Waar DB- laten meten?

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
ik ga binnenkort een circuitcursus doen, maar aangezein mijn originele demper nogal gaar was, ligt er nu aan arrow onder. waar kan ik laten meten hoeveel dB mijn lieverd uitbraakt?
 
politie heeft m.i. geen DB meter...
als je de uitlaat goedgekeurd wilt hebben moet je een keuring aanvragen, dat doen het RDW op vliegveld leliestad.. kost je wel keuringskosten natuurlijk.
Elk RDW station heeft ook een handmeet apparaat, maar daar meten ze mee als je een voertuig wilt importeren, maar geloof niet dat ze daarmee de uitlaat een goedkeuring geven. Maar daar kan ik me in vergissen. moet nl gebeuren op een vaste afstand gereflecteerd tegen een schild met bepaalde afmetingen enz enz.
 
Bel gewoon ff met de RDW (Rijksdienst van wegverkeer)in Rijen.
Een colllega van mij heeft dat ook gedaan, hij kon zo langskomen.
Kostte verder niets.
Z'n Duc maakte 103dB. })
Keuringsstation Rijen
Haansbergseweg 18
5121 LJ Rijen
Tel: 0900 0739
Fax: 0161-226732


MAP_172_22_2_5_1508_1_5197188.gif
 
bij de politie :+
Als je gewoon je probleem uitlegt aan de politie doen ze heel veel voor je.

Ik reed ook op een opgevoerde brommer. Ben naar de politie geweest om te vragen hoe hoog de boete zou zijn als ik aangehouden zou worden. Hebben ze zeer netjes voor mij uitgezocht. Ik heb gevraagd hoe groot de kans was dat ze mij zouden aanhouden en de tijdstippen die ik reed. Die was zeer klein en ben in drie jaar ook nooit aanghouden. Ik mocht zelfs een keer kosteloos en zonder consequenties op de rollerbank. Dat laatste heb ik natuurlijk niet gedaan...

Kortom, ga op een tijd dat het rustig is naar het politieburo en vertel je probleem. Zij kunnen je beter helpen dan je denkt!
 
Bel gewoon ff met de RDW (Rijksdienst van wegverkeer)in Rijen.
Een colllega van mij heeft dat ook gedaan, hij kon zo langskomen.
Kostte verder niets.
Z'n Duc maakte 103dB. })
Keuringsstation Rijen
Haansbergseweg 18
5121 LJ Rijen
Tel: 0900 0739
Fax: 0161-226732


http://tools.locatienet.com/maps/MAP_172_22_2_5_1508_1_5197188.gif ((Afbeelding))

dat wilden ze dus niet doen, had ik al geprobeerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan