waar DB-killer kopen voor mijn Bos-uitlaat?

The Passion

MF veteraan
12 feb 2009
4.103
0
Hallo!

Op mijn yamaha fazer uit 2000 zit een mooie Bos "titanium grade two" uitlaat. Echter, zonder DB-killer. Deze zat er al niet bij toen ik 'm kocht. Ik wil nu met de motor naar Duitsland dus dan heb ik die DB-killer echt wel nodig. Wie weet waar en hoe ik aan zo'n DB-killer kom? Bestaan daar universele modellen voor of moet ik bij Bos zijn? Op hun site kon ik het niet vinden, maar het is natuurlijk ook al een wat oudere uitlaat..
Kortom: HELP, want ik ga al over een paar weekjes weg!

Groeten,
Marloes
 
Toch maar geen standaard uitlaat? ;)

Twijfel... mijn uitlaat klinkt namelijk zonder db-killer al uiterst normaal. Maar ik ben simpelweg gewoon op zoek naar de goedkoopste DB-killer, of een standaard uitlaat, voor een zacht prijsje. Dus ik orienteer me! Het is maar voor 1x, dus daar ga ik geen 100 euro voor neertellen. Dat trek mijn studiefinanciering niet ;-)
 
Volgens mij zijn ze gewoon los te koop bij BOS dealers.

En anders even 'db killer bos' intypen op marktplaats, 2 advertenties van dezelfde persoon uit Hapert ;)

Succes!
 
Weet ik wederom niet zeker, volgens z'n advertentie wel. En het gaat voornamelijk om de diameter van het gat en de plaats van het boutje.
Anders een mailtje aan die persoon op marktplaats, even uitleggen hoe en wat. Hij zal het vast wel weten.
 
Vergeet niet dat bij controle in duitsland vaak alleen gekeken wordt naar het E-keur logo en er geen DB meting plaatsvindt.

Dus een uitlaat zonder E-keur met db-killer wordt alsnog bekeurd aangezien deze uitlaat strikt genomen geen typegoedkeuring heeft.

Dus check of je een E-keur logotje op je uitlaat hebt staan, bij de text "for race use only" zou ik gaan kijken naar een goedkope 2e hands originele uitlaat als je de bekeuring wil ontlopen.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat bij controle in duitsland vaak alleen gekeken wordt naar het E-keur logo en er geen DB meting plaatsvindt.

Dus een uitlaat zonder E-keur met db-killer wordt alsnog bekeurd aangezien deze uitlaat strikt genomen geen typegoedkeuring heeft.

Dus check of je een E-keur logotje op je uitlaat hebt staan, bij de text "for race use only" zou ik gaan kijken naar een goedkope 2e hands originele uitlaat als je de bekeuring wil ontlopen.


Mmm hangt nogal van de agent af. Als jij gewoon rustig rijd en weinig lawij produceerd passen ze eerder het 'ik-steek-mijn-stok-in-de-uitlaat-en-als-het-niet-past-is-het-goed" methode toe dan waarneer hij al gigantische kabaal maakt. Ja een E-keur is verplicht in Duitsland maar als er een DB-killer in zit doen ze direct veel minder moeilijk.
 
Ik heb inmiddels een DB-killer voor mijn Bos-uitlaat. De oud eigenaar had 'm nog. Kapot weliswaar, maar mn vader heeft hem voor em kunnen maken. Nu nog de vraag: hoe krijg je zo'n ding erin? Als ik 'm in de uitlaat stopt blijft ie er een stukje uitsteken. Ik neem aan dat je de db-killer en 'zachtjes in mag slaan'?. Ik dacht voordat ik dat doe, toch maar even vragen aan mensen die er echt verstand van hebben :D

Ik denk dat ik het risico wel neem van een niet street-legal uitlaat met een db-killer. Not for road use moet je echt zoeken op die uitlaat en ik rijd normaal en zelfs zonder db-killer maakt ie niet zo veel herrie. Dus ik denk weinig aanleiding om aan de kant gezet te worden. En anders: vrouwelijke charmes? :D
 
Je hebt wel haast :P
Maar de paniek is al afgenomen ;) Principieel is het natuurlijk niet onterecht, want worst-case-scenario kan je je fiets laten staan. Maar dan maak je het wel heeel bont (in je eentje).
Ten tweede is het een 4cil, wat qua rijd-er-langs-herrie toch wel wat uitmaakt.

Desalnietemin zou ik zelf ook echt niet zonder DB-killer gaan. Er reed laatst een kennis mee met echt een bak herrie uit een CBR600 zonder DB killer. We reden netjes 70 toegestaan er rustig langs. Beetje hyprocriet groeten :X en we hadden geen problemen :)
1 dag mwoa ok, maar heel weekend zou ik er toch niet op wagen.

DB killer er idd rustig intikken/licht roteren (pijpje moet als het goed is in pijpje schuiven). Daarna vast poppen of bouten.
Hochwertige Motorradauspuffanlagen Online bestellen | BOS Auspuff

Anders:
http://www.pajic-racing.com/
Evt. op maat gemaakt, zeer goede service.
Of via BOS bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel haast :P
Maar de paniek is al afgenomen ;) Principieel is het natuurlijk niet onterecht, want worst-case-scenario kan je je fiets laten staan. Maar dan maak je het wel heeel bont (in je eentje).
Ten tweede is het een 4cil, wat qua rijd-er-langs-herrie toch wel wat uitmaakt.

Desalnietemin zou ik zelf ook echt niet zonder DB-killer gaan. Er reed laatst een kennis mee met echt een bak herrie uit een CBR600 zonder DB killer. We reden netjes 70 toegestaan er rustig langs. Beetje hyprocriet groeten :X en we hadden geen problemen :)
1 dag mwoa ok, maar heel weekend zou ik er toch niet op wagen.

DB killer er idd rustig intikken/licht roteren (pijpje moet als het goed is in pijpje schuiven). Daarna vast poppen of bouten.

Anders:
http://www.pajic-racing.com/
Evt. op maat gemaakt, zeer goede service.
Of via BOS bestellen.


Haast inderdaad wel een klein beetje. Weinig tijd en veel te doen in die korte tijd. En dat weekend is de enige optie dat ik en de vriend die meerijdt beiden kunnen. Dus het is dan, of helemaal niet want ik zit weer voor een paar maanden in het buitenland dan!! Vandaar de lichte paniek ;-) Wil die Eifel-ervaring nu ook wel eens.

Maar ok, ik ga het proberen met die DB-killer. Mijn uitlaat maakt zonder al niet bijzonder veel herrie. Dus ik denk dat het met, prima in orde zal zijn!
 
Grappig :P , ik zat met hetzelfde, ik heb ook een BOS demper gekocht zonder db-killer, maar ik heb het maar zo gelaten eigenlijk ? Geen zin om speciaal voor de Duitsers geld uit te gaan geven :+

Deze demper zat eronder toen ik de motor kocht en ik wist niks van die not-for-road-use af. De oud eigenaar ook niet hoor! Maar dat weekendje eifel wil ik wel graag en zo met de db-killer van de oud-eigenaar kost het niets. Maar anders had ik die 30 euro voor een nieuwe db-killer ook nog wel neer willen leggen hoor. Het probleem was alleen: hoe vind ik de juiste?! Maar het lijkt opgelost dus. Als ik 'm erin krijg..
 
Deze demper zat eronder toen ik de motor kocht en ik wist niks van die not-for-road-use af. De oud eigenaar ook niet hoor! Maar dat weekendje eifel wil ik wel graag en zo met de db-killer van de oud-eigenaar kost het niets. Maar anders had ik die 30 euro voor een nieuwe db-killer ook nog wel neer willen leggen hoor. Het probleem was alleen: hoe vind ik de juiste?! Maar het lijkt opgelost dus. Als ik 'm erin krijg..

Ik weet zelf ook niet hoe je een dbkiller er goed inkrijgt, ik heb nooit een motor met gehad .. dus ik kan je helaas niet helpen daarmee.
Maar ik snap het wel, beter zo dan dalijk een boete, dat verpest je weekend ook goed :)
 
Hallo!

Op mijn yamaha fazer uit 2000 zit een mooie Bos "titanium grade two" uitlaat. Echter, zonder DB-killer. Deze zat er al niet bij toen ik 'm kocht. Ik wil nu met de motor naar Duitsland dus dan heb ik die DB-killer echt wel nodig. Wie weet waar en hoe ik aan zo'n DB-killer kom? Bestaan daar universele modellen voor of moet ik bij Bos zijn? Op hun site kon ik het niet vinden, maar het is natuurlijk ook al een wat oudere uitlaat..
Kortom: HELP, want ik ga al over een paar weekjes weg!

Groeten,
Marloes


weet niet waar je weg komt enz maar google is ff op mile pajic uit gendringen..
die kan er zo eentje voor je op maat maken..
durf zo geen prijs te noemen maar je kunt hem altijd wel via het gastenboek bereiken.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan