welleens gezien wat een kapot geslagen ketting aan kan richten?

Wellicht ben je beter af op de step (goedkoper) B|

Evt verkoop????? Je moet wel heel erg weinig verstand van motors hebben om niet te zien dat deze motor een wrak is!!
 
Economisch barre tijden ?????? Wat een meelul-gezeik, tjeezus. Het gaat economisch redelijk goed......eikel. B|





[me]tom tailor was jong in de jarig tachtig toen het ECHT economisch slecht ging.[/me]
 
Ik vroeg me af waar iedereen op bezuinigt in deze barre economische tijden, specifiek gericht op het motor-rijden dan.


Dit is waar ik op bezuinig:

- Ketting en tandwielen...ik heb tot 3x een schakel er tussen uitgehaald omdat m'n ketting te ver was uitgerokken om nog goed te kunnen spannen.
Zo kon ik er weer een tijd tegenaan...

- Ik rij, na geschat 20-30000 km's nogsteeds op dezelfde banden, van m'n motor...en hij was al 2de hands...maar er staat nog net ongeveer 1 mm profiel op.

- ik vervang m'n helm pas na 20 jaar of als hij zover is uitgerekt dat het me te rumoerig wordt op de motor (heb een jet-helm)

- Spijkerbroek en ouwe leren jas van m'n oom gekregen is m'n kledij.

- verzekering, ik doe woon-werk verkeer maar ik geef altijd het laagste km's op om zo weinig mogelijk te betalen, hehe...WA of course...

- km'teller kabel is kappot, heb ik niet vervangen, ik rij nu op de gok...heeft ook als voordeel dat hij minder km's heeft 'gelopen' als ik m'n bike weer wil verkopen.

- toerenteller kabel is kappot maar hoeft niet vervangen te worden, ik doe wel op m'n gehoor schakelen.

- olie is olie, ik haal hem wel van de LIDL of Aldi als ze ze hebben.

- ik kom niet boven de 90 km/h uit, ook niet op de snelweg, zo wordt m'n brandstof het beste verbruikt.


En zo hou ik motorrijden een beetje betaalbaar.
Hou houden julie het betaalbaar?


remblokjes was ik ook vergeten.

Zodra m'n voorste of achterste remblokjes zijn versleten dan ga ik ze niet meteen vervangen, maar rem ik zolang, met m'n achterste blokjes, bijvoorbeeld....als de voorsten versleten zijn.

Dat is best te doen.


_O-

You can't be serious!

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan